Sandman Skrevet 11. juni 2003 #1 Del Skrevet 11. juni 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=63131 Hva slags hjem kommer slike jenter fra...? ...og hva gir dere meg for han fyren som omtales...? :evil: En gal verden..... uff, sier jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 11. juni 2003 #2 Del Skrevet 11. juni 2003 Blir skremt av å lese slike ting! Det er en gal verden, ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkyHead Skrevet 11. juni 2003 #3 Del Skrevet 11. juni 2003 De burde heller finne seg en jobb enn å selle seg for kontant kort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 11. juni 2003 #4 Del Skrevet 11. juni 2003 Herregud... Utrolig at det går an :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 11. juni 2003 #5 Del Skrevet 11. juni 2003 Gammelt nytt... dessverre Unge jenter selger seg for lommepenger for å få de rette merkeklærne, nyeste cd'er, mobiltelefoner - og kontantkort. Derfor hadde jeg og noen andre som oppgave for 2,5 år siden dette med merkeklær og hvilket press det skaper. Laget rollespill og besøkte en ungdomsklubb og hadde diskusjon etterpå med jentene. Selv de var klar over at jenter på deres alder solgte seg selv for å få penger til de riktige klærne (miss sixty o.l.). Skremmende og vemmelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 11. juni 2003 #6 Del Skrevet 11. juni 2003 Hva slags hjem kommer slike jenter fra...? Helt vanlige hjem. Trenger ikke ligge noe mer bak. De vil bare ha det de trenger for å kunne fungere sosialt sammen med gjengen og den standarden de må leve opp til. En jente på 13-14 år får ikke jobb, vil kanskje ikke ha jobb fordi vennene ikke har jobb heller. Lettvint å selge kroppen... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. juni 2003 #7 Del Skrevet 11. juni 2003 Herregud! :o Nå MÅ vi gjøre noe med selvfølelsen vi gir barna våre!!! Når en er så usikker at en MÅ ha ALT det riktige for å føle seg godtatt, ja da har foreldrene gjort en DÅRLIG jobb!... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 11. juni 2003 #8 Del Skrevet 11. juni 2003 Lasse - trenger ikke ligge i jobben foreldrene gjør. Selvfølelsen kan være på topp den, helt til de merker de blir ekskludert - eller at andre blir ekskludert og vil unngå det samme selv... I tenårene er konformitet veldig viktig, en vil ikke skille seg ut, vil ha alt make til de andre. Venner er de som gir tilbakemeldinger på det meste. Venner er viktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 11. juni 2003 #9 Del Skrevet 11. juni 2003 Dette er jo helt vilt. Og han som står omtalt her virker jo helt syk i hodet. Lurer på om kona vet hvilken drittsekk hun er gift med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. juni 2003 #10 Del Skrevet 11. juni 2003 Lasse - trenger ikke ligge i jobben foreldrene gjør. Selvfølelsen kan være på topp den, helt til de merker de blir ekskludert - eller at andre blir ekskludert og vil unngå det samme selv... I tenårene er konformitet veldig viktig, en vil ikke skille seg ut, vil ha alt make til de andre. Venner er de som gir tilbakemeldinger på det meste. Venner er viktige. Er selvfølselsen på topp, så vil de ikke bry seg med å måtte ha alt det riktige.. og en selvsikker, trygg person vil man ikke stenge ute... det er de usikre uten det riktige som blir sett ned på.... Her har vi f eks en slik trygg fyr.. Han er nå en "leder" i gjengen, og det har blitt kult å IKKE ha mob tlf f eks... I tenårene blir det sosiale veldig viktig som du skriver, men med en indre trygghet på sin egenverdi blir de årene veldig mye lettere... Men jeg vet jo at dette er et komplekst problem, men ser vel et foreldrens rolle i barnas liv ikke er den beste for de som vokser opp nå,,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jusy me Skrevet 11. juni 2003 #11 Del Skrevet 11. juni 2003 :o :o Det der er jo helt sykt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 11. juni 2003 #12 Del Skrevet 11. juni 2003 Lasse har et vesentlig poeng. Selvfølelsen følger ikke automatisk med på kjøpet når man investerer i et merkeplagg, - hadde den gjort det kunne kanskje de stive prisene forsvares - den kommer innenfra og er et produkt av personlighet, relasjoner, grad av mestring og oppdragelse. Tror heller ikke at dette med konformitet har så mye å si for ungdommer som har selvfølelsen på plass, men er man usikker i utgangspunktet så vil denne spille en langt større rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. juni 2003 #13 Del Skrevet 11. juni 2003 Hmmm...Ikke bra....Syke folk.... :o Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 11. juni 2003 #14 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg skrev det trenger ikke være pga at foreldrene gjør en dårlig jobb ang å gi barna troen på seg selv. Selvfølgelig, noen har veldig stor selvtillit og trenger ikke de riktige tingene for å føle at en er med i en vennegjeng. Men i tenårene blir man ofte mer usikker på seg selv og sin verdi blant venner, man vil gjerne føle at en hører til. Foreldre kan gjøre mye for at sine barn skal få tro på seg selv og sin egenverd. Men barn er også egne individer - finnes grenser for hvor stor selvtillit voksne kan overføre til sine barn. Noen barn er av natur mer tilbaketrukken, sjenert og ville aldri blitt "gjengens leder" pga sin natur - men har likevel behov for å føle tilhørighet blant venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 11. juni 2003 #15 Del Skrevet 11. juni 2003 Det er helt sinnsvakt! Men jeg henger meg på og er enig med Lasse, Retz og resten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. juni 2003 #16 Del Skrevet 11. juni 2003 Klart Joplaia, det er nyanser her!... Men et hint: Jeg skriver ikke om selvtillit, men selvfølelse... en ganske viktig forskjell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 11. juni 2003 #17 Del Skrevet 11. juni 2003 FY FADER! FOR en syk verden. Dette er ufattelig trist, og jeg gremmes. Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg,- håper de jentene virkelig kutter ut med det der, og prøver å stryrke seg selv mentalt på andre måter. 23-åringen med kone og barn, skulle blitt hengt etter ballene i allefall...... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 11. juni 2003 #18 Del Skrevet 11. juni 2003 Herregud, at det går an! Noe så motbydelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 11. juni 2003 #19 Del Skrevet 11. juni 2003 Tror ikke vi skal glemme all fokusering på sex i media i denne sammenhengen. Alt er lov, alt er vanlig, en trenger ikke å ha noen grenser eller hemninger. Vi som er voksne har livserfaring nok til å vite hva vi vil eller ikke vil gjøre, og konsekvensene av det, men tenk på hvilke signaler dette gir jenter som lekte med dukker for to-tre år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 11. juni 2003 #20 Del Skrevet 11. juni 2003 Kan ikke foreldrene i hver klasse forene seg, og gå litt til kamp mot motepresset?? Hvis INGEN har alt det tøffe, så blir da vel ingen ekskludert pga. det heller? Så kan foreldrene ha møter og avtale hvor mye lommepenger, hvor mye penger brukt på klær og sko osv. Vet det kanskje er en liten utopi, men det er da verdt et forsøk på å bremse denne tendensen litte granne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå