Wonders Skrevet 24. oktober 2008 #81 Skrevet 24. oktober 2008 ...OG jeg har stått en halv time i kø alt, så når det endelig er min tur, å jeg må vente litt til...før jeg får min enterlenktede kaffe, 1 gang i måneden, så vil jeg ut derfra!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #82 Skrevet 24. oktober 2008 Hvis det skulle vært plass til at alle kundene kunne drikke opp kaffen i kaffesjappa så ville kaffen blitt dyr
The Kitten Skrevet 24. oktober 2008 #83 Skrevet 24. oktober 2008 Men den er ikke gratis. Det koster penger for bedriften å kjøpe den inn. Det er riktig. There's no such thing as a free lunch.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #84 Skrevet 24. oktober 2008 Hvis jeg og noen venner skal ta en kaffe, så setter vi oss ned på en koselig cafe. Er jeg alene, så tar jeg den med ut fra cafeen istedet for å sitte inne alene. Men kjøper som regel kaffe på Narvesen eller andre kiosker. Der er det ingen sitteplasser... Hvis jeg ikke har det travelt, så setter meg ofte ned på en benk e.l. for å drikke. Hvis jeg har hastverk lar jeg helst være å kjøpe kaffe, eller powerwalker avgårde og drikker fortest mulig. Men jeg er også ganske sikker på at noen småjenter synes det er kult å drikke kaffe ute på gata. Mary-Kate og Mischa gjør det jo, så de i forrige Se og Hør! Mange motebloggere prøver febrilsk å ligne kjendisdamer, da må både en spesiell veske, bukse og kaffebegeret til...
Bellatrix Skrevet 25. oktober 2008 #85 Skrevet 25. oktober 2008 Hvis jeg går med en kaffekopp så er det fordi det er 15-20 minutter til bussen min går. Seven eleven er hundre meter fra bussholdeplassen så da har jeg antakelig vært der og kjøpt kaffe som jeg kan kose meg med mens jeg venter på bussen.
Glynis Skrevet 25. oktober 2008 #86 Skrevet 25. oktober 2008 Det burde bli mer populært å selge fine termokrus slik som på Starbucks (selv om de ikke akkurat oppfordrer deg til å bruke de, siden det går så mye fortere for dem å pøse ut kaffene i pappkrus i rekordfart). Jeg synes halve tråden er anstrengt idioti som prøver å lage teorier om kaffedrikking (jeg gjør det ikke fordi jeg er kul, men fordi det er praktisk og jeg liker kaffe), men hvis det blir laget fine, dekorerte termokrus så er det mulig det faktisk blir trendy.
Gjest strykebrett Skrevet 25. oktober 2008 #87 Skrevet 25. oktober 2008 Det går fint. Du får akkurat samme mengde som i pappbegeret. I den kaffebaren jeg jobba før ga vi de som hadde med seg egen kopp avslag i prisen. Slik ble både penger og miljøet spart, kjempefine greier
Kosemose Skrevet 1. november 2008 #88 Skrevet 1. november 2008 OK, jeg skjønner at det er lett å flire litt av påstanden om at man drikker kaffe på gata "for å være kul". Men det ER jo litt påfallende likevel, at før drakk man kaffen hjemme om morgenen, og tok seg en ny kopp når man kom på kontoret, og det var ikke spesielt mye vanskeligere å være kaffoman da enn nå. En ting har er jo at det ikke var så mange kaffebarer før og at man sånn sett ikke kunne gå rundt og supe melkeskum ut av hullet i et lokk, men jeg synes da definitivt å huske at Ally McBeal så temmelig "kul" ut der hun løp rundt med kaffe latten sin. Selv tenker jeg ikke så mye over takeaway-kaffe, annet enn når jeg ser småbarnsmødre med vogn, veske, bikkje OG kaffe. Men hvis det er noe i dette med at man sprader rundt med pappkrus med kaffe fordi det er trendy, image-byggende (og fordi Ally og andre vi liker å identifisere oss litt med gjorde det), og som en annen her skrev - hun hadde overhørt en jente si at hun egentlig ikke likte kaffe men kjøpte det fordi begeret var så kult(!!), da tenker jeg at kaffe av pappbeger gatelangs er i ferd med å bli ganske så harry per def.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 10. november 2008 #89 Skrevet 10. november 2008 Hvorfor er det så stas å gå og drikke kaffe på gata, egentlig? Jeg drikker ofte kaffe på gata,men jeg drikker fra termoskopp.Har helt maken til Izzie Stevens:-D Fordi kaffe er herlig!
Lune Skrevet 10. november 2008 #90 Skrevet 10. november 2008 Fordi jeg ikke har tid til å sitte på kafè og har lyst på kaffe.
Wonders Skrevet 27. august 2009 #91 Skrevet 27. august 2009 eller fordi jeg skal til jobb og vil ikke drikke av den sure kanna de har der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå