Gå til innhold

Baby som mister smokken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min på 6 måneder sover på eget rom. Problemet er at hun i løpet av natten mister smokken en del ganger, og da må jeg inn til henne og gi henne den. Ender som regel med at jeg tar henne med inn til meg, så jeg slipper å løpe frem og tilbake hele natten, men det er jo ingen langsiktig løsning. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Gjesteline_*
Skrevet

Jeg har samme problemet, og fikk tips av en venninne om å legge en klut over smokken. Det har delvis løst problemet hos meg. Det hjelper selvsagt ikke hvis babyen sover på siden eller snur seg over på siden før h*n mister smokken...

Skrevet

Hos oss hjalp det å ha sånn smokketråd slik at hun visste hvor hun ville finne den...

Skrevet

Vi er fortsatt ofte inne et par ganger i løpet av natten for å hjelpe en søvndrukken jente å finne smokken. Tar det hver annen natt og har egentlig bare godtatt at det er sånn. Datteren min bruker egentlig bare smokken for å sovne hun da, og tar den ut nesten med en gang hun har sovnet, men hender hun våkner og vil ha den igjen.

Skrevet

Det finnes jo en sånn smokkepute som skal holde den inne?

Skrevet
Hva med å kutte ut smokken?

Smokkavvenning på en 6 mnd gammel baby?

Skrevet
Smokkavvenning på en 6 mnd gammel baby?

Hvorfor ikke? Smokken er jo en unaturlig ting, et hjelpemiddel som virker mot sin hensikt i trådstarters tilfelle.

Skrevet
Hvorfor ikke? Smokken er jo en unaturlig ting, et hjelpemiddel som virker mot sin hensikt i trådstarters tilfelle.

Nå forstod jeg ikke ts sitt innlegg slik at smokken er ett så stort problem at hun ønsker å bli kvitt den. Hun har ikke skrevet noe om smokkens funksjon ellers i dagliglivet.

Selv om du skriver at smokken er en unaturlig ting, så tilfredsstiller det ett naturlig behov

Skrevet
Nå forstod jeg ikke ts sitt innlegg slik at smokken er ett så stort problem at hun ønsker å bli kvitt den. Hun har ikke skrevet noe om smokkens funksjon ellers i dagliglivet.

Selv om du skriver at smokken er en unaturlig ting, så tilfredsstiller det ett naturlig behov

For all del, men hva er galt med at en bruker nevner at det kan være et alternativ å ta smokken vekk?

Skrevet

Det letter jo hverdagen en del når en baby ikke bruker smokk, man slipper styret som TS opplever, og man slipper det styret det er når de først må avvennes.

Skrevet

Det letter jo ikke hverdagen når babyen har et sugebehov og bruker puppen til det istedenfor smokken. Noen babyer tar tommelen, men den er jo i hvert fall vanskelig og avvenne med.

Sorry ts, dette var litt på siden. Jeg har pleid å ha flere smokker i senga, for da er det i hvert fall større sjanse for at de finne en i halvsøvne:) Før de får tak i smokken selv er det vel ikke noe annet å gjøre enn å stå opp og putte den inn. Jeg har tre barn og tror ikke jeg har sovet mer en fem hele netter på fem år. Men alt blir en vane:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...