Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #1 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har gått på pillen i snart 10 år nå, og har bestemt meg for å ta en liten pause fra de. Jeg har kjæreste, men vil ikke bli gravid. Men, det går an å følge sikre perioder, ikke sant? P-piller gjør meg grinete og hodepine. Men jeg er redd for at jeg vil få kviser og legge på meg hvis jeg slutter!! Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 12. juni 2003 #2 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg anbefaler deg å ikke stole på "sikre perioder"! Det er ikke sikkert i det hele tatt. Dvs. noen klarer seg sikkert, men er man passe fruktbar, så er det veldig risikabelt. Men hvis det ikke er noen krise at du blir gravid, så er det jo kanskje en mulighet ? Dersom du ikke vil bli gravid, foreslår jeg annen prevensjon i stedet. Ønsker du noe hormonfritt, er vel pessar eller kondom det beste ? P-ringen har jeg hørt flere her anbefale og hormondosen i denne er visst bare halparten så stor som i p-piller og jeg personlig har bare hørt lovord om den i allefall. - les om den her : www.nuvaring.no Vær forsiktig i allefall,- sikre perioder har ført til en del "tilfeldigheter".... Kviser og vektøkning er så individuelt når man slutter på p-piller. Det er vanskelig å si om du får det eller ikke. Vektøkning spesielt : de fleste legger heller på seg når de begynner med p-piller..... Håper du finner noe som passer for deg! Skjønner godt at du vil slutte på p-piller. Har de samme symptomer selv og sliter litt. Tror jeg skal bytte til noe annet..... Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2003 #3 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har akkurat hatt en pille-pause på et par mnd, og har ikke brukt annen prevensjon i mellomtiden. Vi bestemte oss for å være forsiktige - og det har vært innmari vanskelig til tider! Jeg føler at man ikke får gitt seg helt hen når man har i bakhodet at man må unngå ditt og datt og være forsiktig...Og uansett om det har vært en såkalt sikker periode, så er uvissheten og angsten fram til neste mens ikke særlig moro... Hvis du absolutt ikke ønsker å bli gravid, og vil slippe bekymringer rundt dette, så foreslår jeg at du finner en annen type prevensjon. Jeg har ikke merka så mye på kroppen etter jeg slutta, men humøret mitt ble mye bedre med en gang...Dessverre kom menssmertene tilbake for fullt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. juni 2003 #4 Del Skrevet 12. juni 2003 Joa det finnes sikre perioder - de periodene du ikke har sex Det var litt flåsete, men du bør ikke satse på det. Prøv p-ringen, spiral eller bruk kondom rett og slett. Snakk med legen din om hva han/hun vil anbefale og hva som passer deg best. Ubeskyttet sex fører oftest til graviditet og om du virkelig ikke vil bli gravid må du bruke prevensjon :-? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 13. juni 2003 #5 Del Skrevet 13. juni 2003 Hormonspiralen er suuuuuuuuuuuuuuuuuper og varer 5 år.+ de fleste mister både mens og smerter.Billigere enn 5 år med p,piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #6 Del Skrevet 13. juni 2003 hva med spiral da? er det bra? hva er forskjellen mellom hormonspiral og vanlig spiral? jeg har hørt at man får mere mens av disse? varer de i 5 år eller kan man ta de ut og bli gravid med en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 13. juni 2003 #7 Del Skrevet 13. juni 2003 Forskjellen på hormonspiral og vanlig spiral er at den første avsetter en liten dose hormoner lokalt i livmoren som hindrer graviditet - i tillegg til å virke forstyrrende slik en vanlig spiral gjør bare fordi den sitter der (åh... snakker om å være et nek til å forklare ) Jeg har min andre hormonspiral inne nå. De holder i fem år av gangen og du får tvert imot mindre mens. Har nesten ikke blødninger i det hele tatt lenger jeg og er sååå fornøyd! Anbefales! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 13. juni 2003 #8 Del Skrevet 13. juni 2003 Forskjellen på hormonspiral og vanlig spiral er at den første avsetter en liten dose hormoner lokalt i livmoren som hindrer graviditet - i tillegg til å virke forstyrrende slik en vanlig spiral gjør bare fordi den sitter der (åh... snakker om å være et nek til å forklare ) Jeg har min andre hormonspiral inne nå. De holder i fem år av gangen og du får tvert imot mindre mens. Har nesten ikke blødninger i det hele tatt lenger jeg og er sååå fornøyd! Anbefales! Suz Kan man bruke spiral om man ikke har født? Mener og ha lest det et sted at man helst ikke setter spiral hos jenter som ikke har fått barn? Har gått på p-piller i snart 10 år og vil slutte med de...Men finner liksom ikke noe bedre alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 14. juni 2003 #9 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg merka ingenting til mere kviser da jeg slutta, eneste problemet var at menssmertene kom tilbake. Har du vurdert å kjøpe Persona eller Lady Comp? Disse fungerer som en maskin som beregner når det er sikkert å ha sex, og usikkert. Det var nettopp ett innlegg om det her, så hvis du leter litt så finner du det. Persona koster ca 800 kr., mens Lady Comp har jeg hørt koster noen tusen.. Disse fungerer på ulike måter; Lady Comp: Legger en brikke under tunga (eller noe slikt) som målet tempratur (eller noe slikt). Persona: Lagrer syklusen din ved hjelp av urinprøver en tar den første måneden. Deretter må man ta et par urinprøver i måneden på de dagene det er usikkert om det er sikkert eller usikkert.. Hmm.. Jeg har tenkt å prøve persona, så jeg vet ikke så mye om Lady Comp. Selvfølgelig bør du ikke satse på dette (eller sikre perioder) hvis du absolutt ikke vil bli gravid, men det er helt hormonfritt og sikrere enn ingenting :kgsmil: (Vet at Persona er 94% sikkert.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2003 #10 Del Skrevet 15. juni 2003 Det var jeg som skrev innlegget! Jeg har vært hos legen og fått nuvaringen! Satte den inn samme dag. Nå er jeg spent på hvordan den virker. Jeg kjenner den ikke, men jeg merket den da jeg hadde sex samme dag.. Er det noen andre her inne som også bruker ringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå