Gå til innhold

Farge på soverommet


socio

Anbefalte innlegg

Hvilken farge har dere på soverommet?

Skal male og er litt usikker på fargen. Tenkte litt på cafe latte, eller noe i samme gate. Forslag? Har tre-gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har knallrød farge på soverommet. Gardinene er i hvitt sateng..

Jeg må ha et mørkt soverom hvis jeg skal få sove(det blir jo mørkere i rommet da).

Hadde før et lyseblått soverom, men det ble for lyst og en for "kald" farge.

Men så er soverommet det eneste mørke rommet jeg har.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burgunder-rødt soverom her! Med mørke, tette gardiner..........

Jeg liker nemlig også best å sove i mørkt rom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke hatt mørke vegger på soverommet. Mye triveligere med litt lyst.

Vi har benhvitt soverom, med en farge som heter quantum på skyvedørsgarderobene som dekker hele den ene veggen. Quantum er en gulgrønn lys og frisk farge.

Det finnes utrolig mange kremhvite nyanser å velge mellom, så jeg vil anbefale deg å skaffe deg noen fargekart og kikke på. En farge jeg synes er veldig fin er Romantik. Den har vi på stua.

Hvis man ikke vil ha det for hvitt synes jeg det er en god ide å male en vegg i en annen farge. Det bryter opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg har også bedre erfaring med mørkmalte soverom enn lyse.-Det kommer sjølsagt an på hvor mye lys som kommer inn fra vinduene- er rommet øst-vendt og man får morgensola rett inn, så kan en lys farge virke skrikende og skjærende på en måte.

- Akkuratt nå har jeg en fiol-blå farge på mitt soverom og har sola inn om morgenen - får dårlige vibrasjoner! :cry:

Mitt neste soverom skal være lunt og koselig, dvs. en mørkere farge, kanskje noe i terracotta/kanel etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker lyst friskt soverom.

Jeg har nettopp malt det i en lys frisk lyng farge. Hvet ikke helt hva jeg skal kalle den.

Er det for mørkt der om morningen, klarer jeg ikke å stå opp. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en farge som heter Symi, og som er litt sånn caffe latte-inspirert...

lekker farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt soverom er i eggehvit. Gardinene er lys beige og på senga har vi 3 puter i samme stoff. Skyvedørsgarderoben er i bjørk med stålramme, og på gulvet har vi eikeparkett. I vinduet har vi stålfarget persienne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville valgt en ikke for mørk, varm farge. Fordi; f.eks. grøntskjær på den nakne huden ikke er særlig ... flatterende.

Gardinene er viktige. Jeg har gardiner med fôr, for å hindre dagslyset.

Skal få sydd et par tynne, ensfargete gardiner som jeg fester med spiral mot glasset, for å hindre sollyset i å komme gjennom åpningen oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn....eh!....sand farge.....men har lyst å male i mørk lilla.....med stjerner i taket.....

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lilla soverom, farge timian fra butinox.

har lakket panel i taket (skråtak) med hvittone i, og eikelaminat. Dessverre passer ikke eik så godt til lilla, f.eks bøk hadde passet bedre, men vi kjøpte samme til alle soverommene.

Elsker mitt lilla soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helt lyst soverom, men ganske mørke gardiner + lystette rullegardiner. Likevel blir det for lyst nå om sommeren. Mannen min og jeg sover for så vidt godt, men minstemann som deler rom med oss vokner litt vel tidlig for tida :Gjesp: !

Håper jeg klarer å finne ei mørkere farge som er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en ganske mørk sandfarge på soverommet. Fargen ligner nesten på sjokolademelk. Synes at den er behagelig og ikke for lys eller for mørk. Kan ikke komme på hva den heter da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har helt lyst soverom.. Da virker også rommet større.. Om man er redd for at det blir lyst kan man bare ha mørke gardiner.

Fargen er lyslyslys gulbeige, gardinene er mørkeblå med fòr. Møblene er mahogney. I senga har vi sengeteppe i beige og tre store puter i samme og to små blå puter som er samme som gardinene. Vi har også mørke trepersienner. Sambo hater at det er lyst når han skal sove, så dette fungerer fint.

Det kan være fint å ha mørke rom også, men da må man huske på at de aller fleste rom ser mindre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler "Lys Toscana"...nydelig krem/sandfarge :D

Ved å velge lys farge på veggene kan man ha mørkere farger på gardiner, persienner og tilbehør.

Selv hadde jeg kirsebærfargete trepersienner og sorte gardiner med okergule bladmotiver i...stili :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig avhengig av å ha lys og luft når jeg skal sove. Det er så delikat og deilig. Har det helt hvitt på soverommet, med lyse gardiner og persienner. Og så må jeg ha vinduet oppe! Mørke soverom gir meg kvelningsfornemmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har gustaviansk blå.. Den er litt skummel. På fargekartet var den grå.. På rommet i lite lys er den babyblå.. og med lys er den nesten grå-lilla.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Har lørt at man ikke bør sove i et rom som er rødt. Fordi rødt står for energi og liv, vil en ikke kunne sove like rolig som i en annen farge. Lyse farger er mer beroligende for sjelen. Grunnen til at mange sover "bedre" i et mørkt rom, er fordi mørke farger gjør at blir tung og nedstemt og søvnen blir ofte dyp, men da er det også vanskeligere å stå opp. Jeg kunne aldri falle med inn å sove i et rødt rom eller en annen mørk farge, men smak og behag. :wink:

Vår soverom er i en lys walnøtt farge, med hvite tykke, lange gardiner og hvite persienner. Synes det er så deilig å våkne av morgensolen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode "tips". Det ble fargen nevada, fra Jotun. En beige-aktig farge. Har hatt mørke grønt før, så nå skal det bli godt med litt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foreslår at du følger ditt eget tips og velger en varm, koselig og ikke for mørk beige/brunfarge. Med det rette tilbehøret kan det bli riktig stilig, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...