Babyface Skrevet 11. juni 2003 #1 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg ser det er noen tråder om barnebursdager her. Det jeg lurer på er hvor dyre gaver barna gir til hverandre. Varierer dette med alder? Hvor tidlig begynner man med barneselskap og når slutter man? Jeg gikk ikke i barnehage da jeg var liten, så før jeg begynte på skolen hadde jeg kun familieselskap med tanter, onkler, besteforeldre og søskenbarn. Da jeg begynte på skolen var det sånn at jentene inviterte jentene i klassen og motsatt for guttene. Dette gjorde vi t o m 10 års bursdagen, etter det inviterte vi de nærmeste vennene, uansett kjønn og alder. Jeg husker det var populært med My Little Pony et år og da gav vi jentene hverandre dette i gave. Jeg husker ikke prisen på disse lekene, men var det rundt 60 kr tro? Jeg mener også å huske at dersom man ga penger, ga vi en 50-lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 11. juni 2003 #2 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei hei. For unger under skolealder og nabounger gir vi 50-150 kr. alt etter hva de ønsker seg og hvor mange herfra som skal i selskapet. Når de har begynt på skolen så gir alle i klassen likt. Det er en sak som blir tatt opp på første foreldremøte på høsten. Her har det vært 30 kr. i første og andre klasse. Så 50 kr etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 11. juni 2003 #3 Del Skrevet 11. juni 2003 Vi har holdt oss på ca. 100,- både under og over skolealder.....gir litt mer til bestekamerater.... Her i huset hadde vi første barnebursdagene til begge våre gutter da de var 3 år... Har hørt av venninner som har eldre barn...at d er vanlig å slutte med barneselskaper i 10-årsalderen.... Min eldste gutt (8 år ) inviterer guttene i klassen...det er disse han er med til vanlig også.....hadde han hatt kamerater utenom klassen som han var mye med hadde han fått invitere de også.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 11. juni 2003 #4 Del Skrevet 11. juni 2003 Kommer ann på hva jeg finner og hvor nær venn det er... Hovedsaklig ligger det på mellom 50-100,- til venner/klassekamerater. Litt høyere til familiemedlemmer - 200,- Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 11. juni 2003 #5 Del Skrevet 11. juni 2003 Vi har gitt 50 kr gjennom hele barneskolen. Ble enige om dette på et foreldremøte i første klasse. I de tilfellene hvor bursdagsdarnet har vært en nær venn, har vi gitt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 11. juni 2003 #6 Del Skrevet 11. juni 2003 Datteren min begynte å ha barnebursdag da hun begynte på skolen. 12-årsdagen var den første hun ikke hadde barneselskap, da ville hun heller invitere med seg noen på "badebursdag". Fordi dette ble mye dyrere enn selskap hjemme fikk hun da bare lov til å invitere fem stykker. Gave til hennes venner prøver jeg å få til rundt 50 kr. (de få gangene vi har glemt å kjøpe gave har hun gitt en 50-lapp) Av og til kjøper jeg inn flere smågaver, til å ha liggende, på salg - greit å spare inn litt på alle disse bursdagsgavene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå