Gjest Gjest_Arielle_* Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Jeg bare undrer meg over en ting.. Jeg har helt grei kropp, passe tynn, trent en del før.. Osv.. Men likevel enkelte dager føler man seg jo ikke hundre prosent vel, og slenger kanskje ut en kommentar om at nei nå må jeg begynne å trene at før jeg blir for tjukk eller huff jeg synes det er så små klær i butikkene nå, alt er jo for lite.. Jeg har gjort det ved et par anledinger og opplever at de som er tjukke da, gir meg de styggeste blikk, og svarer stygt tilbake.. Så hvis man er tynn, så skal man til en hver tid være fornøyd eller for all del ikke snakke høyt om det..
Sulosi Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er tynn, har vert det hele livet og klarer ikke legge på meg samme hva jeg enn gjør. Ja, det er til tider frustrerende at "alle" mener jeg skal være sååå fornøyd med kroppen min..samtidig som veldig mange ser det som sin rett å fortelle meg at jeg må spise mere, legge på meg, nå ser du syk ut så tynn er du osv.. Ja, jeg er tynn og ja, det er til tider ett problem feks når jeg får influensa el andre sykdommer og raser ned i vekt til det uansvarlige fordi jeg til vanlig ikke har ett gram for mye men derimot noen kilo for lite. Dessuten hadde det vert godt å hatt litt mere kropp å fylle klærne med... Klem
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Kjenner meg igjen! Jeg er relativt slank og har alltid vært det, men når jeg har kommet opp i åra må jeg passe litt på hva jeg putter i munnen og trene for å holde vekta. Hopper litt opp og ned i vekt og har deler av kroppen jeg er misfornøyd med til tider, de fleste har vel sånne dager. Pleier å passe munnen min når jeg er med "tjukke" folk som du kaller det. Tror ikke det er kult for noen som veier mange kg mer enn deg å høre at ei som kanskje har hennes idealvekt står og syter. Hvis du synes du er for stor, hva med henne da liksom? Men selv de som er slanke/normalvektige hever et øyenbryn når jeg en sjelden gang kommenterer at jeg har lagt på meg, må dra meg på treningssenteret før ting går rett vest, at fett tyter ut i den og den buksa, at jeg gjerne skulle blitt kvitt de ekstra kiloene jeg har på hoftene osv. Folk er så utrolig kritiske til seg selv, men ikke til andre. Venninner på samme vektnivå som meg kan finne på å klage på seg selv, men hvis jeg gjør det blir jeg møtt med "DU?!! Du har jo perfekt kropp". Når faktum er at vi er ganske like Så det er ikke lov å klage nei!
Zzyzx Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er feit, men jeg ser absolutt at dere også har behov for å klage. Klag i vei, jeg lytter.
Gjest Bolledeig Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Akkurat her synes faktisk jeg at man godt kan velge sitt publikum litt med omhu. Ja, selvfølgelig er det lov å være misfornøyd uansett hvordan man ser ut, hvem er ikke det iblant? Men av samme grunn som at man ikke står og gnåler fordi man fikk C på eksamen sammen med en som strøk på den samme eksamenen, så trenger man kanskje ikke sutre over at man har gått opp et kg ved siden av en som er 30-40 kg overvektig?
Pingting Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Egentlig er jeg veldig enig med dere! Alle har sine dårlige dager, og det kan ofte hjelpe å snakke om det med noen man kjenner. Jeg tror ikke problemet er at man ikke har lov til å klage, men heller hva man klager over til hvem. Selv er jeg lubben, og har flere ganger opplevd at jenter som er mye tynnere enn meg klager over utseendet sitt. Jeg har aldri tenkt at jenta bare burde være glad for hvordan hun ser ut og ikke har lov til å klage, men det som går gjennom hodet mitt er "oi...om du synes at du er tjukk, hva tror du om meg da? Du må jo synes jeg er kjempeekkel!" Og så blir jeg veldig, veldig usikker på meg selv, og føler meg stygg og tjukkebollafeita. Eller - jeg gjorde det før ihvertfall. Det var jo rimelig vanlig blant jentene på ungdomsskolen og videregående å komme med slike kommentarer bare fordi de ønsker tilbakemelding på at "neida, du er ikke tjukk". Ekkel, usikker alder det der. Nå for tiden ville jeg tatt det som et tegn på at noen hadde en dårlig dag
Abraxas Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) ..... Endret 19. juni 2009 av Abraxas
Gjest Gjest_Morten_* Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Feit er et ganske sterkt ord.. det er helt normalt å ha litt flesk på kroppen. Og tro det eller ei, det er mye mer tilltrekkende med litt flesk på kroppen, det lager penere former. Det er Unormalt å vere like tynn som en modell.. så neste gang dere har lagt på dere et par kilo eller noe, så vær heller mer fornøyd, men viss du sitter på ræven heile dagen så kan man ikkje regne med å se bedre ut då selvfølgelig. Men det er Absolutt ikkje stygt å ha litt extra! Gå ein tur ein times tid kver dag før du gjør klar kvelden, og et variert kost regelmessig, då holder man forbrenningen i gang, og da blir du seenes ut sånn som det er meiningen du ska sjå ut..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er selv veldig overvektig. Men skjønner likevel godt venninner som sier de har lagt på seg og ønsker å gå ned, selv om de til tross for et par kilo ekstra er tynne. Om en veier 60 eller 100 kg, så føles det nok like ille når klærne ikke passer lengre. Men når det er sagt så har jeg ingenting til overs for de som egentlig er normalvektige og likevel kaller seg for feite. Som en annen sa her, feit er et ganske sterkt ord. Og jeg mener også man kan velge sitt publikum med omhu. Det er ganske mange fordommer mot overvektige der ute, og ingen får vel bedre selvtillit av å høre den slanke venninna si klage over at hun har lagt på seg når en selv sliter veldig med overvekt.
