Gå til innhold

Vil forby spedbarn på fly

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

dette var virkelig trist at så mange er enige :frown:

Jeg har familie i utlandet, dvs hele min familie bor i utlandet. eneste måten de har kontakt med oss på er å fly til hverandre. Skal andre (som ikke tåler barn) bestemme om jeg kan dra på besøk og vise frem min egen familie?

Helt horribelt hvordan folk kan være så egoistiske. Om flyet ikke er så fylt, kan man spørre flyvertinne stille om det er plass et annet sted om man synes ungen er for bråkete.

Jeg ville aldri latt noen av mine barn plage andre i samme fly, dvs sparking skriking..osv. De er såpass vant til å reise at de oppfører seg, og blir tilsnakket om de går over streken.

Men å nekte et menneske å reise med fly !! :frustrert:

Endret av sashadelenn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har vært diskutert SÅ mange ganger før...

Jeg var så uheldig å havne i nærheten av et spedbarn på en 4-timers flytur for et par uker siden. Ikke rett ved siden av, men på andre siden av midtgangen. Jeg syntes alvorlig synd på de som satt ved den babyen. Det var gulping og hyling uten like... Hylingen kan jeg til en viss grad blokke ut, men når babyen gulper så er det særdeles lite kjekt å sitte ved siden av... Lukten av bæsjebleie er heller ikke særlig gøy å bli utsatt for.

Skrevet

Det er jo ikke alle som drar med barna sine på sydenturer hit og dit hele tiden når de er så små som noen mente her,men tenk på oss som skal besøke familie i et annet land,så vi må reise litt langt.En engen seksjon i flyet for de som reiser med barn kunne vært bra.Så slapp vi å tenke på passasjerer som "plages" av gråt osv.Selv om det høres utover flyet uansett...Men når man reiser uansett om det er med buss,tog,båt eller fly så er det andre mennesker som reiser med deg,og man må regne med at det ikke er støyfritt.Hvis du ikke har et privatfly og egen avdeling på toget.

Skrevet

Blir lei meg på barnas vegner over hvor mange slemme/egoistiske/korttenkte "voksne" som diskuterer sitt vrangsyn her. Lei privatfly eller la være å reise da om det er så forferdelig å omgås andre mennesker. ;)

Selvfølgelig skal babyer få reise med fly. Plager noen meg; tenker jeg at det er enda verre for foreldrene. Er barna større, snakker jeg til dem, foreldrene eller de kabinpersonellet. Verre er det ikke. :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hvor mange av dem som har svart at hold ungene hjemme har barn selv?!?

Jeg ville nok ikke tatt med barna mine til for eksempel thailand eller noe.. men folk for gjøre som dem selv vil!! er det irriterende å sitte med en skikkelig drittunge som sparker deg i ryggen hele flyreisen.. definitivt!! jeg opplevde det selv i sommer, datteren min på 2 oppførte seg eksemplarisk men gutten bak på 8 var helt ute av kontroll.. og foreldrene hans var ennå verre.. betyr det at jeg kan kreve egne flyvninger for arrogante kjerringer på 45? eller kanskje jeg vil ha en egen fyllikavdeling på flyet så jeg slipper å høre på gubbene som skal på sydentur, eller jentegjengen som skal på fjortisstur?!?!

det er ikke bare barn som er irriterende på lange flyvninger.. poenget er at man er støkk i ett lite fly over lengre tid.. ett spedbarn kan ikke noe for at de får dotter i øra eller vondt i magen.. de voksne burde ha lært å oppføre seg!!

Skrevet
dette var virkelig trist at så mange er enige :frown:

Jeg har familie i utlandet, dvs hele min familie bor i utlandet. eneste måten de har kontakt med oss på er å fly til hverandre. Skal andre (som ikke tåler barn) bestemme om jeg kan dra på besøk og vise frem min egen familie?

Reis med god samvittighet du! Så lenge du sørger for at dine barn oppfører seg(les: Ikke lar dem ture frem som de vil), har du like stor rett til å reise som alle andre.

Jeg ville aldri latt noen av mine barn plage andre i samme fly, dvs sparking skriking..osv. De er såpass vant til å reise at de oppfører seg, og blir tilsnakket om de går over streken.

Det med å være vant til å reise er et godt poeng! Mine unger er vant til å reise, de har gjort det siden de var rundt året gamle. Det har aldri vært noe problem. Jeg tror det har noe med trening å gjøre. Når de er med fra de er små, lærer de hva som er akseptabel oppførsel mens de "sitter fast" på et fang og ikke kan fysisk forstyrre noen. Hvis det å fly er nytt og spennende, blir selvfølgelig ungen mer oppgira og urolig. Derfor synes jeg det er utrolig dumt å ville nekte unger å reise med fly inntil de er to år gamle har har fått mye mer uro og utforskertrang i kroppen.

