Gjest NiChia Skrevet 19. oktober 2008 #41 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Det var ikkenoe likevel Endret 19. oktober 2008 av NiChia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 20. oktober 2008 #42 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ja, det er jo sant. Bibelen har jo vært oversatt diverse ganger mellom en del forskjellige språk, så sånne misstolkninger og litt rare oversettelser skjer jo garantert under veis. Hadde vært intresangt å lese de orginale skriftene en gang, men jeg kommer jo aldri til å lære hebraisk, så jeg får vel nøye meg med det vi har idag Ja, det kunne vært veldig interessant å kunne hebraisk. I mange møtesammenheng hvor bibelskrifter har vært brukt, har predikanten også fortalt hva som eksakt står på hebraisk, hvor skriftstedet er utformet av. Det er alltid interessant, men viser også hvor vanskelig det kan være å gjengi den korrekte meningen på andre språk. Det er jo også slik at det har vært språkkyndige fra forskjellige kirkesamfunn som sammen har oversatt Bibelen til norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå