Gå til innhold

Feriere i Tyrkia i oktober?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tyrkia

Er det noen som har vært i Tyrkia i begynnelsen av oktober? Min kjære og jeg kan ikke dra på ferie før i begynnelsen av oktober, og tenkte at vi da skulle prøve å få oss litt varme før vinteren setter inn.

Hvordan er temperaturen på den tiden der? Er det fortsatt sol og varme?

Hvor burde man evt. dra for å få det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skaff deg en katalog fra ett reisebyrå. Inni der står ca temperatur på luft og vann ( dag- og natt- temperaturer) i de forskjellige månedene! :)

Mvh Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er veldig behagelig temperatur i Tyrkia på den tiden. ikke for varmt, men varmt i forhold til her. En kan vel sammenligne det med en fin sommerdag her hjemme. det er egentlig den beste tiden å reise til tyrkia på, for en slipper unna den verste hetebølgen som kan komme opp i 60 grader. Har ikke opplevd så varmt, men vi hadde 53 grader en gang vi var der i begynnelsen av august og det var varmt phu

Ta sjangsen det er kjempe deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kom hjem fra Tyrkia nå. Det var 40 på dagen i skyggen.

En nevnte 53 på dagen her. Det måtte vel være i sola. Vet de kan komme opp i 45 g, men betviler skyggetempratur på 53.

De hadde en periode i India nå med 50 i skyggen. På få dager var 1000 døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde 53 grader i skyggen da vi var der, mange mennesker døde i varmen, og vi fikk beskjed av reiseselskapet å holde oss på hotellrommet mellom kl 12-16 fordi varmen var for høy, dette måtte vi gjøre i 3 dager, da temperaturen gikk ned til 45 grader. tyrkia har hatt 60 grader i skyggen der mange tusener mennesker døde av heteslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enten var det i 1999 eller 2000 husker ikke helt årstallet, for vi har feriert der 6 år på rad, men du kan jo betvile det så mye du vil, men vi målte faktisk temperaturen i skyggen og fikk den til 53 grader, og temperatur måleren på hotellet vi bodde på målte 52 grader en gra i forskjell så får du tro på det om du vil. Forstår ikke hvorfor jeg skal lyge om noe slikt helt alvorlig altså :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Når var det? Jeg betviler dette.

Vi hadde 51 grader i marmaris en gang vi var der, og to eldre tyrkere døde av hetebølgen mens vi var der. dette var i 1999, kanskje vi var der samtidig? Temperaturen i tyrkia har vært oppe i over 60 grader i skyggen, dette ble fortalt av både reiseopperatørene og de innfødte. At du ikke har opplevd det, vil dermed ikke si at det ikke har vært det. reiseselskapene våger heller ikke å annonsere dette i temperaturlistene sine, for hvor mange ville ha reist om det sto at det kunne bli over 50 grader?

Marmaris er et vakkert sted, men det holdt for meg den ene gangen, og dette hadde med varmen å gjøre. Nå var vi der i begynnelsen av august, og jeg vet at oktober er mye kjøligere. Da får en sikkert "normal" temperatur.

Tyrkia er vel verdt et besøk, fantastisk god mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia i oktober er som Norge om sommeren - med behagelig sommertemperatur. Jeg er enig med de andre innleggene her - det blir ofte for varmt om sommeren i Tyrkia, ihvertfall hvis det er de typiske turistmålene du skal til rundt Antalya, Bodrum, Marmaris og Icmeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...