Glamann Skrevet 12. oktober 2008 #1 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Var fornuftig å be om råd her eller om det skyldes det eller at det er større utvalg her enn der jeg flytta fra vet jeg ikke. Tror litt på begge deler. Gjorde om profilen og skrev korte brev istedenfor lange. Takk for alle gode forslag Har fått avtale om en date iløpet av neste uke. Har som nevnt tidligere prøvd forskjellige nettsider, men tror avstanden til damer jeg kunne date ble for stor. Bodde på en liten plass før og er for sjenert pga. mobbing etc. til å ta kontakt på byen eller spørre damer jeg treffer på andre aktiviteter. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller prate om. Kjedelig å drite seg ut på første daten. Noen forslag til rimelig sikre ting å finne på? Kan jeg spørre om forslag til hvor vi kan treffes? Hva skal man si hvis man er interessert i personen? Spørsmål om sex er vel ikke så lurt på første daten? Bør jeg være åpen på det at jeg aldri har hatt dame? eller vil det være negativt? Er ny i Oslo så jeg vet ikke om noen steder å gå. Endret 14. oktober 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_eva_* Skrevet 12. oktober 2008 #2 Del Skrevet 12. oktober 2008 Noen forslag til rimelig sikre ting å finne på? Kaffe er alltid hyggelig, men også en rusletur i parken eller på en strand, alt etter været. Kan jeg spørre om forslag til hvor vi kan treffes? Et greit utgangspunkt er vel der dere kommer av toget eller T-banen. Oslo S? Velg et kjent sted så det ikke blir misforståelser, er mitt forslag. Hva skal man si hvis man er interessert i personen? Ta det langsomt, ikke bus ut med det med en gang. Men spør om dere kan treffes igjen når dere skilles. Spørsmål om sex er vel ikke så lurt på første daten? Det har du helt rett i. Bør jeg være åpen på det at jeg aldri har hatt dame? eller vil det være negativt? Ville ikke sagt så mye om det på første daten, hvis jeg var deg, men hvis det blir et naturlig tema, så. Er ny i Oslo så jeg vet ikke om noen steder å gå. Vigelandsparken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 13. oktober 2008 #3 Del Skrevet 13. oktober 2008 Vigelandsparken. der er det kafeer, ting og se på og også ulike saker det går an å prate lett om. Kan du noe trivia om noen av statuene hadde i alle fall jeg blitt imponert... Ikke snakk for dypt første møte, hvis det ikke føles helt naturlig. Ikke si at du vil møte henne igjen for ikke å være slem. Er det ikke bra, så si at hun er fine ting, men ikke for du, er hun noe for deg sier du det motsatte:) Lykke lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest T Skrevet 13. oktober 2008 #4 Del Skrevet 13. oktober 2008 Var fornuftig å be om råd her eller om det skyldes det eller at det er større utvalg her enn der jeg flytta fra vet jeg ikke. Tror litt på begge deler. Gjorde om profilen og skrev korte brev istedenfor lange. Takk for alle gode forslag Har fått avtale om en date iløpet av neste uke. Har som nevnt tidligere prøvd forskjellige nettsider, men tror avstanden til damer jeg kunne date ble for stor. Bodde på en liten plass før og er for sjenert pga. mobbing etc. til å ta kontakt på byen eller spørre damer jeg treffer på andre aktiviteter. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller prate om. Kjedelig å drite seg ut på første daten. Noen forslag til rimelig sikre ting å finne på? Kan jeg spørre om forslag til hvor vi kan treffes? Hva skal man si hvis man er interessert i personen? Spørsmål om sex er vel ikke så lurt på første daten? Bør jeg være åpen på det at jeg aldri har hatt dame? eller vil det være negativt? Er ny i Oslo så jeg vet ikke om noen steder å gå. Det er godt å se att noen av oss(jeg er født med det samme som deg) får sjansen til å treffe damer. Har mange av de samme erfaringene du har, selvom jeg aldri har blitt mobbet for spalten. (H ordet bruker vi ikke, det høres så negativt ut) Damene ga jeg opp lenge før jeg kom i din alder. Håper