Gjest Sitteren :) Skrevet 22. oktober 2008 #1 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har ny bil, og jeg driver å prøver å få meg en god sittestilling, men det er VANSKELIG! Hvor lang tid tok det for dere inne her for å få en god sittestilling i den nye bilen. Jeg kjører 2 timer til jobb hver dag så er nødt til å finne meg en god stilling.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 22. oktober 2008 #2 Del Skrevet 22. oktober 2008 Tror neppe det fins en spesifikk behaglig stilling, en har ikke akkurat mange måtene å sitte på Jeg selv sitter litt bakoverlent, skræver og en hånd nederst på rattet, mens jeg hviler andre hånden på midtlenet. Litt guttestilling. Kanskje det bare er setene dine som ikke er gode nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 23. oktober 2008 #3 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kanskje det bare er setene dine som ikke er gode nok? Jeg tror det kan være forklaringen. Disponerte i flere år en Mazda 323, der fant jeg aldri en god sittestilling til tross for utallige forsøk, hver gang jeg kjørte mer enn en time var jeg pudding i kroppen etterpå. Virkelig elendige seter i den bilen der, både dårlige (men slitesterke) materialer og rett og slett feil størrelse på setet for en fullt utvokst hvit mann. Å kjøre seks timer med Audi var knapt vondt i det hele tatt, så jeg er ikke helt prinsessen på erten, bare nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 23. oktober 2008 #4 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg tror det kan være forklaringen. Disponerte i flere år en Mazda 323, der fant jeg aldri en god sittestilling til tross for utallige forsøk, hver gang jeg kjørte mer enn en time var jeg pudding i kroppen etterpå. Virkelig elendige seter i den bilen der, både dårlige (men slitesterke) materialer og rett og slett feil størrelse på setet for en fullt utvokst hvit mann. Å kjøre seks timer med Audi var knapt vondt i det hele tatt, så jeg er ikke helt prinsessen på erten, bare nesten. Har en foholdsvis ny volvomodell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 23. oktober 2008 #5 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg syns volvo setene har blitt hardere med årene. Kjørt en s40 og den fikk jeg vondt i ryggen av. En 740 derimot er luksus å sitte i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #6 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg syns volvo setene har blitt hardere med årene. Kjørt en s40 og den fikk jeg vondt i ryggen av. En 740 derimot er luksus å sitte i. Jeg har en XC70... Det er ikke det at jeg får vondt i ryggen eller noe annet sted, det er bare det at jeg liksom ikke helt får armene så nærme rattet som jeg vil når bena har den avstanden til pedalene som jeg liker Og ja, jeg har stilt på rattet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 26. oktober 2008 #7 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg oppfattet setene i XC70 som veldig gode, men så er jeg også mann og litt høyere enn snittet. Har du prøvd å stille opp seteryggens vinkel? Da vil du få skuldrene nærmere rattet, men det forutsetter at du er komfortabel med å sitte så rett i ryggen. Jeg vet ikke om XC70 har justerbare pedaler, men det kan være verd å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #8 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg oppfattet setene i XC70 som veldig gode, men så er jeg også mann og litt høyere enn snittet. Har du prøvd å stille opp seteryggens vinkel? Da vil du få skuldrene nærmere rattet, men det forutsetter at du er komfortabel med å sitte så rett i ryggen. Jeg vet ikke om XC70 har justerbare pedaler, men det kan være verd å sjekke. Ja, jeg sitter godt, bare det å finne avstanden til alt Jeg skal jammen sjekke opp det med justerbare pedaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 26. oktober 2008 #9 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det kan også rett og slett være at du trenger litt tid til å tilpassse deg den nye bilen. Hvis du er vant til å kun kjøre en annen bli og plutselig bytter kan det være at du føler den er ubehagelig fordi den er annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå