Gå til innhold

Folk som ikke lukker døren

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg nesten sjokkert her. Mulig det er jeg som er prippen, men hvis noen hadde kommet på besøk til meg og gått for å gjøre sitt fornøyde uten å lukke døra etter seg ville jeg blitt veldig utilpass. Det er på kanten til frekt synes jeg, men det er kanskje bare vane... Hos oss lukker og låser vi alltid do-døra uansett hvem som er tilstede, sånn har det vært siden jeg var liten. Greit for menn som bare kan snu ryggen til, men som jente kunne jeg aldri tenke meg å gå på do med døra åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville syntes det var rart om folk ikke lukket døra etter seg, særlig når de er på besøk... Har ei venninne som sikkert kan la døra stå på gløtt om vi har en interessant samtale og hun bare skal tisse, dog. Og om det bare er oss. Ellers vet jeg jo om de med klaustrofobi som ikke greier å ha døra helt igjen, og det er jo en legitim grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å gå på do er noe av det mest private som finnes ! Jeg bor alene og lukker av gammel alltid døra når jeg er på do.

Men dessverre er ikke alle i familien like opptatt av dette. Moren min har nøkkel til døra (eh.. ikke dodøra, men husnøkkelen) og bryr seg overhode ikke om privatlivets fred. Så her om dagen satt jeg meget opptatt på toalettet med full lagertømming for å si det sånn og hun kom busende inn. Og hun hører dårlig og hørte ikke mine protester og hun har tydeligvis ikke luktesansen helt i behold heller. Så hun pratet i vei og jeg følte jeg MEGET utilpass.

Og skulle noen være på besøk hos meg og ikke lukke døren, hadde jeg lukket den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dessverre er ikke alle i familien like opptatt av dette. Moren min har nøkkel til døra (eh.. ikke dodøra, men husnøkkelen) og bryr seg overhode ikke om privatlivets fred.

Har du ikke nøkkel på innsiden av baderomsdøra, da? En gang var jeg på besøk hos noen som ikke hadde nøkkel i døra, da var jeg rimelig rask, for å si det slik. Det føltes ubehagelig, selv om man jo regner med folk ikke skal komme inn når de har sett deg gå inn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et familiemedlem som alltid gikk på badet uten å lukke døren. Forferdelig! Man ønsker ikke å vite/høre hva de driver med...!

Selv om vi lukket døren hver gang og sa i fra tok ikke personen hensyn til det. Helt utrolig hva slags antenner enkelte har!

Hadde aldri i verden klart å bo med noen som ikke lukker badedøren, som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...