Gå til innhold

Har du ekstra penger på konto ?


LaToya

Anbefalte innlegg

Jeg liker å spare og å ha en buffer. Akkurat nå er jeg nesten ferdig med flere års studier, og jeg har ikke jobbet ved siden av de to siste semestrene pga. vil ha fokus der fokus skal være...så mja, temmelig blakk for tiden. MEN når jeg får meg jobb, så vi begge er i gode jobber DA skal jeg ha buffer og jeg skal kjøpe a,b,c,d,e,f....æ,ø,å!!! Det skal bli morro. Men men, det er helt greit å være fattig en stund for da er det så morro å være rik senere, for man vet hvordan penger skal rekke langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har ganske mange sparepenger, og jeg ville klart meg veldig bra om det ble en krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte hadde jeg faktisk sparepenger, de gikk med til bil da jeg begynte i jobb. Nå er det så som så. Joa, har en BSU-konto som stadig fylles, og en ørliten sum på rentefond. Har akkurat holdt på med en større oppussing, og alle midler har gått med der. Har imidlertid ambisjoner om sparing til høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Nå kan jo jeg skryte litt, da... Vi gikk gjennom kontiene våre idag, og fant ut at ting går vegen...! Jeg har 50 000 på BSU, han har 7000 i aksjefond. I tillegg har vi 75 000 på en sparekonto. Så selger vi snart leiligheten vår, og får vel ca 1.400.000 for den. (men så var det jo litt gjeld som skal nedbetales også, da!) Grunnen til at vi er så formuende akkurat nå, er at vi gifter oss snart, så der ruller nok endel av kronene avgårde, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Vi har god nok økonomi til å betale det som dukker opp.

De månedene det ikke dukker opp et eller annet ekstra, kjøper vi oss nedover ønskelisten.

Nå står ny seng på den og jeg regner med den er i hus i løpet av høsten.

Av en eller annen mystisk grunn har vi fortsatt BSU kontoene våre, ekke så veldig mye, men litt.

Har også noen aksjer, som forhåpentligvis vil bli lønnsomme en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Har 18.000 på BSU - det er jeg stolt av....

Men som nyutdannet og uten jobb, er det ikke så lett å få spart noe som helst. Har forsøkt å sette av litt penger hele tiden, men nå på slutten av semesteret forsvant alt sammen. Så nå står det -159 kroner på sparekontoen, og -215 på brukskontoen... (kan ha vært weekendtur til Stockholm i helgen som gjorde det.....)

Starter i sommerjobb neste uke - da skal jeg jobbe fullt i to måneder, og håper jeg får satt av litt penger da. Skulle veldig gjerne hatt 20-30.000 i bakhånd.

men er heldig likevel - samboeren er råflink til å spare og har 500.000 på konto.... Så jeg har alltids han i bakhånd hvis det kniper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ha en buffer på minst 50.000,-.

Men hver gang jeg klarer å opparbeide mer det... går enten vaskemaskinen, oppvaskmaskinen, bilen elle rnoe annet i stykker... Eller så kommer strømregningen... .. :evil:

- eller så unner jeg meg en ferie som koster litt ekstra ... (og det er jo mye hyggeligere) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig som kan kjøpe melk den siste uka før ny lønning kommer.... :wink:

Da er vi to! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer fullt opp på BSU-kontoene våre hvert år. Om noen år kan vi derfor betale ned masse på lånet. Lykken!

Ellers har jeg en sparekonto, men den er mer eller mindre tom. Blir til at det ekstra vi har blir stående på lønnskontoen, lett tilgjengelig for bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bortimot 400000,- på sparekontoen min nu.. Men skal begynne å bygge hus nu snart. Men betaler bare for bad, kjøkken og vinduer selv.. Så det går litt penger til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Jeg har penger i fonds... Har tapt masse, men håper på bedre tider og kan følgelig ikke røre disse pengen... :roll:

Har også noen penger stående i Scandiabanken (høy rente) :D . Har vurdert å bruke de til å nedbetale deler av studielånet, men tror ikke det lønner seg akkurat nå. Det er viktig å ha litt i bakhånd også.

Skrekken for meg er å bli nødt til å ta opp et dyrt forbrukslån hvis noe vesentlig (les vaksemaskin, etc) skulle gå i stykker.Tror derfor det er bedre å ha penger i bakhånd kontra nedbetale studielån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Alltid. "Yrkesskade" fra tiden som selvstendig næringsdrivende.

Har en buffer i et fond hvor jeg "slenger inn" ujevne beløp med ujevne mellomrom, og et fast trekk hver måned til sparekonto i tillegg.

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...