Gå til innhold

Ny gravering i ringene våre

Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Mannen min irriterer seg litt over at han ikke tenkte på å be om løkkeskrift da han kjøpte ringene våre før han fridde. Vi har nå pratet litt om å gravere ringene våre på ny med slik løkkeskrift. Samtidig er datoene våre for forlovelsen og bryllupet i ulike formater, så vi vil gjerne ha disse like (selvsagt).

Er det noen som vet hva det vil koste å gravere ringene på nytt? Noen som vet om det koster mye ekstra for å få symboler i ringen? Synes det kunne vært koselig med et hjerte om det var plass...

Vi forhørte oss om pris i går, men damen i butikken visste jo omtrent ikke at det gikk at å få løkkeskrift en gang. Hun gav oss noen priser på selve graveringen, men siden hun hadde lite greie på dette var vi like blanke da vi gikk derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tenkt på akuratt det samme. Vi har lyst på to hjerter som ligger litt over hverandre på utsiden av ringene. Dette har ingen peiling på og ingen vil gi oss en ordentlig pris før vi leverer de inn. Men vi vil selvfølgelig ikke det uten vi vet hva det vil koste oss å få de tilbake igjen...! Så dette vil jeg også vite. Kanskje noen andre der ute som har gjordt det samme?!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Otteren (Kvadrat f.eks.) graverer på utsiden.

De leverer i hvert fall ringer som kan graveres på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange gullsmeder som graverer løkkeskrift lenger, vår gullsmed der vi kjøpte ringene (en på Aker brygge) gjorde ikke det, vi synes ikke det var så viktig heller, og da vi graverte inn bryllupsdato fire år senere graverte de med samme skrift , det er blokkbokstaver i kursiv.

Du får forhøre deg rundt Augustbrud, hvem som graverer inn løkkeskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ringer er til gravering nå og vi betaler ca 300 kr for det. Vi graverer ikke hos samme gullsmed som vi kjøpte ringene hos, nettopp fordi vi ikke ønsket blokkbokstaver.

Ringene deres nå jo først pusses inni og så graveres.. Blir sikkert ikke så mye dyrere enn å bare gravere, tror du det?

Jeg ville tippe 400 kr.. Men det å gravere inn symboler, koster mer. Iallefall der vi spurte om det..

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk løkkeskrift i forlovelsesringene våre som vi kjøpte i fjor sommer. Det var hos GullDesign på Kongsberg (Jeg ser du bor i Buskerud, du også).

Men jeg vet ikke om de graverer utenpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Augustbrud02_

Vi er ikke ute etter å ha gravering utenpå ringene, all graveringen skal inni.

Vi har gravering der fra før, så denne må fjernes og ny gravering må legges til. Fikk øre at det var 150 kr for tekst og 100 kr pr dato, men hun ante ikke hva det kostet å fjerne gammel gravering. Prisene var pr ring.

Siden ingen vet noe konkret, får vi undersøke litt mer på egenhånd.

Takk for hjelpen uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har i hvert fall en type løkkeskrift i ringene. De er kjøpt hos Thune.

Synes det høres ut som et risikablet prosjekt å fjerne gammel gravering. Vil anta at det må gjøres ved sliping eller omsmelting. Ved sliping kan ringen fort bli for tynn, og ved omsmelting blir det nesten en ny ring. Sikker på at dere vil gjøre dette bare får å få annen skrift? Det er jo egentlig ingen som skal se dette siden ringene alltid skal sitte på.

Priser kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Husker ikke en gang hva vi betalte for å få ny dato og pusse ringene før bryllupet. :oops:

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har såkalt løkkeskrift i våre (gullsmeden kalte det "skriveskrift"), både i forlovelsesringene og vi får det også i gifteringene. De graveres hos Gullsmeden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk løkkeskrift hos Thune i Oslo, men jeg vet heller ikke hvor mye de tar for det, da vi valgte å ikke gravere våre på nytt til bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi tenkte å ha romertall (bryllupsdato)utenpå ringene...noen som vet om det er dyrere å gravere utenpå?

Det er ikke plass til noen ny dato inni våre.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som et risikablet prosjekt å fjerne gammel gravering. Vil anta at det må gjøres ved sliping eller omsmelting. Ved sliping kan ringen fort bli for tynn' date=' og ved omsmelting blir det nesten en ny ring. [/quote']

Det er snakk om å slipe vekk inni ringen, men slike ting som dette må jo vi spørre litt om først. Damen vi snakket med var jo helt blank og vi sender ikke fra oss ringene våre til ei sånn dame. Mest irriterende er det tross alt a butikken har gravert datoene våre i ulikt format og størrelse, så vi var dumme som ikke klagde på det med en gang. (Men da hadde vi ikke rukket å få ringene før bryllupet...) Dette er bare en løslig tanke, så derfor undersøker vi litt om muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...