Gå til innhold

Må alle barn ha eget rom?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Barn bør ha egent rom når de begynner å blir "voksne" og utvikle egne personligheter og selv skjønne dette.

Mindre barn syne sjeg godt kan dele rom, men såfort man nærmer seg tennårene bør de få det privatlivet tennåringer ønsker.

Enig i denne. Vi ser oss om etter hus med plass til både stebarn og framtidige barn, og det eldste stebarnet (tenåring) har klart uttrykt ønske om eget rom (deler med et mindre halvsøsken nå og mistrives med det). Det yngste stebarnet har ikke så mye meninger rundt det enda, men ved å se på dem sammen og i hvilken grad de går hverandre på nervene så tror jeg det blir godt for dem å ha egne rom ;)

Rent bortsett fra det så har jeg alltid hatt eget rom, og fra tenårene syntes jeg det var deilig å kunne lukke døra og være alene i noen timer. Vi har ellers alltid gjort mye sammen som familie :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min søster delte rom en liten periode da vi var 9 og 6 år pga flytting og oppussing. Det ble en del krangling utav det, men det var nok fordi vi var vant til å ha hvert vårt rom i det gamle huset også, hadde vi vært vant til å dele fra vi var mindre hadde det nok gått helt fint :)

Skrevet

Jeg synes egentlig barn skal ha egne rom. Jeg har alltid satt pris på å ha eget rom jeg kunne trekke meg tilbake til, noe som var bare mitt og hvor jeg kunne få være i fred. Å ikke ha den muligheten synes jeg er synd, selv barn har behov for privatliv.

Skrevet

Jeg fikk eget rom da jeg var 7 år, før den tid kan jegikke si at jeg hadde savnet det, men det var kjekt å ha en plass jeg kunne stenge ute min to år yngre bror i tenåra...

Vi har pr i dag et hus med 4 soverom, og i er tre som bor i det, og alle sover på det samme rommet... Junior flytter nok over på eget rom etterhvert, men jeg ser glatt for meg at han kanskje må dele det om han blir torebror i løpet av de nærmeste årene, rett og slett fordi huset vårt har to soverom i kjelleren (der vi ligger) og to på loftet. Jeg legger ikke et barn på loftet, to etasjer unna meg, før det er gammelt nok til å ha "brannøvelse" derfra. Siden det er rømningsvei via tak, ser jeg for meg at vi antakelig flytter før det blir aktuelt... (Nja, altså, det får nå tiden vise, men det er i alle fall ikke aktuelt på noen år å la ham sove på loftet...) Tenker det blir delt soverom i kjelleren, og lekerom på loftet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...