Gå til innhold

Er det liksom UT å takke nå også??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er litt snurt! Var i bryllup for et år siden hos ei venninne. Gav en skikkelig fin gave til dem, og har ventet og gledet meg til å få takkekort fra dem. Synes de var sååå fine.... Men har det kommet takkekort, da? Nei! Det har nå alltid vært vanlig det da, så vidt jeg vet...

Så nå spør jeg dere "moderne" brudepar: Er det UT med takkekort? Venninnen min og typen hadde et veldig kult og moderne brullup, så da hører det kanskje med... å ikke takke, mener jeg..

Litt snurt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabby

Takkekort er noe som vil bli prioritert her. Det er noe jeg synes er koselig å gjøre, i tillegg er det et flott minne om en stor dag for noen jeg er glad i. Så jeg synes ikke det er ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er absolutt ikke UT å takke, det er vanlig høflighet !! Det er derimot UT å ikke takke så jeg ville spurt om du ikke var glemt i farten eller om de ikke har tenkt å sende ut takkekort til noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig frekt å ikke takke for gaven eller la være å sende takkekort jeg, så det bør man absolutt gjøre. I tillegg synes jeg man bør skrive en skikkelig takk for hver gave, ikke bare "Takk for gaven vi fikk". Kanskje også en ekstra takk til forlovere og andre hjelpere i bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne ikke falle oss inn å ikke sende takkekort. Kan godt sende takkekort til alle de som kommer og ser på eller deltar på dagen vår vi.

Vi har ikke gjester for å få gaver, men takkekort er en selvfølge!

Det er ikke det at de har hatt "dårlige" gaveutpakkere og ikke finner hva fra hvem nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru Meta

Klart man skal takke! Vi får takkekortene våre til helgen og jeg gleder meg til å sette meg ned å skrive små hilsner til alle de snille menneskene som ga oss presang :)

Kanskje de rett og slett ikke har kommet så langt ennå?? Det er utrolig dyrt med takkekort hvis man skal kjøpe de fra fotografen.. Det hender jo folk bare er litt treige med sånt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekort børe være en selvfølge, og det skal

ikke ta så lang tid som ett år å sende ut, selv om man

kanskje har dårlig råd. Da kan man kanskje finne et billigere

alternativ til takkekort enn de med bilde fra fotografen.

Takke bør man uansett gjøre.

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Selvfølgelig skal man takke! Noe annet ville være uhørt... Jeg synes nesten du burde minne brudeparet på det. Mulig de har glemt det? Uansett skaffer de seg dårlig omdømme ved å unnlate å sende ut takkekort.

Etter min mening burde det ta MAX to måneder etter bryllupet før man som gjest/gavegiver har takkekortet i hendene... Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at det skulle være nødvendig med mer tid enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekort er noe som alle bør prioritere og dårlig råd er faktisk ingen unnskyldning for å ikke sende ut kortene tidlig.

Den utgiften bør regnes inn i budsjettet for bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Selvfølgelig skal man takke. Men jeg har også vært i to bryllup hvor vi ikke har fått takkekort. Ikke vet jeg hvorfor.

Etter min mening burde det ta MAX to måneder etter bryllupet før man som gjest/gavegiver har takkekortet i hendene... Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at det skulle være nødvendig med mer tid enn det!

Det er ikke no' problem å få det til å gå ovet to måneder. Vi bestemte oss for bilde da det var gått nesten to mnd, nå er det gått tre og det gjenstår bare å skrive dem... (- men vi har en litt spesiell situasjon, for vi bor i hvert vårt land, heldigvis er det ingen som gråter enda) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkekort er et MUST! Men har selv fått takkekort nå for et bryllup som var i fjor sommer - men her var det internt rot (hun trodde han hadde gitt det, han trodde hun hadde gitt det osv). Og så har jeg hørt om noen som ikke har sendt takkekort for brura ikke likte bilde av seg selv så oppstasa (akkurat som om det ikke var hun som staset seg opp selv...). Uansett burde man sende et takkekort uten bilde.

Jeg ville spurt jeg! Spilt litt "dum": Jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg kan ikke se å ha mottatt takkekortet fra dere jeg...

Så får du ihvertfall en forklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Cilla!

I vårt budsjett har vi regnet med 150 takkekort.. Blir det fler så får vi ta det da!

Men det å sende ut takkekort er jo ren høflighet og BØR ikke glemmes eller ikke gjøres.. Det er jo nesten bare det man får igjen etter å ha vært i bryllup og hjulpet til og kjøpt gave osv..

Jeg hadde spurt brudeparet.. Ikke sånn "Hvor i h****** er takkekortet mitt".. Kanskje en litt mindre frekk måte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:o

Ærlig talt! trodde det var selvsagt jeg!!

Vi kommer iallefall til å sende takkekort til ALLE! aner ikke hva det koster å få opptrykt, men vi har beregnet et par tusen til dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at man ikke har råd til "ordentlige" takkekort, bør man i det minste bruke vanlige kort til takkekort eller bruke private bilder. Men spør du meg er dette noe man absolutt må prioritere! Har opplevd å ikke få takkekort etter bryllupet (fordi de bare skulle skrive noen ekstra ord ved siden av og det fikk de aldri rotet seg til), og jeg synes dette er så utrolig dårlig. Vi har heller aldri fått noen beklagelse for at takkekortet aldri kom.

Forøvrig bør det sendes ut etter max 3 mnd, aller helst innen 2 mnd... Med litt innsats fra brudeparet bør ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har opplevd etter et bryllup å ikke motta takkekort, men det er første, og forhåpentligvis siste gangen. Selv skal vi selvfølgelig sende ut takkekort til alle som har gitt oss den minste oppmerksomhet på bryllupsdagen vår, skulle bare mangle etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått takkekort av alle vi har vært gjester hos, og det kunne ikke ramle meg inn å unnlate å sende takkekort. Det er da vanlig folkeskikk og en høflig gest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er litt gniene som setter tidsfrist på 2 og 3 mndr....

Feil kan forekomme hos både fotorgrafer og laboratorier, og det kan ikke brudeparet noe for!Hos oss gikk det drøyt to mndr før bildene var ferdige, så ventet vi en mnd på takkekortene, så viste det seg at det var feil takekort. Laboratoriet hadde rotet bort takkekortene våre OG negativet! Innen takkekortene kom var flere mndr gått. I mellomtiden var familien vår blitt rammet av alvorlig sykdom, så alt med bryllupet kom særdeles langt i bakgrunn. Var ikke så veldig opptatt av å skrive hyggelige hilsener på det tidspunktet.

Dette er nok unntaket, men ting kan faktisk skje som man ikke har kontroll over. Og gifter man seg i sommermånedene har fotografene MER enn nok å gjøre, og da kan ting ta tid.

Men selvfølgelig skal man takke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppelure; slike ting er heldigvis unntak. Men man bør jo få sendt takkekort så fort det lar seg gjøre. Poenget er vel at man får sendt det ut så fort man har mulighet og så fort man får tilbake bildene fra fotografen? Synes ikke noe om å få takkekort etter brylluo 1/2 år etter bryllupet var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...