Gjest kaffedama Skrevet 22. oktober 2008 #61 Skrevet 22. oktober 2008 Hvorfor er det så stas å gå og drikke kaffe på gata, egentlig? Yeah, en kaffetråd! Jeg går rundt med kaffe i pappbeger på gata de gangene jeg vil kose meg med Kaffebrennerikaffe (ja, den er MYE bedre enn trakterkaffen på jobb). Og det er vanskelig å drikke og gå samtidig, så oftest er kaffen i hånda mi helt til jeg kommer på kontoret. Og siden jeg er på vei til jobb drikker jeg kaffen over eposten (jada, passer på å ikke helle den i tastaturet på bærbaren, jeg har prøvd det også ) så kan jeg heller bruke noen minutter mer sammen med sønnen hjemme på morgenen. Og ja, det hender jeg har dårlig samvittighet for pappbegeret og miljøet.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #62 Skrevet 22. oktober 2008 Er det noen som har prøvd å ha med seg sin egen kaffekopp, og be om å få kaffen i denne i stedet for i pappkrus? Det burde da vel ikke være noe problem? Tvert imot, det blir billigere for kaffesjappene om de slipper å kjøpe inn så mange pappkrus. Det eneste er vel om man har en mye større termokopp enn pappkrusene deres er, men det kunne man løst om de ansatte bare helte oppi termokoppen tilsvarende mengde som de ville helt i pappkruset.
waco Skrevet 22. oktober 2008 #63 Skrevet 22. oktober 2008 Litt av meningen er jo at folk skal se at her er det dyr kjøpekaffe og ikke gratiskaffe.
Gjest Termokoppinnehaver Skrevet 22. oktober 2008 #64 Skrevet 22. oktober 2008 Er det noen som har prøvd å ha med seg sin egen kaffekopp, og be om å få kaffen i denne i stedet for i pappkrus? Det burde da vel ikke være noe problem? Det går fint. Du får akkurat samme mengde som i pappbegeret.
Gjest Livia Skrevet 22. oktober 2008 #65 Skrevet 22. oktober 2008 Litt av meningen er jo at folk skal se at her er det dyr kjøpekaffe og ikke gratiskaffe. Det tviler jeg på. Det viktigste ved kaffen er faktisk smaken!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #66 Skrevet 22. oktober 2008 Gratiskaffe? Hva er denne gratiskaffen du snakker om Waco?
Meaty Skrevet 22. oktober 2008 #67 Skrevet 22. oktober 2008 Pappbeger "to go" er jo som regel billigere enn "sit in" på kaffebar, så hvis man skal vise at man bruker mye penger på kaffe så bør man jo faktisk sitte på kaffebaren og drikke den... ...og der er også en av grunnene til at jeg går rundt i byen med pappkrus. Jeg er nemlig skikkelig gnien og vil ikke la kaffebaren tjene ekstra penger på at jeg sitter hos dem og koper!
waco Skrevet 22. oktober 2008 #68 Skrevet 22. oktober 2008 Gratiskaffe? Hva er denne gratiskaffen du snakker om Waco? Kaffemaskin på jobb for eksempel.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #69 Skrevet 22. oktober 2008 Kaffemaskin på jobb for eksempel. Så det er greit så lenge noen andre enn deg selv betaler?
The Kitten Skrevet 22. oktober 2008 #70 Skrevet 22. oktober 2008 Så det er greit så lenge noen andre enn deg selv betaler? Noen bedrifter spanderer kaffe på de ansatte.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #71 Skrevet 22. oktober 2008 Noen bedrifter spanderer kaffe på de ansatte. Men den er ikke gratis. Det koster penger for bedriften å kjøpe den inn.
Gjest Gold Skrevet 23. oktober 2008 #72 Skrevet 23. oktober 2008 Hvorfor er det ikke stas å drikke kaffe på gata? For å være helt ærlig gir jeg blaffen i hvor jeg drikker kaffen min, så lenge den er varm.
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2008 #73 Skrevet 23. oktober 2008 Men den er ikke gratis. Det koster penger for bedriften å kjøpe den inn. Jo, den er gratis for meg så lenge jeg ikke har trekk i lønn for kaffe.
-LilleFix- Skrevet 23. oktober 2008 #74 Skrevet 23. oktober 2008 At folk drikker kaffe på gata fordi det er stas tviler jeg nå litt på, da Fordi man har dårlig tid, fryser, rett og slett bare har lyst på kaffe eller fordi alle kafeèr er fulle, sannsynligvis. En kombinasjon av disse er heller ikke utenkelig.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #75 Skrevet 23. oktober 2008 Jo, den er gratis for meg så lenge jeg ikke har trekk i lønn for kaffe. Da er også hver 7. kaffe fra kaffebrenneriet gratis.
Gjest Murphy Skrevet 23. oktober 2008 #76 Skrevet 23. oktober 2008 Du virker veldig følsom ovenfor koffein hvis du var så tissatrengt og desperat, hehe.. Og høflig som du er? Går du så på akkord med deg selv, slik at du ender dagen med å gjøre fra deg i et pappkrus? Det syns jeg du skal skjerpe deg med. Dèt er noe som kan føre frem til stress dèt! Ikke la andre få deg til å lide deg gjennom en dag på den måten waco.
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2008 #77 Skrevet 23. oktober 2008 Da er også hver 7. kaffe fra kaffebrenneriet gratis. Og sammenligningen var, sa du?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #78 Skrevet 23. oktober 2008 Og sammenligningen var, sa du? Wacos påstand om at Kaffebrennerikaffe ser kulere ut fordi den er betalt for.
Gjest Tigress Skrevet 24. oktober 2008 #79 Skrevet 24. oktober 2008 Er det kult å gå med kaffekoppen i handa? Eg trudde det var fordi ein var på veg frå ein stad til ein annan, eg?
Wonders Skrevet 24. oktober 2008 #80 Skrevet 24. oktober 2008 stas??? Det ække stas, men har du sett størelsen på disse schappene elle? Knøttsmå, jeg orker ikke sitte der inne jeg, åppå alle andre. Koser meg heller for meg selv i eget tempo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå