Gå til innhold

plast eller skikkelig saker?


Bente

Anbefalte innlegg

Jeg er i en diskusjon med min mor ang glass under middagen... Siden vi skal ha ett lokale der vi må stille med glass (KANSKJE bestikk og fat) selv. Vi skal ha fiskt til hovedrett og jeg vil jo gjerne ha hvitvinsglass i glass, mens min mor mener at vi kan bruke plastglass... Dette er jeg vilt uenig i!!! Det er greit å ha ØL plast glass til festen, men ikke plastvinglass til middagen...

Er det noen som har erfaring??

Nå selges 12 hvitvinsglass til 45 kr på Skeidar på Alnabru...og vi trenger 50 glass...koster jo ikke så mye. Litt problemer er det jo, siden jeg må frakte glassene med meg med fly...

Hjelp meg, noen med erfaring og meninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha plastglass til velkomstdrinken, og senere til barbruk.

Men plast til middag.......

Hmmmmmm

Ville ikke hatt det tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken type lokale man har festen i, så synes jeg det er hårreisende å dekke et bryllupsbord med plastglass. Grøss.

Det er ikke noen på stedet som kan kjøpe glass? Eller noe catering/kantine som låner ut servise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Man dekker ikke til bryllup med plastglass!

Husk at ordentlige hvitvinsglass ikke er høye og slanke slik vi nordmenn gjerne tror, men mindre utgaver av rødvinsglass. Selv har jeg flere bæreposer med slike glass i boden til bruk ved festlige anledninger. Har kjøpt dem på IKEA og husker jeg ikke feil koster de 39 kroner for 12 stk. (De har flere typer hvis du likevel ønsker den høye, slanke typen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe de 12*5 pakkene = 60 glass og så spør du om du kan få rabatt i leien av lokalet mot at du setter glassene igjen. De blir sikkert overlykklige eller noe sånt? Da har du i tillegg 10 glass som du kan knuse på flyet. Og du trenger ikke bry deg med dem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med de andre at plastglass ikke har noe på et pent dekket bord til et bryllup å gjøre.

Jeg vet at noen glassmagasin leier ut glass (og servise for den delen). Det er ikke noe slik i nærheten av dere bryllupet skal være så du slipper å frakte glassene med på flyet? Eller er det en Skeidarbutikk nærmere stedet som noen andre kan handle i for deg?

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp snakket med min mor, hun skulle stikke over til lokalet nå (er 50 m unna mitt barndomshjem) for å se hva som er der av glass..

På IKEA koster 6 glass 39 kr, så det blir litt dyrere enn skeidar...billig og bra, men bare ikke plast...fysj...

Plast til velkomstdrink og kvelden er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det, kjøpte de glassene som manglet i lokalet til middag/fest og donerte de til huset etter bruk. De ble kjempeglade for det. Vi handlet glass på Ikea - overkommelig pris. Lokalet ble kjempeglade - sendte oss en blomst etterpå som takk for gesten.

Plastglass i et bryllup blir for kjipt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at plastglass ikke hører hjemme i en bryllupsmiddag, høres ut som en god ide å gi dem bort til lokalet etter festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig enig i at vi ikke vil ha plastglass!!!!!!

Nå er det slik at min kjære mor sier at papirduker er tingen...kan hende hun har rett...ville helst hatt skikkelige duker, men de er vel dyre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De selger jo sånn 12 glass for 39,- ol overalt nå, REMA, Bunnpris, MAXI, Skeidar, Europris og sikkert flere plasser. Er det ikke lettere å få tak i det der du skal holde bryllupet enn å ta det med på fly? Kjenner noen som skal gifte seg som fan ut det ble billigere enn å kjøpe "ordenlige" plastikkglass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at min kjære mor sier at papirduker er tingen...kan hende hun har rett...ville helst hatt skikkelige duker, men de er vel dyre.....

Vi kjøpte papirduker på Binders og er kjempefornøyd med det. Det er ikke sånne "standard papirduker", men av litt mer krepp kvalitet. De kjennes ut som en blanding av papir og stoff på en måte. De er av merket Duni, men jeg husker ikke produktnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plastglass er i mine øyne litt snålt i en bryllupsfest, men jeg har forståelse for at folk velger det. Har opplevd å få velkomstdrink i plastglass, men synes det er mye mer stil over det hele når man får det i ordentlige glass. Selv gikk vi til innkjøp av ordentlige glass før bryllupet vårt, siden det var litt lite utvalg i lokalet. Ikea har billige glass, og vi fikk masevis for 100 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bente4; har du vurdert å leie duker? Vet at noen renserier leier ut skikkelige duker. Vi undersøkte dette. Tror prisen var ca. 150,- for en duk på omtrent 3 meter. Selvfølgelig ikke gratis, men billigere enn å kjøpe ordentlige duker.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_

Bente: har du undersøkt muligheten på å leie duker ved hoteller eller ved lokalet dere skal være? Vi var i et grendehus, men de hadde duker til utleie og det var innmari kjekt. Vet også at hoteller og liknende leier ut duker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tabby

En venninne av meg kjøpte mange mange meter av et fint hvitt stoff og sydde i noen sømmer hun, og vips 6 store duker, både billigere enn å leie, og da kan jo syes til mindre duker om man vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Plastglass og papirduker :o Skal du arrangere bryllup eller grillfest for naboene dine?

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...