dama ser lenger enn bare utseendet, da blir hun helt sikkert kjent med en flott kar. Lykke til. T Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 13. oktober 2008 takk for det T. Har sett menn med spalte både med dame og unger, derfor tror jeg det er håp for oss også. Men det er klart at for mange er det det ytre som avgjør, tror det avtar med årene. Det er mobbingen, trakasseringen og mye krangling hjemme som er årsaken for meg samt ei tyrannisk mor som syntes mer synd på mobberene enn på meg og som stort sett brukte kjeft og ga meg en ørefik hvis jeg ikke lydde med engang. Kom meg ikke ut av "tåka" før jeg nærmet meg 30 og har ikke turt å ta kontakt med damer på byen av den grunn. Er erfaringsmessig på tenåringsstadiet. Derfor synes jeg det er tryggere å ha en profil på et nettsted med bilde og skrive brev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. oktober 2008 #6 Del Skrevet 13. oktober 2008 Skjønner hva du mener glamann, men hva med å lage noe mat hjemme og kanskje sørge for at det blir litt drikke til? Da pleier jo mengden som er igjen på flaska avgjøre hvor sen kvelden blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kan gjøre det også selv om kjøkkenet etter at jeg flytta ikke er mye å skryte av.Hadde også vært lettere, men jeg tror ikke jeg hadde fått ja på et spørsmål om å komme hjem på middag bare etter noen brev via internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 13. oktober 2008 #8 Del Skrevet 13. oktober 2008 Først og fremst bør du tenke på dette som trening. Om det er første gangen du treffer noen fra nettet, er det lett for at møtet blir så annerledes enn det du har forestilt deg at du mister all vurderingsevne og blir stående som en idiot. Jeg snakker av erfaring. Dernest bør du ikke overlate ting til tilfeldighetene. De beste datene er lagt opp spesielt til den du skal møte. Så i morgen reiser du inn til byen og finner en kafé du liker. Ta en kopp kaffe alene der slik at du føler deg mer hjemme enn hun vil gjøre. Husk, du er verten. Tenk så over hva hun kan like. Leser hun? Stikk innom det nye Litteraturhuset. Liker hun å shoppe? Prøv markedet på Vestkanttorvet en lørdag. Kanskje hun ikke har vært på taket av den nye operaen? Etc. Som waco sier, er det greit å ha en naturlig avslutning på daten. Bestem deg for når du må avslutte og ha en tidsplan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 13. oktober 2008 Var med andre ord ikke heldig å sende et brev å spørre om hun kunne foreslå en kafe eller noe vi kunne treffes på da jeg ikke er kjent i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 13. oktober 2008 #10 Del Skrevet 13. oktober 2008 Var med andre ord ikke heldig å sende et brev å spørre om hun kunne foreslå en kafe eller noe vi kunne treffes på da jeg ikke er kjent i byen. Prøv å ikke tenke på ting du kanskje burde gjort. Ingenting er feil. Men noen ting kan være bedre enn andre. Spesielt hvis man føler seg usikker. Jeg synes du bare skal finne noen hyggelige steder og ta henne med dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #11 Del Skrevet 14. oktober 2008 Var med andre ord ikke heldig å sende et brev å spørre om hun kunne foreslå en kafe eller noe vi kunne treffes på da jeg ikke er kjent i byen. Det trenger ikke være noe galt i det i det hele tatt. Jeg (hunkjønn) har møtt et par karer fra nettet, og jeg var veldig nervøs begge gangene. Om jeg hadde fått valgt et sted jeg følte meg hjemme, så hadde jeg vært mindre nervøs. Sånne møter hvor den andre har planlagt alt, og man føler man ikke har noen kontroll er horrible, synes nå jeg. Jeg hadde aldri blitt med en person jeg aldri hadde møtt ansikt til ansikt før hjem på middag. Ta det ute i det offentlige rom. Å bringe sex på banen er veldig lite lurt Det er mange mannsgriser på nettet, så om du i nevner s-ordet, eller kommer med den minste antydning, kan du risikere at hun av bitter erfaring hopper til den konklusjonen at du bare er ute etter én ting. Av samme grunn ville jeg holdt meg unna Vigelandsparken... Jeg ville ikke følt meg komfortabel med å sprade rundt blant nakne statuer med en fremmed fyr. Om du er veldig nervøs, og redd for "pinlige pauser", kan du jo lese deg opp på et par emner du vet hun er interessert i, og ha det i bakhodet, som nødløsninger om samtalen plutselig går trått. Jeg liker ihvertfall ha tenkt igjennom et par samtaleemner jeg kan ty til om stillheten plutselig blir pinlig. