Gå til innhold

Hvor mye veier du?


Gjest Gjest_Halla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Halla_*

Hvor mye veier du, hvor høy er du? Er du fornøyd med vekten din?

Selv veier jeg 58 kg og er ca 1,72 høy. Veide 50kg før jeg fikk barn (2 stk) og etter fødselen mellom 60 og 64 kg. Jeg ville sterkt gå ned i vekt, men det gikk bare ikke. Men i sommer gikk jeg ned fra 60 til 54,5. Det var mye! Jeg tenkte jeg: Nå kan du spise hva du vil uten å tenke på vekt. Og resultatet var ca 4kg opp i vekt. Da jeg var 64 kg var målet mitt å gå 7 kilo ned i vekt, og beholde den vekten.

Er det vanlig at vekten "stabiliserer" seg MANGE år etter fødselen? Hva er årsaken til å gå ned i vekt i en sånn fart uten at man gjør noe for det eller er syk. Og så opp igjen i nesten samme fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt innlegget ditt. Du skriver at du veide 60-64 kg, og at du ville sterkt gå ned i vekt, men det gikk ikke. Så gikk det plutselig allikevel, og du gikk ned til 54?

Prøvde du å gå ned i vekt, eller prøvde du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_halla_*
Jeg skjønner ikke helt innlegget ditt. Du skriver at du veide 60-64 kg, og at du ville sterkt gå ned i vekt, men det gikk ikke. Så gikk det plutselig allikevel, og du gikk ned til 54?

Prøvde du å gå ned i vekt, eller prøvde du ikke?

Jeg prøvde å gå ned i vekt, men trente ikke hverdag, heller har jeg gått på diet over lengre periode. Men var bare bevisst på hva jeg spiste og trente innemellom. Jeg gjodre det i over 4 år, men kjente ikke noe særlig forskjell. I sommer gikk jeg plutselig ca 4 kilo ned i vekt det var merkelig!

Men det er de spørsmålene som er øverst på innlegget som er viktig for meg å få svar på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er 171 høg og veier 63 kg. Matchvekten min er ca 58, så det er målet. Men generelt er jeg fornøyd, trener ganske mye og har endel muskler. Ser at det er endel her som er høyere enn meg og veier rundt 50 kg! Det hadde ikke passet for meg, men folk er jo forskjellige. Liker å ha litt former, og har ikke som mål å bli tynnest mulig. Konklusjonen er at jeg er nesten fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.. dere er jo så slanke!!! (misunnelig..) Selv er jeg 171 og 71-72 kg... Men trener en del så har fått stremmet meg opp litt, så begynner å bli fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er de spørsmålene som er øverst på innlegget som er viktig for meg å få svar på:)

173 cm høy. Før jeg ble gravid veide jeg 64 kilo, var godt trent og fornøyd. Nå er jeg høygravid og veier minst 10 kg mer, men er fortsatt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at du (ts) vil ned i vekt om du veier 58 kilo, eller selv da du veide noe over 60? Selv veier jeg 60 kilo på 1.74 m, og hvis jeg hadde veid mindre, ville det ikke sett helt bra ut. Det er klart vekt kan fordele seg ulikt på ulike personer, men jeg klarer ikke å forstå at du kan snakke om slanking når du uansett befinner deg i nedre del av normalvekt.

Nå er det kanskje også jeg som har problemer med å forstå hva folk mener med slanking også. Om man går over fra å spise ferdigmat og godteri i hverdagen, til å spise sunt og trene jevnlig, vil man sikkert miste noen kilo, uten at jeg ser på det som slanking. Men å aktivt gå inn for å gå ned flere kilo når man veier som ts gjør og har gjort, det forstår jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med vera Vinge. 172/58 høres da slankt nok ut og vel så det. Selv er jeg 166/53, og hadde ikke hatt vondt av en kilo eller to opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man går over fra å spise ferdigmat og godteri i hverdagen, til å spise sunt og trene jevnlig, vil man sikkert miste noen kilo, uten at jeg ser på det som slanking.

Hvis man er slank eller undervektig i utgangspunktet, så mister man som regel ikke noen kilo på den måten. Snarere tvert imot, hvis man begynner å spise sunt og trene jevnlig, så går man kanskje opp fra undervektig til normalvektig, fordi man får litt muskler i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 171 høg og veier 63 kg. Matchvekten min er ca 58, så det er målet. Men generelt er jeg fornøyd, trener ganske mye og har endel muskler. Ser at det er endel her som er høyere enn meg og veier rundt 50 kg! Det hadde ikke passet for meg, men folk er jo forskjellige. Liker å ha litt former, og har ikke som mål å bli tynnest mulig. Konklusjonen er at jeg er nesten fornøyd :)

Tja..jeg er 170 cm og veier 63,5 kg. Synes rumpa er for hengete og bred og magen/livvidden er omtrent 10 cm for tykt.

Jeg har trivselsvekt på 56 kg. Men jeg må slite veldig for å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja..jeg er 170 cm og veier 63,5 kg. Synes rumpa er for hengete og bred og magen/livvidden er omtrent 10 cm for tykt.

Jeg har trivselsvekt på 56 kg. Men jeg må slite veldig for å klare det.

Kan det da kalles en trivselsvekt? Hvis det virkelig er slitsomt å beholde den? Jeg tenker at det er ok med en balanse mellom hva som er behagelig og hva man kan leve med utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det da kalles en trivselsvekt? Hvis det virkelig er slitsomt å beholde den? Jeg tenker at det er ok med en balanse mellom hva som er behagelig og hva man kan leve med utseendemessig.

Vel, utseendemessig kan jeg bare leve med 56 kg. Men klart, må jo føye meg når jeg faktisk veier 65 og pilen nekter å gå nedover og jeg er for lat til å trene masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Du skjønner vel selv at du er anorektisk, hvis dette er sant?

Anoreksi er ein sjukdom, ho treng ikkje vere sjuk sjølv om ho er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...