Skrevet

Jeg var nettopp på flytur med min 7 mnd gamle sønn, og han sa ikke et pip verken på tur bort eller hjem. Det er ikke alle babyer som hyler.

Hva med de som må fly for å komme seg hjem fra sykehuset? Fordi en biltur/busstur kan ta maaaange timer, og det er ikke spesielt fristende å kjøre mange mil med en helt fersk baby i vintervær? Babyer skal strengt tatt ikke kjøre bil i mange timer heller.

Jeg synes ikke babyer er det verste på fly. Men unger mellom to og ti år som ikke greier å holde seg i ro, som sparker i setet, hyler og roper, har gameboyer med grusom lyd osv osv, de er så uendelig mye verre... En baby gråter som oftest fordi den har vondt. En toåring kan lære seg å sitte stille på fly.

Skrevet

Gidder ikke lese alle innleggene, men synes det er helt latterlig at folk er så negative til barn på fly. Det er mange andre jeg før ville ha kastet ut; tjukke folk, folk som snorker, folk med for mye parfyme, folk som røyker (og dermed lukter), folk som lukter svette, berusede folk, folk som insisterer på å legge setet sitt bakover, osv, osv. Og kanskje enkelte barneforeldre;)

Har ikke barn selv, men kommer nok til å ta de med på ferie med fly så snart jeg synes de er gamle og modne nok, og det er nok før de har direkte glede av ferien - livet slutter ikke fordi jeg får barn! Har aldri latt meg plage av at unger skriker på fly, derimot gir jeg foreldrene klar beskjed om de tillater (det litt eldre) avkommet sitt å sparke i setet mitt e.l.

Ellers er det mer rundt flyturer som irriterer meg, men igjen dreier dette seg stort sett om godt voksne mennesker (baggasjebånd-kultur bl.a....)

Hm, tror jeg må bli rik og få meg privatfly :fnise:

Gjest ¤bella¤
Skrevet
* Babyer som gråter kan jeg tåle, jeg tenker stort sett "GLAD DET IKKE ER MIN!" og prøver å døye bråket med musikk

* Småbarn som trasser har jeg mindre tålegrense med, men igjen, glad det ikke er min! Har barn selv så jeg vet at trass er en naturlig del av den perioden.

* Større barn som raper, henger over seteryggen, kaster ting, osv... det irriterer meg grenseløst! Mine to har prøvd seg på å henge over seterygg, men da ble de pent nødt til å sette seg ned og finne noe annet å gjøre. Jeg har alltid med bok, tegnesaker, musikk og snacks, så det ER alternativer til å plage medpassasjerer.

* Voksne, fulle mennesker tåler jeg IKKE. Det er det samme om de skratter eller synger eller kommer med upassende kommentarer. Få dem ut!

* Folk som stinker alkohol / urin / parfyme. Det burde vært en luktsensor som hindret enkelte i å slippe inn.

Dere som reagerer på barnegråt, tenker dere over hvorfor babyene gråter? Om de er trøtte / sultne / føler ubehag osv? Eller tenker dere bare at det er jævlig irriterende og har null sympati?

Veldig enig i hva du skriver. Det er ikke gråtende babyer som er problemet på fly, men fulle mennesker. Vet ikke om noe som er mer irriterende enn brautende fulle folk.

Skrevet

Nei, forby heller gneldregubber og gneldrekjerringer som ønsker å forby babyer på fly! Også enige med de andre her og synes man skulle forby fylliker, stinkere, og familier hvor foreldrene ikke gidder å holde styr på ungene sine. En ting er at det er ungene som sparker, men når foreldrene ikke engang ber ungen slutte, så er det klart hvor problemet egentlig ligger...

Kanskje man skulle hatt egne flygninger for barnefamilier, egne flygninger for fylliker og andre plagsomme (og stinkende) folk? Synes godt man kunne brukt 1. klasse til barnefamilier istedet :) Mer plass til amming og utålmodige barn :)

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Skrevet
Trykkproblemer utlignes enkelt ved at babyen får flaske eller pupp ved opp- og nedstigning. Noe _jeg_ synes er teit, er at ikke flyene er utstyrt med nødutstyr(engangsflaske) til slikt bruk i de tilfellene hvor foreldrene ikke er klar over at det kan skje og har tatt sine forhåndsregler.

Nei, det er desverre ikke så enkelt lenger. Babyen må være fastspent på fanget til forelderen med ansiktet vendt fremover. Det varierer litt hvor strenge de er på dette, men det er altså ikke lenger tillat å amme så lenge "fest sikkerhetsbeltet-symbolet er tent".

Det er selvfølgelig kjempebra med babyer som tar flasker eller sover under flyturen, men noen ganger får man bare ikke gjort noe med en skrikende baby. Noen ganger slår babye seg helt vrang, og da er det ikke mye en stakkars forelder får gjort fastspent i et lite sete. Jeg er sikker på at alle foreldre gjør så godt de kan, men når man f.eks ikke kan gå og vugge dem (noe som ofte er det eneste som hjelper), så sitter man bare der og er flau.

