Gå til innhold

KGs regel om spekulasjon

Gjest Gus

Anbefalte innlegg

Jeg har hele tiden syntes KGs regel om spekulasjon har vært underlig. Tross alt består trådene her i all vesentlighet av hva folk tror er korrekt, dvs. spekulasjoner. Hvorfor skulle et kvinneforum trenge en slik regel?

Men så gikk det et lys opp for meg.

La meg først bare unnskylde meg med at jeg kun har hatt Kvinner som kjærester, ikke forvokste fjortiser. Så dette er muligens banalt for mange av dere.

Problemet er åpenbart ikke spekulasjonene i seg selv. Derimot er problemet at spekulasjoner gjerne fører til uriktige anklager. Og for at noen kan anklages, må det angivelig ha skjedd ett eller annet mot en eller annen. Altså må det finnes et offer.

Og da har vi funnet sammenhengen. Forumet her er stappfullt av damer som fremstiller seg som ofre. Fikser ikke dama jobben, så er den mannlige sjefen en mobber. Jobber mannen for mye, er dama oversett og nedprioritert. Blir en dame dumpet, så er fyren en uforbeholden idiot (...) Og så videre, og så videre ad nauseam.

Slike fremstillinger sluker damene her rått, spesielt hvis det er en "venninne" eller i hvert fall noe de kan relatere til sin egen situasjon. Da hyler apeflokken, kaster bananer og viser frem sine baksider, dvs. sine store røde aperumper.

Jupp, riktig ekkelt.

Kgs spekulasjonsregel skjærer over livslinjen mellom påståtte ofre og apeberget. Det er vanskelig å ha en regel mot offermentalitet, selv om det er det man burde ha, så da har man i stedet en regel mot spekulasjoner.

Det er tydelig at småjenter trenger en slik regel. Bra KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel spekulasjon på høyeste nivå -

[

i]La meg først bare unnskylde meg med at jeg kun har hatt Kvinner som kjærester, ikke forvokste fjortiser. Så dette er muligens banalt for mange av dere.

Det er tydelig at småjenter trenger en slik regel. Bra KG!

- og burde vel da strengt tatt slettes.

Men det er jo mulig at jeg også er treg - og derfor ikke oppfatter hva du mener - selv om jeg nok ikke helt føler meg hjemme under definisjonen "småjente"

Og det er vel ikke lenge siden du ba om at en tråd skulle slettes pga spekulasjoner - så når det passer deg er reglene bra - men ellers ikke.

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...