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er slank, og som regel fornøyd med kroppen min. Har jeg dager jeg ikke er det, snakker jeg ikke med overvektige folk om at jeg føler meg feit, for å si det sånn. Alle har lov til å være misfornøyd med kroppen sin i blandt, men det er noe med det å velge lytter med omhu. Skal jeg som er 1.75 m og ikke veier 60 kilo en gang, sitte og klage over at jeg føler meg feit til ei som er 30 kilo overvektig? Nei, man får da ha litt sosiale antenner...
Gjest Miley Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Akkurat her synes faktisk jeg at man godt kan velge sitt publikum litt med omhu. Ja, selvfølgelig er det lov å være misfornøyd uansett hvordan man ser ut, hvem er ikke det iblant? Men av samme grunn som at man ikke står og gnåler fordi man fikk C på eksamen sammen med en som strøk på den samme eksamenen, så trenger man kanskje ikke sutre over at man har gått opp et kg ved siden av en som er 30-40 kg overvektig? Jeg er litt uenig. Så mye som enkelte "tjukke" klager så gidder jeg ikke alltid vise hensyn. Vis min "tjukke" venninne har klagd og klagd i lang tid, så gidder jeg ikke verne henne for min klaging om jeg en dag føler meg som en oppblåst elefant. Vil de skånes så bør de ikke tråkke sine egne klager ned i halsen på andre. Og selvfølgelig motsatt. Venninner som jeg vil se på som overvektig som ikke klager, men heller sliter litt i det stille, de plager jeg heller ikke med mine problemer.
Gwendolyn Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er tynn, har vert det hele livet og klarer ikke legge på meg samme hva jeg enn gjør. Ja, det er til tider frustrerende at "alle" mener jeg skal være sååå fornøyd med kroppen min..samtidig som veldig mange ser det som sin rett å fortelle meg at jeg må spise mere, legge på meg, nå ser du syk ut så tynn er du osv.. Ja, jeg er tynn og ja, det er til tider ett problem feks når jeg får influensa el andre sykdommer og raser ned i vekt til det uansvarlige fordi jeg til vanlig ikke har ett gram for mye men derimot noen kilo for lite. Dessuten hadde det vert godt å hatt litt mere kropp å fylle klærne med... Klem Har det samme "problemet" jeg også. Kan ikke få sagt hvor utrolig lei jeg er av personer som etter en kort stund de har møtt meg, slenger ut en kommentar om at jeg må legge på meg, og spise mer osv. Eller skal stappe i meg noe mat de mener jeg trenger.. Får litt lyst til å fike til de, kjenner jeg.
Gjest Gjest_morten_* Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Og så er det jo ein ting de fleste glemmer. Vær positiv =) istedent for å sei kordan man ikkje vil ha det, så sei heller kordan du vil ha det, så tilltrekker du deg ivertfall ikkje meir av den negative klagestemningen som ikkje er noe behagelig å kjenne på. Ikkje nøy deg med negativitet når det er kjærlighet og positiv energi man trenger, hadde jo blitt litt feil..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 selvfølgelig har vi dager hvor vi føler oss styggere, fetere, osv. alle har da opp og nedtursdager.. men vettu hva- jeg klager faktisk ikke til andre om meg selv. nettopp fordi det virker så utrolig overfladisk og fordi det appelerer til den andre å svare: " ååå, du er vel absolutt ikke fet! du er så fin og blablabla..." nei, den sparer jeg andre for å måtte prestere å si.. føler det blir så unaturlig, uannsett om det er oppriktig eller ei ment fra den andre.. jeg holder det for meg selv, og gjør det beste ut av det den dagen jeg har slike dager.. unngår speilene mest mulig, og tar på meg noe behagelig og diskret farger, og ikke strammer for mye.. og booster meg selv med mine fine indre egenskaper selvom buksa strammer for mye, og kg har rent på.. ingenting annet å få gjort noe med enn å ta seg selv i nakken og skjepre inntaket.. det hjelper ikke å klage til andre bare for å få oppmerksomet og en ego tripp fra andre.
hufsa! Skrevet 25. oktober 2008 #15 Skrevet 25. oktober 2008 Heia jeg er feit men jeg syntes dere kan klage uansett hvem som er i nærheten.Jeg ser jo poenget deres.Dere er vant til en vekt, og går dere opp ett par kilo så selfølgli føler jo dere, at dere er feite, for dere er jo ikke vant til den vekta.Så gi på, mi som er feite må tåle det, og heller ete mindre for det er jo en grunn til mi er feite,joho.