Jeg er enig i at man bør prøve å begrense flyturer med spedbarn, særlig hvis man allerede vet at de ikke trives med det. Men å forby babyer på fly er bare tåpelig.

Skrevet
Ok, det visste jeg ikke. Kanskje jeg skulle tatt med en flaske til meg selv også, for trykk i ørene er ikke godt :gjeiper: Men jeg syntes mer synd på babyen som skrek enn på meg selv som måtte høre på at den skrek. Uansett er lyder fra andre lette å stenge ute med musikk.

For litt større barn anbefaler man kjærlighet på pinne. Dette er kanskje et litt mer fornuftig alternativ til det å sitte med en tåteflaske ;)

Skrevet

Tyggis hjelper meg (selv om jeg ikke er et barn sliter jeg med trykket). :)

Skrevet
Helt utrolig at folk drar med seg ungene sine på flytur i mange timer bare for å selv komme på ferie. Ungene har ikke behov for "reise til "syden", for ikke å snakke om land enda lenger borte.

Men nå er det vel ikke mange som er mer egoistisk enn småbarnsforeldre heller da.

Ganske lett å skjønne at d er folk som ikke har barn som skriver slike innlegg..

Har en datter på snart 2 år, som forresten aldri har hatt en tåre på en eneste flytur han har hatt, som har besteforeldrene sine i USA.. Da er d ikke bare å kjøre bil, og da synes ikke jeg det er egoistisk av foreldrene å dra på tur dit? eller er kanskje noen uenig i det?

Jeg kan si meg enig i det å bare reise for å gjøre det, det har ikke vi gjort.. Men vi har flydd en del med ho, men det pga d som er nevnt ovenfor..

Men lurer også på hvor du får fra at småbarnsforeldre er så egoistiske?

Er det fordi de drar på ferier, som forøvrig alle andre også gjør?

Finner ikke helt logikken i det jeg da..

Foreldre har like stor rett til å reise på ferie MED barna sine, som de som ikke har barn!

Og bare så det er sagt, spedbarn gråter som oftest fordi de får dotter i ørene, og ikke får det ut.. Og det er vondt for et barn på noen mnd!

Barn på flere år, som er plagsomme, der mener jeg foreldrene bør gjøre en bedre jobb i å holde dem i ro og vise hensyn.. Spedbarn får du ikke gjort så mye med egentlig..

Skrevet

Gjør oppmerksom på at det faktisk går an å fly til andre steder enn varmere strøk (dere som sikter til at babyer ikke har glede av sydenturene). Skal jeg f.eks. reise med en baby til Stockholm eller Trondheim, så er det da mye bedre å fly enn å kjøre bil i ufattelig mange timer.

Gjest Gjest_mari_*
Skrevet

Jeg synes at foreldre ikke burde ha med seg små barn eller babyer på lange turer med fly. Det er hverken morsomt for barna eller andre som reiser. I såfall kan de få egne seksjoner. Er så lei av flyturer hvor jeg har sittet ved siden av en baby som ikke har gjort annet enn å skrike hele turen eller barn som sitter og sparker i stolryggen. Det mest irriterende er når foreldrene bare godtar oppførselen til ungen og ikke sier noe, men bare smiler og tror vi synes det er festlig. Nå snakker jeg selvfølgelig om barn ikker babyer.

Skrevet

Det må da være fullstendig uforsvarlig med en egen seksjon kun for barn?? Hva med ved nødstilfelle? Skal man da la alle de svakeste sitte i ÈN seksjon? Slik jeg har oppfattet det, så fordeler man jo barnefamiliene jevnt utover i flyet, slik at det skal gå kjappest mulig å få alle ut, dersom det skulle bli nødvendig...

Skrevet

Det meste har vel blitt sagt her allerede, men å forby babyer på fly er bare tåpelig. Når man reiser "offentlig" er det mange folk rundt deg, enten du er på fly, buss eller tog. Folk uten folkeskikk er det alle steder. En baby som skriker kan tross alt ikke noe for det, men jeg har selv holdt på å bli tussete av foreldre som lar eldre barn løpe rundt i midtgangen, sparke i setet, skrike etc. Så er det fulle/høylytte folk, svette folk og andre som lukter ubehagelig... skal man reise på en måte som gjør at det er mange folk på et begrenset område får man tåle litt støy (deriblant babyer som skriker), men man må også kunne ta hensyn til andre (ikke drikke seg for full, ikke skrike, ikke la ungene gå bananas, lage minst mulig kø), og det er også lov for andre å si ifra dersom man synes det går over stokk og stein med oppførsel...

Skrevet

Jeg synes at man godt kan la spedbarn fly. Men forby tåpelige egoistiske voksne som ikke greier å tøyle verken seg selv eller barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...