caddylack Skrevet 16. oktober 2008 #1 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Har klart å misfarge en ganske dyr t-skjorte, som består av både sort og hvitt stoff som er sydd sammen. Det som skjedde var at jeg håndvasket den, ikke tørket den, men hengte den opp klissvåt slik at den sorte fargen svertet over på den hvite delen. Dumt, men kan det fikses? Blir jo problematisk mtp. vanlig bleking pga sort farge på plagget... Skjorta har også en påtrykt logo foran som jeg er redd for å ødelegge. Legger ved bilder av den, håper noen har peiling! Er klin umulig å få tak i tilsvarende plagg nå... Jeg har i min enkle tankegang kommet på noen løsninger, men aner ikke om de lar seg gjøre... 1) Ta fra hverandre plagget, bleke den hvite delen, sy sammen igjen? Kan ingenting om sømmer osv, se eget bilde av sømmen 2) Påføre noe spesielt blekemiddel på de utsatte delene? Håper noen med peil på tekstiler og bleking kan hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2008 #2 Del Skrevet 16. oktober 2008 1) Nei, det er for mye jobb og du vil ikke få det like pent, bl.a. pga at det er i så elastisk stoff. 2) Nei, uansett hvor spesielt blekemiddelet er, vil det gå over i det sorte også, og da er du like langt. Kan du ikke bare bestemme deg for at genseren er cool sånn som den er nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. oktober 2008 #3 Del Skrevet 17. oktober 2008 Har du prøvd å vaske den i maskin på nytt? Jeg gjorde det samme med en rød og hvit genser en gang, kjørte den etter vaskeanvisningen i maskin og den ble helt fin. Hvis det ikke står håndvask inni bør man faktisk vaske den i maskin de første gangene. Fargene trenger ofte litt temperatur for å sette seg skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caddylack Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kastet den i maskinen nå, så får vi se om det hjelper. Hvis den er like ille, er det bare å kaste den? Den er desverre ikke noe fin slik den er... Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 28. oktober 2008 #5 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg synes den var litt kul slik som den var nå, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caddylack Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 28. oktober 2008 Haha, du kan få kjøpe den billig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå