@lfa Skrevet 10. juni 2003 #1 Del Skrevet 10. juni 2003 Hadde i utgangspunktet tenkt å leie kjole. Lurer litt på hvordan de er kontra de man kjøper. Er de mye brukt? I tilfelle ser man at de har blitt sydd inn/ut flere ganger? Vil jo selvfølgelig ha en som ser ny ut selv om jeg leier.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 10. juni 2003 #2 Del Skrevet 10. juni 2003 Der jeg prøvde kjoler i februar, leide de ut kun hvite brudekjoler. Vet ikke om det er et salgstriks for å få oss til å kjøpe kjole fremfor leie, da mange ikke vil stå helt hvit brud. Ellers så kjolene helt flotte og fine ut, vet fra min kommende svigerinne som leide kjole, at hun selv klarte å søle på kjolen. Dette måtte hun betale et ekstra gebyr for. Regner derfor med at de fikk vekk sølet, hvis ikke synes jeg synd på den neste bruden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. juni 2003 #3 Del Skrevet 10. juni 2003 For meg er det ett hovedargument mot leie: Hvis hun som har leid kjolen uka før deg har greid å ødelegge den, butikken går konk eller brenner ned uka før, de har innbrudd eller får besøk av vandaler, de har leid samme kjole ut til to bruder på samme dag eller de i butikken rett og slett ikke har den klar torsdagen før.... hva pokker gjør du da ????? Jeg er så glad for at kjolen min kommer til å henge trygt i skapet mitt i over et halvt år før bryllupet ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. juni 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juni 2003 Ett hovedargument? Nei, nå ble jeg usikker igjen... Men hvor stor er prisforskjellen mellom leie og kjøpe? Det dobbelte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. juni 2003 #5 Del Skrevet 10. juni 2003 Kjolen min kan bare kjøpes og ikke leies.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 10. juni 2003 #6 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har leid min kjole, og er kjempeglad for det! Det koster meg 7000 kroner, men hvis jeg skulle ha kjøpt den ville det kostet meg 15-16000 kroner. Fordeler med leie er at du får den fiks ferdig klar til bruk, tilpasset strøket og fin. Og så kan du levere den tilbake og ikke tenke mere på hvordan du skal rense den, og få solgt den. Hadde jeg kjøpt min kjole til 16000, tror jeg neppe jeg ville fått igjen mer enn halve prisen ved salg. Like greit å leie den da til halve prisen. Den kjolen jeg skal leie er helt ny, ingen har brukt den før meg, og jeg får den med meg 1 måned før bryllupet. Så jeg er ikke bekymret for at det kan skje noe i siste liten med den..verken brann eller dobbelbooking Det var mine argumenter! Lykke til! K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 10. juni 2003 #7 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg leier kjole og ser ingen problemer med det. Argumentet (argumentene) til AnitaCath ser jeg på som litt urealistiske. DA skal man være veldig uheldig, da................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. juni 2003 #8 Del Skrevet 10. juni 2003 Man kan jo også være litt uheldig at -ens eget hus brenner ned og kjolen det samme -innbrudd i eget hus og de stjeler kjolen Kommer ikke på flere uhell som kan skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 10. juni 2003 #9 Del Skrevet 10. juni 2003 Og skal en sette det på spissen så kan en ha jentekveld med vin og god mat med de nærmeste venninnene og bare må vise den nydelige kjolen som henger i skapet. Og så plutselig før noen før snudd seg er det sølt rødvin på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. juni 2003 #10 Del Skrevet 10. juni 2003 Og skal en sette det på spissen så kan en ha jentekveld med vin og god mat med de nærmeste venninnene og bare må vise den nydelige kjolen som henger i skapet. Og så plutselig før noen før snudd seg er det sølt rødvin på den :o :o :o Pass dere, alle som har en kjole i skapet. jeg har nå solgt min for det ble rett og slett for risikabelt (men rakk å gifte meg i den da, før noe galt skjedde) For å være litt seriøs, jeg ville kjøpt kjole, jeg fikk selv sydd min, kostet bare 7000 kr. Men ikke lei bare for å leie hvis du ikke finner drømmekjolen din til leie, bruk heller penger