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Da var min første date over. Ikke noe skummelt det.Litt lettere å be ut her i en større by kontra et småsted der alle kjenner alle. Har vært mange jeg kunne tenkt meg å spørre, men har aldri turt pga. dårlige erfaringer fra ungdomstiden. Hyggelig jente å prate med, prata litt om løst og fast. Håper mer trening hjelper, føler det ble litt adhoc det meste. Ble en litt kort date da hun måtte hjem, eller var jeg uinteressant? Hadde grei unnskyldning. Finner vel det kanskje ut ved å be henne med ut på noe annet. Føler ikke det var pinlige pauser eller pauser. Fant liksom på noe å prate om den tiden vi satt der. Ble ikke avtalt noe, tenkte heller ikke på å komme innom temaet. Sitter ikke igjen med noe spesielt inntrykk at hun var verken interessert eller uinteressert. Hun sa hun skrev med flere så mulig det var et hint. Må nok planlegge litt bedre neste gang, men fikk liksom aldri tid til å bare reise inn til byen for å sjekke ut ting. Er interessert i noe mer enn bare prate,men vordan gå fram for å finne ut om det er gjensidig? Bare spørre eller be henne ut engang til og foreslå middag og eller kino? Endret 14. oktober 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #13 Del Skrevet 15. oktober 2008 Så bra at det fikk fint Glamann! Spør henne ut en gang til og foreslå middag eller et glass rvin eller noe sånt du, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 15. oktober 2008 #14 Del Skrevet 15. oktober 2008 Gratulerer, nå er du uansett over den verste kneiken. Når jeg foreslår at du planlegger, er det fordi det er det jeg foretrekker. For meg har det vist seg å ha veldig lite å si om jeg har god kjemi med en dame en halvtime på en kafé. En dame jeg traff hadde jeg så god kjemi med at vi pratet og pratet om alt mellom himmel og jord nærmest kontinuerlig i over en måned. Men utenom en tur på kjøkkenet og i sengen i ny og ne, gjorde vi aldri noe sammen. Og når praten nødvendigvis dabbet av etter hvert, innså vi at vi ikke hadde noen felles mål eller drømmer. Så jeg må gjøre noe på en date, dvs. ta henne med på noe jeg vil gjøre sammen med henne. Bare da kan jeg se om vi passer sammen over tid. Kjemi synes jeg er overvurdert. Min erfaring er at den uansett kommer etterhvert. Gjest over, derimot, liker ikke at det for planlagt. Så noe annet passer for henne. Finn ut hva du synes er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #15 Del Skrevet 15. oktober 2008 Bra! Du har hatt en date, og gjennomført den. Det er første skritt. Vet ikke helt hvilke ord jeg skal bruke her, men ikke planlegg for mye før du har sjekket om hun har lyst til å treffes igjen. For å snakke for meg selv så har jeg truffet folk på nettet som faller i tre kategorier, noen jeg har det veldig hyggelig med, men hvor det mangler "it", noen jeg har lyst til å treffe igjen og noen jetg vet man ikke har lyst til å treffe igjen. Jeg har aldri opplevd følelser eller forelskelse eller den slags på første treff, og har heller aldri opplevd at det ikke har vært hyggelig, eller at samtalen ikke har glidd lett. Derimot vet jeg ofte om jeg vil treffe noen igjen eller ikke. Hadde en av de hyggelige, men "it" manglende mennene spurt meg ut på noe veldig avansert, så hadde det vært desto verre å avvise. Men spør han, har du lyst til å treffes igjen, så kan jeg si, "vet du, jeg hadde en strålende kveld, men jeg tror ikke du og jeg er kjærestemateriell, for hverandre..." Hadde det