Gå til innhold

Pusteproblemer


Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke alle pusteproblemer er psykisk relatert eller skyldes muskelspenninger.

Man kan også få pusteproblemer ved f.eks. lav Hb, ferritin, folsyre og/eller B12-mangel. Lurt å sjekke dette en gang i året. Verdiene bør ligge godt over minimumsnivåene.

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare 20 og har akkurat de samme problemene..Det er så ekkkelt, man får panikk og det blir så vanskelig å kontrollere tankene sine. Blir verst for meg da jeg skal sove, da føles det som om jeg kommer til å miste pusten helt hvis jeg sovner! Og disse tankene kommer i veien for søvnen.

Jeg er ganske sikker på at det er stressrelatert hos meg siden jeg har vært gjennom ganske mye rart i livet. Er bare redd for at disse tankene kan bli verre og begynne å tulle med hjernen min at jeg til slutt helt glemmer å pushe normalt !

Ante ikke at det var flere som hadde disse problemene, håper det løser seg for alle dere også. Det er virkelig en ekkel og ubehagelig opplevelse. Man må bare ta det med ro, ikke stresse og tenke på sin egen helse. Passer man ikke på helsen sin mens man er ung, kommer konsekvensene for det jo eldre man blir. Dessverre er det slik at vi ikke holder oss friske for alltid !(

  • 5 måneder senere...
Skrevet

Hei. Hadde samme problemet for ca et år siden, og tror det varte bortimot et halvt år før jeg klarte å "få det i sjakk". Nå vet jeg jo ikke helt hvordan du faktisk har det, om det er fysisk, sykdomsrelatert o.l., men jeg for min del fant ut at dette var bare av psykiske årsaker. Jeg var så opphengt i pusten min og gikk nesten konstant med redselen for å ikke få puste. Etter noen måneder med samtaler med mange forskjellige personer (ikke psykolog, bare tilfeldige venner og familie) fant jeg ut at dette er jo faktisk helt sykt, det er da ingen grunn til at en normal, frisk person plutselig skal slutte å puste! Klarte gradvis å slå meg til ro med at det faktisk ikke går an å bare slutte å puste, og nå tenker jeg nesten aldri på det! Dette var kanskje ikke et SVAR på hva det er for noe, men hørtes bare litt ut som sånn det var for meg.. :)

det høres ut som akkurat det jeg har , jeg fikk det no nettopp så måtte *google litt* , (jeg har ikke angst) men følte at jeg fikk helt sånn angst og ble litt hyppokonder , svimmel. etc, men takk for innlegget , det var bettryggende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...