Gå til innhold

Scientologikirken ?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De ville jeg holdt meg langt unna.

Ja, enig. Ikke at jeg har så mye peiling jeg da... Men

En sivilisasjon uten sinnssykdom, uten kriminelle og uten krig, hvor den dugelige kan utvikle seg og ?rlige personer kan ha rettigheter, og hvor mennesker har frihet til å utvikle seg til større høyder, er Scientologis mål

Endret av Hanna panna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann 42
Ja, enig. Ikke at jeg har så mye peiling jeg da... Men

En sivilisasjon uten sinnssykdom, uten kriminelle og uten krig, hvor den dugelige kan utvikle seg og ?rlige personer kan ha rettigheter, og hvor mennesker har frihet til å utvikle seg til større høyder, er Scientologis mål

Nei, det er det de sier at de har som mål. Alle organisasjoner som vil ha din oppmerksomhet, din lojalitet, dine penger, sjela di, eller hva som helst annet fra deg, må jo sin noe pent om målene sine.

De egentlige målsetningene for en organisasjon, kommer for dagen når man ser på hva de faktisk gjør. Scientologikirken ser ut til å handle om å hjernevaske folk til å gi kirken pengene sine.

De sier at de vil hjelpe folk til selvrealisering, til å få kontroll over og drive ut diverse negative aspekter av sitt vesen, få kontroll over livene sine, etc, etc. Men måten å komme dit på, er å ta en mengde kurs, som ikke er helt billige. Kursene har en dobbel funksjon: De hjernevasker deg til å kjøpe kirkens verdensbilde og aksepterer deres definisjon av deg, og de støvsuger bankkontoen din.

Sjekk ut linken som var postet ovenfor, "operasjon Clambake", for den kommer du til å finne langt mer informativ enn kirkens egne sider. Clambake er laget av en toppfigur i Scientologikirken, som trakk seg ut etter at han skjønte at han hadde blitt lurt og manipulert i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbug, rett og slett. En ikke spesielt vellykket science fiction-forfatter (L Ron Hubbard) fant ut at å starte en 'religion' var en fin måte å bli rik på uten å måtte betale skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette fornoe? Er det en farlig sekt? Hva står de for?

Adri hørt om dem, bare at Tom Cruise er medlem av dette.

Svar: Det er en tullete Science fiction grøsser i religionsform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 42
Humbug, rett og slett. En ikke spesielt vellykket science fiction-forfatter (L Ron Hubbard) fant ut at å starte en 'religion' var en fin måte å bli rik på uten å måtte betale skatt.

Jeg har lest mange av historiene til Hubbard, jeg, og jeg må si at jeg likte flere av dem veldig godt. Så forfatteren L Ron Hubbard hadde jeg stor sans for. Det var et par av bøkene hans som gikk som føljetonger i norske sciencefiction blader på 70-tallet, husker jeg. Riktig så kult. JEg husker at jeg lette etter mer stoff av ham, men det var ikke så mye å finne hverke i biblioteker eller bokhandler. Synd at han begynte med den fordømmelige religionen sin, for den gjorde ham mindre publiserbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...