derimot vært en av de jeg ønsket å treffe mer, som hadde kommet med forslag om en kaffe kopp til, og ikke noe avansert hadde jeg blitt kjempeglad. Så kunne man tatt det mer avanserte derfra... Bare noen tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Har sendt mail og bedt henne ut en gang til En kaffe syns jeg kanskje blir litt kjedelig, begrenset hvor lenge man sitter da. Når passer det å spørre om hun anser meg for å være kjæreste materiell eller ikke? Hva slags avanserte ting er det du mener? Så vis jeg spør om hun har lyst til å være med på noe avansert så er det vanskeligere å avvise enn om jeg ber henne ut på en kaffe til? Hun sa hun skrev med flere (det gjør vel alle) kunne kanskje ta det som et hint. Sendte ikke ut brev før igår kveld, men kun et svar. Tilspasset brevet litt til profilen og sendte 4 igår. Ja, det er godt å være over første kneika, første skritt er tatt. Takk for rådene Trenger helt sikkert flere Endret 15. oktober 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest singeljenta Skrevet 16. oktober 2008 #17 Del Skrevet 16. oktober 2008 Når passer det å spørre om hun anser meg for å være kjæreste materiell eller ikke? Jeg synes egentlig akkurat denne formuleringen aldri passer. Det vil gå av seg selv, hvis det blir sånn, starter vel med litt kyssing og hvis dere liker det så blir det flere møter og mer kyssing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten over Skrevet 16. oktober 2008 #18 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hm.. Hørte jeg uttrykte meg litt klossete. Og vi er jo forskjellig. Avansert? Tre til fem retters middag, teater, show, fotballkamp, da gjerne med allerede bestilt bord eller billett. Da hadde jeg fått store problemer med å avvise, spesielt hvis det var en hyggelig mann som spurte, som du virker å være! Og ikke minst blitt en smule stresset. Når jeg da sier "en kopp kaffe" så er det ment som noe "lettere". En tur i parken, en øl på en pub (hvis dere drikker) osv. Nå sier jeg ikke at hun vil avvise deg. Men at for begge parter så er det enklere å begynne i det små, og ikke merke at man er tom for prat når dere kommer til suppa, og har fire retter igjen. At hun snakker med flere, er ikke alltid et negativt hint. Jeg har gjort det, og sagt det. Det er ærlighet for meg. Men merker jeg at jeg trives i noens selskap, så gir jeg beskjed til de andre jeg skriver med. Og det har jeg også fått som beskjed selv. Kjærestemateriell? Det svarte jeg på direkte spørsmål fra en jeg var ute og drakk en øl med. Han spurte meg om han levde opp til forventningene. Jeg syns det var et ubehagelig spørsmål, for jeg følte det var tydelig at vi hadde det hyggelig, men ikke mer. Da sa jeg at han var kjekk, trivelig, morsom og at jeg hadde kost meg masse, men at magefølelsen fortalte meg at vi ikke var kjærestemateriell for hverandre. Da kunne han si at han var enig, noe han gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Vet ikke hva hun egentlig mener, men får nok finne ei annen å date med. Hun skrev at vi ikke fikk så god kontakt og at det ikke var naturlig å møtes igjen. Var ivertfall ikke trynet hun brukte som argument. Tror det var mer at jeg ble litt stresset over at første plassen var stengt og måtte finne en annen. Var litt vanskelig å prate løst og fast, men det er mulig det kom av usikkerhet. Har heller ikke følelsen av nedtur av avslaget. Endret 17. oktober 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. oktober 2008 #20 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hvorfor ikke prøve å bli kjent med en utenlandsk dame da? Jeg tenker ikke nødvendigvis på thaidamer eller russerdamer, men noen fra utlandet, kan like greit være USA eller Tyskland. Årsaken er at når man møter noen fra et annet land, så er det mer naturlig at ting blir litt stivt og unaturlig på starten, og man får litt bedre tid på seg til å gjøre et godt inntrykk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå