Kvepp Skrevet 16. oktober 2008 #1 Skrevet 16. oktober 2008 Skal i jobbintervju på mandag for butikken saape. Hvilke klær bør jeg gå med? En annen ting jeg synes er vanskelig er å svare hva mine tre negative sider er.. Hva kan jeg si uten at det høres så negativt ut at de ikke ansetter meg?
EmmaW Skrevet 16. oktober 2008 #2 Skrevet 16. oktober 2008 Det er kjempeviktig at du som jobbsøker selv er klar over hva dine svake sider er. Dersom du IKKE er oppmerksom på dine dårlige sider, kan du heller ikke jobbe med å forbedre dem. Eksempelvis er jeg perfeksjonist selv, noe som slår ut negativt med at jeg kan bruke uforholdsmessig mye tid på et prosjekt fordi jeg ikke vil sende fra meg noe som er perfekt. Men jeg er klar over det, og jobber med det. Selvfølgelig nevner du ikke svake sider som automatisk diskvalifiserer deg, som at du egentlig ikke liker mennesker (det er uansett ikke vanskelig å kamuflere i en slik jobb hvis du er flink til å sette på kundeservicemasken)... Elllers ville jeg kledd meg pent, et sted midt mellom jeans og hettegenser, og dress.
Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 Klær, hm.. Jeans og en pen topp. Jeg pleier å legge antrekket etter hvilken jobb jeg søker. Skal jeg søke i butikk har jeg på meg noe som kunne passet til butikk. Skal jeg på en sjauejobb som er ute tar jeg på meg noe litt mer hardført.
Kvepp Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2008 Det er kjempeviktig at du som jobbsøker selv er klar over hva dine svake sider er. Dersom du IKKE er oppmerksom på dine dårlige sider, kan du heller ikke jobbe med å forbedre dem. Eksempelvis er jeg perfeksjonist selv, noe som slår ut negativt med at jeg kan bruke uforholdsmessig mye tid på et prosjekt fordi jeg ikke vil sende fra meg noe som er perfekt. Men jeg er klar over det, og jobber med det. Selvfølgelig nevner du ikke svake sider som automatisk diskvalifiserer deg, som at du egentlig ikke liker mennesker (det er uansett ikke vanskelig å kamuflere i en slik jobb hvis du er flink til å sette på kundeservicemasken)... Elllers ville jeg kledd meg pent, et sted midt mellom jeans og hettegenser, og dress. Jeg er bevisst på mine negative sider,men er ikke alt som er så lurt å si i ett jobbintervju
Kvepp Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2008 Klær, hm.. Jeans og en pen topp. Jeg pleier å legge antrekket etter hvilken jobb jeg søker. Skal jeg søke i butikk har jeg på meg noe som kunne passet til butikk. Skal jeg på en sjauejobb som er ute tar jeg på meg noe litt mer hardført. Okey takk for svaret!
Idnar Skrevet 16. oktober 2008 #6 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg var på jobb intervju på tirsdag, og mandag kveld måtte jeg ringe mine foreldre for å spørre om mine dårlige sider. Jeg har også litt vanskelig for å komme på noe sånn på sparket! Jeg ville anbefale deg å spørre noen som kjenner deg godt til å komme med noen forslag. Både positive og negative sider. Så kan du velge noe ut i fra det som de har sagt! Klesvalget er også noe å tenke på, ja.. Ville tatt på meg en svart bukse og en topp kanskje? Det er jo en butikk, og sånn jeg har sett det går de som jobber i saape der jeg bor i jeans og en t-sjorte eller noe i den duern. Kommer litt an på din stil. Men velg noe pent som ikke blir for pent.. Lykke til på intervjuet!!!!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #7 Skrevet 16. oktober 2008 Eksempelvis er jeg perfeksjonist selv, noe som slår ut negativt med at jeg kan bruke uforholdsmessig mye tid på et prosjekt fordi jeg ikke vil sende fra meg noe som er perfekt. Men jeg er klar over det, og jobber med det. Uff, nei, det er en klisje. Det kommer kanskje litt an på hva slags jobb man søker, på Saape er de kanskje ikke så nøye. Men jeg ville ikke på et seriøst jobbintervju (heltidsjobb for voksne) sagt "perfeksjonist" som en av mine dårlige sider. Det gjennomskues med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #8 Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er bevisst på mine negative sider,men er ikke alt som er så lurt å si i ett jobbintervju Det er bra du er klar over at alt ikke er så lurt. Min erfaring er at dersom de som ansetter har gitt deg en høy stjerne på forhånd, så er reagerer de positivt på at du kan snakke om dine svake sider. Derimot, er du på intervjuet fordi du var eneste søker og de egentlig ikke syns så mye om deg, så gjelder det å begrense seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå