Gå til innhold

Parkere mot kjøreretningen?


Mons

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg har hørt er dette ulovlig i noen land, men tillatt i Norge. Jeg mener at reglene i noen sammenhenger er direkte uforsvarlig og parkerer med få unntak med kjøreretningen. Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er irriterende å kjøre i gater hvor biler er parkert slik. Føles noen ganger som om de kommer imot meg ute i veien. Hehe!

Det er også vanskeligere å komme ut fra en plass om man har parkert mot kjøreretningen, da man må vente til det blir klart i begge retninger.Synes det er en uting å parkere slik, er forsåvidt vanskeligere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en smell her i vinter, fordi jeg ikke var oppmerksom nok da jeg skulle kjøre ut fra parkering mot kjøreretningen. Jeg var mest opptatt av den bilen som kom imot, og som skulle ha parkeringsplassen min.

- Kjørte inn i frontsida på han som kom fra høyre, så det var ene og alene min skyld. Heldigvis hadde vi lav hastighet, men det koster flesk å reparere, uansett.

Så det gjør jeg neppe igjen, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har flere opplevelser som har blitt nestenulykker som følge av at biler plutselig kommer mot meg i min kjøreretning. Egentlig rart at dette er tillatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...