Saga* Skrevet 22. oktober 2008 #1 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er student = ikke rik Jeg er en del på skogsbilveier og på fjellet, sommer som vinter. Jeg har hund. Altså, jeg trenger en bil som er billig i drift, og som ikke er svinedyr å reparere (billige deler), jeg trenger plass til hunden min + mye bagasje. Også vil jo ikke at den skal være stygg, kan være litt kul;) Jeg tenker selvfølgelig på å kjøpe brukt og må legge meg på en makspris på 40-50 000 kr. Noen som har en ide om hva jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mzluze Skrevet 22. oktober 2008 #2 Del Skrevet 22. oktober 2008 volvo? ikke så billig i drift men fryktelig god plass i stasjonsvognene, til både hund, bagasje og litt til. Samtidig som jeg synes de er driftssikre. Aldri plunder med de jeg har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupen Skrevet 22. oktober 2008 #3 Del Skrevet 22. oktober 2008 Toyota eller Volvo! Billig i drift, billige deler, lett å reparere og gode biler. Men pass på å ikke kjøpe en som er begynt å ruste i stykker, sånn som gjerne av de eldre modeller. Mazda er også billig i drift, lett å reparere osv. Jeg har ikke erfaring på hva deler koster for dem, men tror ikke de er så dyre. Bmw er min favoritt da, men kanskje ikke for en student da de er litt dyrere igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 22. oktober 2008 #4 Del Skrevet 22. oktober 2008 Volvo er ikke særlig billig i drift med mindre en kjøpe 460 og den duren. (men de har fransk motor etc og ikke noe å anbefale) Og ha alltid i bakhodet å sjekke kanaler og andre bærende konstruksjoner for rust. Toyota som nevnt er ikke pene å se på, men sjeldent rust farlige plasser og drikker lite bensin. Og om du kjører på ulendt terreng så er jo det endel 4x4 utgaver om det skulle være nødvendig. Ford skal vel kanskje også være litt gunstig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #5 Del Skrevet 23. oktober 2008 I den prisklassen blir det nok en ganske gammel bil du må kjøpe, og da ville jeg satset på japansk som er kjent for å holde godt. Vet ikke om du vil ha en stasjonsvogn, eller en terrengbil som f.eks. Mitsubishi Pajero? Så bør du jo vurdere om du trenger 4-hjulstrekk. I tillegg er det greit å huske at hvis den har stor motor bruker den mer drivstoff. Merker du kan vurdere er: Toyota, Mazda, Suzuki, Subaru og Mitsubishi. Ford=feil og reparasjoner daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ford=feil og reparasjoner daglig. For noe tull. Jeg har hatt mange biler og noen Ford. Disse har jeg aldri hatt problemer med og moro å kjøre. Rimelige deler er det også. Skal du imidlertid ha en rimelig bil som er driftsikker så er relativt ny Yaris ikke så dumt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. oktober 2008 #7 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har kjøpt meg en suzuki baleno.. den bruker ikke mye bensin, ser relativt bra ut og er japansk og dermed ikke så dyr.. fikk mye anbefalinger før jeg kjøpte den og er veldig fornøyd med den.. betalte 70 000 for en 2000 modell.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #8 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har kjøpt meg en suzuki baleno.. den bruker ikke mye bensin, ser relativt bra ut og er japansk og dermed ikke så dyr.. fikk mye anbefalinger før jeg kjøpte den og er veldig fornøyd med den.. betalte 70 000 for en 2000 modell.. er sikkert et godt kjøp, men bra ser den ikke ut:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. oktober 2008 #9 Del Skrevet 23. oktober 2008 Huff ja, Ford er noe dritt, i hvertfall de gamle. Jeg kjører en nyere Mondeo, og den er grei, men det blir aldri verken Ford eller Opel igjen her i gården. Vi har en Toyota som nå har rundet 700 000 km og går som ei klokke. Har aldri vært skiftet annet enn en clutch wire som var utslitt. Toyota går vel for å være de mest driftsikre bilene som finnes. Og at en Toyota er stygg er vel ettersom øyet som ser, jeg syns mange av de er fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #10 Del Skrevet 23. oktober 2008 Huff ja, Ford er noe dritt, i hvertfall de gamle. Jeg kjører en nyere Mondeo, og den er grei, men det blir aldri verken Ford eller Opel igjen her i gården. Vi har en Toyota som nå har rundet 700 000 km og går som ei klokke. Har aldri vært skiftet annet enn en clutch wire som var utslitt. Toyota går vel for å være de mest driftsikre bilene som finnes. Og at en Toyota er stygg er vel ettersom øyet som ser, jeg syns mange av de er fine. Har hatt Sierra og den gikk over 300000 uten noen problemer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 23. oktober 2008 #11 Del Skrevet 23. oktober 2008 Honda civic og accord er jo flotte biler til den prisklassen. Vi hadde en nyere Accord til 70k, stor plass, drakk passe med bensin og var rålekker. Når den ble påkjørt, var delene enkle å få tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. oktober 2008 #12 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er enig i at ford er noe dritt... vår detter fra hverandre.. ser ikke helt problemet med suzukien sitt utseendet jeg... er jo klart at det ikke er en vakker ny fet bil.. men til en slik pris som hun skal bruke får du ingen rå bil heller da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.P.Katt Skrevet 23. oktober 2008 #13 Del Skrevet 23. oktober 2008 TOYOTA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 23. oktober 2008 #14 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg ville sett etter biler fra Honda, Toyota eller Nissan. Eventuelt Mitshubishi. Da vi i vennegjengen var yngre og hadde gamle biler, var det de med disse bilene som var mest fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 24. oktober 2008 #15 Del Skrevet 24. oktober 2008 Om en skal først bytte deler i en Mitsubishi, er de gjerne himla trange og innviklede i motorrommet. Usj. Delene skal visstnok ikke være så billige heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #16 Del Skrevet 24. oktober 2008 Volvo 940, 850 eller 740 stasjonsvogn er trygge og driftssikre og har god utnyttelse av bagasjerom for hund og last. Du kan få en som er 10-15 år gammel som har gått fra ca 220 000 km til den prisen. De går som regel til Dovre faller og skulle en være uheldig å havne utfor en alvorlig kræsj, er spesielt 850 noe av det beste en kan befinne seg i. Det var den tryggeste nye bilen på 90-tallet. Koster mer i bensin enn en japaner, men man må regne på hva som er viktigst for en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 24. oktober 2008 #17 Del Skrevet 24. oktober 2008 Der er jeg enig. I dag er vel en toyota like trygg som en volvo, men på de gamle er vel volvoen tryggest. Men den koster mer å kjøre da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 24. oktober 2008 #18 Del Skrevet 24. oktober 2008 TOYOTA Jeg kjører en 1985 Corolla og den går som ei kule fortsatt. Riktignok røyk registerreima mi i sommer, men det var min feil som ikke byttet i tide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #19 Del Skrevet 26. oktober 2008 polo glimrende bil! har hatt polo i 8 år, ikke hatt den på repparasjon ennå.. bare slitedeler som er byttet. uber billig å forsikre. man får tak i billige deler. her er det pappa som skifter slitedeler. dessuten er de billige, og ser bra ut vi har også hund, en liten en vel og merke. bør kanskje ha en større en hvis du har en stor hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå