Gå til innhold

Har du ekstra penger på konto ?


LaToya

Anbefalte innlegg

Har ikke sparekonto,men vurderer og opprette det og spare 1000-2000 i måneden. Men det blir vel bare med tanken

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru Meta

Til vanlig har vi det, eller jeg har ihvertfall. Men nå ble det litt mye på en gang på oss. Mannen min var arbeidsledig litt over et halvt år etter endt utdanning i fjor sommer. I tillegg flyttet vi inn i en ny (leid) leilighet i mars. Da måtte vi betale 12 000 i depositum og 6 000 i husleie og så måtte vi kjøpe alle hvitevarer (vaskemaskin, kjøleskap, oppvaskmaskin, komfyr) og ny seng og i mai giftet vi oss. I juli drar vi til Paris, men etter det, DA blir det sparing da!! Og så får vi igjen ca 20-22 000 på skatten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lula ikke innlogget

Min kjære har noe mer sparepenger enn meg, men vi har et 6-sifret beløp hver på diverse sparekontoer og BSU.

I tillegg betaler vi fortere ned på lånet enn vi strengt tat trenger, og dermed har vi mye å gå på dersom det skulle komme trangere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi har heldigvis ikke problemer med økonomien. Jeg har omtrent 30.000 på lønnskontoen til enhver tid. Flytter 5.000 i måneden over på sparekontoen. Til sammen har samboeren og jeg omtrent 300.000 på forskjellige kontoer.

Må si at jeg ikke helt skjønner meg på folk som har noen få tiere på kontoen rett før neste lønning kommer. Hva i all verden bruker dere alle pengene på??? (skjønner jo at det blir slik med studenter da)

Jeg for min del blir veldig overraska når jeg hører om folk som må vente til neste lønning med å betale når de får en regning på 500 kroner. Man må da være vanvittig ufornuftig med penger hvis man ikke har såpass i bakhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Nja, når man har utbetalt 10000 i måneden, er det rart at pengene blir borte? Jada, vi er to, men ingen av oss har stort mer enn 10000 utbetalt, hver av oss. Trekk fra strøm. husleie. mat, studeielån. telefon. Ja, vet du hva? Da er et ikke stort mer igjen. Jeg har ikke shoppa på over et år, for jeg har ikke penger til det.

At det ikke er mye på konto når neste lønn kommer, det har å gjøre med hvor mye som kommer inn. Skulle jeg satt 5000 på sparekonto, så utgjør det halvparten av det jeg har utbetalt.... Ikke alle som tjener så masse at vi kan ha to årslønner (for meg er 300000 det) på "diverse kontoer" nemlig....

(la meg legge til: Ja, jeg HAR høy utdannelse, det er derfor jeg har studielån, og jeg HÅPER å få en relevant, og bedre betalt, jobb etterhvert, og da skal jeg også spare, men enn så lenge så er der ikke et rødt øre å spare, rett og slett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det som Fredagsbarn og i tillegg har vi to små. Nå går gubben over på rehabilitering og da blir det enda verre stilt. Vi får vel aldri kjøpt oss noe eget vi :( Ville heller det enn å ha penger på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Har en sterk kapitalkonto etter erstatningsutbetaling pga arbeidsuhell, og den er øremerket til større investeringer. Vurderer å investere noe av dem i et nytt vogntog som kan skape enda mer penger for meg.

Brukskontoen min varierer en del, men den er i høyeste grad helsemessig frisk og vekker tillit hos banken.

Har en bilkonto i tillegg, allerede brukt for mye der på bilen vi allerede har - pengene er øremerket bil til min kjære etter salg av min forrige hobby-bil.

Så har jeg gjeld jeg tar godt vare på, å ha formue uten å ha gjeld er bare dumt i dette landet. Det er forbudt å ha penger, da skal staten ha de.

BSU-kontoen min har jeg avsluttet, det var jo bare bullshit - tjener jo mer på å åpne en fondskonto eller investere.

I tillegg har jeg en aksjekonto, men må ærlig innrømme at den har jeg lite peiling på. Får ikke utnyttet den før fylte 30 alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...