Gjest Gjest_morten_* Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Alt handler ikke om mat. det er bare en liten del av grunnen til overvektighet. hemmeligheten er nærmere enn du aner.. de som klager ber jo nesten om å forbli et apr kilo tyngre..
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 men vettu hva- jeg klager faktisk ikke til andre om meg selv. nettopp fordi det virker så utrolig overfladisk og fordi det appelerer til den andre å svare: " ååå, du er vel absolutt ikke fet! du er så fin og blablabla..." nei, den sparer jeg andre for å måtte prestere å si.. føler det blir så unaturlig, uannsett om det er oppriktig eller ei ment fra den andre.. (...) det hjelper ikke å klage til andre bare for å få oppmerksomet og en ego tripp fra andre. Er vel få som gjør det for få bekreftelse! Med mindre man er tretten år gammel.. Hvis jeg f eks sier at en kjole ikke ser bra ut på meg fordi hoftene ser feite ut, så gjør jeg det ikke for å fiske etter komplimenter. Og jeg misliker falske svar som "Neeei, du ser så fin ut så". Foretrekker en objektiv mening, en god og ærlig venn vil si seg enig hvis kjolen er uflatterende. Og om jeg konstaterer at jeg har lagt på meg så er det også irriterende å få "neeeida det har du ikke" til svar. Hva mener du med nei?! Vekt er en fullstendig målbar enhet, jeg vet jo godt selv om jeg har lagt på meg eller ei. Det er nesten litt patroniserende, akkurat som de tror de må trøste usikre, lille meg med en bekreftelse. Hvis folk klager til meg, så lar jeg dem klage uten å komme med meningsløse fraser. Vet at det bare er plagsomt! Men man velger som sagt publikum med omhu, jeg sympatiserer med det Abraxas skrev og har selv opplevd å glippe ut med en teit kommentar og fått stillhet tilbake eller merket at personen ble utilpass. Aldri blitt kjeftet på av overvektige da som ts, det er det kun de normalvektige/slanke som gjør! I tillegg så er vel slik "klaging" forbeholdt de nærmeste, nettopp for å unngå å få pisspreik tilbake. Dessuten er de vel de eneste i verden som gidder å late som de bryr seg
Gjest Gjest_Arielle_* Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 Enig med Bolledeig! Selvfølgelig skal tynne mennesker også få lov til å klage over eget utseende. Hvis en person imidlertid klager over at hun plutselig måtte ha størrelse 36 isteden for 34 i ett plagg overfor meg, som burde gått ned minst 25 kilo og er takknemlig hvis størrelse 46 passer - da vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Ønsker de at jeg skal "trøste" og si at de er så fine og påpeke at deres kropp er så uendelig mye bedre enn min? Jeg snakker ugjerne om kropp/vekt. Hvis jeg da blir litt stille eller ikke reagerer som forventet hvis slanke mennesker klager, er det bare fordi jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forholde meg.
Gjest Gjest_Arielle_* Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 jeg ønsker ikke trøst eller å høre at jeg har fin kropp når jeg "klager" Ønsker feite folk trøst når de klager?? Vil de at folk skal si, å eimen herrigud, du har da så fin kropp atte... Jeg regner ikke med at det er derfor de gjør det.
Gjest Gjest_Arielle_* Skrevet 25. oktober 2008 #20 Skrevet 25. oktober 2008 Feit er et ganske sterkt ord.. det er helt normalt å ha litt flesk på kroppen. Og tro det eller ei, det er mye mer tilltrekkende med litt flesk på kroppen, det lager penere former. Det er Unormalt å vere like tynn som en modell.. så neste gang dere har lagt på dere et par kilo eller noe, så vær heller mer fornøyd, men viss du sitter på ræven heile dagen så kan man ikkje regne med å se bedre ut då selvfølgelig. Men det er Absolutt ikkje stygt å ha litt extra! Gå ein tur ein times tid kver dag før du gjør klar kvelden, og et variert kost regelmessig, då holder man forbrenningen i gang, og da blir du seenes ut sånn som det er meiningen du ska sjå ut.. Jeg er ikke modell-tynn, men har en sporty og sunn kropp.. Og jeg må få lov å mene at jeg synes ikke flesk på kroppen er fint! Jeg liker "stramme" kropper med former på de rette stedene. Jeg synes det er absolutt penest. Men om du liker flesk og synes det er bra så må du gjerne synes det. Men blir jo litt å ta i fra deg når du så bastant skriver at det er mer tiltrekkende med litt flesk på kroppen. Ps! Jeg er ikke for sykelig tynnhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå