Gå til innhold

Slanke seg ved å ikke spise


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du er alt for ung til å begynne å utfordre kroppen på denne måten - du kan ende opp med å ødelegge både stabilitet og forbrenning og alt som er, for ikke å si at du kan bli psykisk ustabil av å være sulten. Det er ikke bra for hjernen og kroppen å sulte, spesielt ikke når du fremdeles ikke er utvokst.

Vil du føle deg bra (noe jeg regner med er utgangspunktet for at du vil slanke deg) ville jeg heller satse på å prøve å føle meg mentalt og fysisk sterk istedenfor. Begynne med noe skikkelig trening, f.eks. en lagidrett, der du svetter, må ta i og blir sterkere. (Man blir IKKE bodybuilder av å ta armhevninger.) Trening gjør deg sterkere både fysisk og psykisk - du styrker immunforsvaret og kan skippe et par forkjølelser utover vinteren, og det blir også lettere å takle motgang. Problemene dine i hverdagen vil alltid være der, men studier har vist (ref et Sats-magasin tidligere i år, der ble det vist til en studie om trening og psyke) at du tar ikke hverdagen så tungt når kroppen får bevegd seg og blitt brukt. Da hater du kanskje kroppen din litt mindre, og klarer heller å fokusere på livet ditt positivt istedenfor negativt, for du er kanskje litt inn i en vond sirkel, der du ikke liker "flesket" og bare vil sulte deg selv som straff?

Tro meg, det er ikke noe moro å ikke like seg selv, og du synes kanskje jeg bare prater masse fjas og svarer på ting du ikke spurte om i det hele tatt, men etter hvert som åra går forstår man litt bedre sammenhengen mellom selvbilde og realitet. Det er ikke uten grunn nesten alle som har nådd midten av tjueåra tenker tilbake på den tiden de var tenåringer med "herregud, og jeg trodde jeg var tjukk! Jeg var jo slank, for faen!!" Som det sies i den sangen fra nittitallet: "Enjoy the power and beauty of your youth. Never mind. You will not understand the power and beauty of your youth until they have faded."

Så mitt råd er: Bekymre deg mindre. Om du vil leve sunt, spis mye bra mat (er nevnt flere steder i dette forumet hva som er "bra mat", men jeg tenker på fet fisk, grønnsaker, renskåret kjøtt, nøtter, frukt, altså mye proteiner og sunt fett og mindre karbohydrater, unngå godteri, sjokolade, mækkern, osv.) men egentlig vil jeg bare si at du er ung, du forbrenner, du er på den tiden i livet ditt da du faktisk kan spise Pommes Frites til middag og likevel ikke legge på deg. MEN det betyr ikke at du skal spise usunt bare fordi du kan, selvsagt.

Så, spis bra, begynn å tren skikkelig 2-3 dager i uka, istedenfor å "tvangsgå" tur hver dag. Da blir du et sunt og veltrent menneske, istedenfor et selvhatende, negativt menneske :) Uansett, ikke bekymre deg. Du er ikke feit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hei igjen
Dette stemmer ihvertfall ikke!

1 brødskive grovt rugbrød fra rema, skåret i brødskjæremaskinen veier 27gram.

5 skiver à 27 gram blir 135gram. 135 gram ganger 2,35kcal pr gram blir ca 317 kcal.

Den samme skiven, med leverpostei påsmurt veide 32gram, da har vi 5gram leverpostei pr skive, som blir 25gram.

25gram leverpostei à 2,2 kcal pr gram, blir 55kcal.

Da har vi til sammen 372 kcal på 5 brødskiver med leverpostei på.

Til sammenligning har melkesjokolade ca 5,41 kcal pr gram, noe som da gir 541kcal på 100g.

Så ja, jeg må korrigere meg selv litt, en skive med leverpostei inneholder ca 75kcal, og man kan derfor spise ca 7(!) skiver før man får i seg samme mengde kalorier som 100gram sjokolade.

Til å veie har jeg brukt en digital kjøkkenvekt som kan ha feilmargin på 0,5gram.

( http://www.næringsinnhold.no/leverpostei.html )

( http://www.næringsinnhold.no/rugbr%C3%B8d-...kj%C3%B8pt.html )

( http://www.næringsinnhold.no/sjokolade-melkesjokolade.html )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer hvis man slanker seg ved å spise 500-600 kcal hver dag og trene mye ? Jeg mener da med kroppen.

Da vil ikke kroppen din ha det så veldig bra fordi du straffer den. Kroppen din må gjerne slankes, men hvorfor ikke gjøre det på den snille og langsiktige måten, hvis resultatet blir ennå bedre da?

Kroppen din synes ikke det er spesielt morsomt dersom du har bestemt deg for å drive råkjør og straffe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...