på å kjøpe en kjole så du ikke angrer i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 10. juni 2003 #11 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg kommer til å kjøpe kjole, for jeg vil gjerne la datteren min, evt svigerdatter eller barnebarn ha muligheten til å velge min kjole om de finner den fin nok. Men jeg kommer ikke til å oppbevare den hjemme da, lar den nok henge hos forloveren min så færrest mulig får se den før bryllupet, samtidig som jeg kan dra og prøve den når jeg vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. juni 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 10. juni 2003 Nei, jeg kommer ikke til å leie kjole bare for å leie. Hvis den rette kjolen kun er til salgs, er det jo kun en mulighet. Men hvis jeg har forstått dette rett, så er det altså mindre utvalg i utleiekjoler. En liten ting til... Dersom man kjøper kjole fra utlandet, er det vanskelig å finne folk til å tilpasse den? Man kan jo ikke akkurat forlange at en brudesalong skal gjøre det når man ikke har kjøpt kjolen der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 11. juni 2003 #13 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg leide kjole og er veldig glad for det. Hvorfor? Jo... -jeg fikk en splitter ny kjole til under halve prisen av det det koster å leie den -jeg kunne velge akkurat den kjolen jeg ville, siden prisen aldri ville bli så høy -jeg visste at butikken hadde et godt rykte på seg og ville hjelpe meg til å finne riktig kjole og tilpasse den slik at den passet meg -rens var inkludert i prisen -jeg slapp å tenke på om jeg fikk solgt kjolen etterpå (hadde neppe hatt samvittighet til å selge brudekjolen min uansett, så å kjøpe en kjole ville gitt meg et stort tap) Synes det var innmari greit å leie og punktene som var nevnt over her mot å leie kjole streifet ikke hodet mitt en gang! Butikken jeg valgte har bestått i mange, mange år, så at de skulle gå dukket før bryllupet vårt var det minimal sjans for! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K. Skrevet 11. juni 2003 #14 Del Skrevet 11. juni 2003 Men hvis jeg har forstått dette rett, så er det altså mindre utvalg i utleiekjoler. Ikke der jeg leide kjolen min. Der var utvalget stort i utleiekjoler, men noen av de kunne også kjøpes. Varierer nok fra salong til salong dette. K. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 11. juni 2003 #15 Del Skrevet 11. juni 2003 Fordeler med leie er at du får den fiks ferdig klar til bruk, tilpasset strøket og fin. Og så kan du levere den tilbake og ikke tenke mere på hvordan du skal rense den, og få solgt den. Jeg kjøpte min og fikk den fiks ferdig klar til bruk, tilpasset, renset (det blir alltid litt fingremerker etter tilpassingen), strøket og fin. Salongen hjelper meg med rensing også etter bryllupet. Har ingen planer om å selge den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 11. juni 2003 #16 Del Skrevet 11. juni 2003 jeg hadde tenkt å leie, men slevfølgelig en drøm om å eie men trodde jeg ikke ville ha penger til det. Men da drømmekjolen var funnet og kostet 8000 å leie og 11000 kjøpe, valgte jeg sistnevnte -men var også veldig itvil. Snakket med MANGE, fikk følgende råd: - leie: da slipper du rens da det er inkl (men: min kjole blir penest av å vaske selv, ergo forts gratis) -leie: søm inkl - kjøp: tanta mi var i samme situajson og valgte å kjøpe, aldri angret. Hun sa at det kunne virke som mange penger der og der, men det "går over" - kjøp: svigermor mfl alltid angret på å ikke ha beholdt sin - kjøp: da det skiller så lite, mange venninner betalt samme for å leie som min kjøpspris - kjøp: Kan tjene på det, da jeg kan selge for 6-7000kr - kjøp: kan sys om til dåpskjole, har ikke det i familien som sagt, jeg valgte å kjøpe og har ikke anret et sekund, særlig ikk etter at kjolen kom, er så stolt over å eie den flotte kjolen! kommer aldri til å selge!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #17 Del Skrevet 12. juni 2003 Min var kun til salg. Hadde tenkt å leie men.... Har endret litt på kjolen jeg kjøpte og det kunne jeg jo ikke gjort hvis den var leid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå