Gå til innhold

Hårfjerning.

Fremhevede innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Kan man bruke epilator på bikinilinja?

Det ville jeg ikke gjort, med mindre du bare har noen små hår som skal vekk, har du buskas a la Madonna ville jeg vokset hos hudpleier.

Minnie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg barberer meg jevnlig, 2-3 ganger for uka, men begynner å bli litt lei og søker andre hårfjerningsmåter for bikinilinja. Kvir meg litt for å gå til hudpleier... Hvor mye fjerner de?

Skrevet

jeg synes voks er vondere enn epilator..

og jeg tar bikinilinja med epilator! dvs; ikke mer enn bikinilinja altså...

men hadde ikke turt under armene *pingle*...

Skrevet

hei!

jeg brukte epilator i mange år men måtte slutte med det!!! :cry:

Grunnen? Jo jeg fikk betennelse i hårrøttene av denne behandlingen! det er en bivirkning som faktisk oppstår hos en god del av brukerne av dette apparatet!

Så nå er det desverre tilbake til andre trøttende metoder :cry:

-Charmina

Skrevet

Til Lille meg:

Det varierer fra person til person hva som er vondest tror jeg. Jeg synes det er vondere å epilere leggene enn armhulene, tror det er fordi hårene på leggene mine sitter så innmari! Røttene som sitter på hårene som røskes ut er også mye større og kraftigere enn i armhulene. Men dette varierer jo også fra person til person. Jeg har innimellom hatt problemer med inngrodde hår på leggene etter epilering, vær nøye med å peele huden for døde hudceller for å unngå dette problemet. Inngrodde hår er kjempestygt!

Jeg får forresten røde prikker av epilering, men ikke av voksing. Epilering er en litt mere brutal metode enn voksing fordi hårene blir vridd før de røskes ut. Blir lettere små sår i hårsekken da. Men det gir seg etter en dag eller to da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Petruska!

Ble ikke helt beroliget av svaret ditt, men jeg tror likevel at jeg skal investere i en epilator. Jeg får bare være flink å ta alle forhåndsregler som er beskrevet her! Det som teller i positiv retning for epilatoren er jo at hårene holder seg vekk en stund. For det håper jeg de gjør!?!

Hilsen Lille meg

• 4 år senere...
Gjest R.N.G
Skrevet

Epilering av ben tar kanskje en halv time per ben første gang man gjør det dersom man har litt kraftig hårvekst. Dette er også fordi det gjør veldig vondt de første gangene, og man trenger noen pauser. De første gangene får man også røde prikker etterpå, men disse blir borte til neste dag. Har brukt epilator i ca et år og er kjempefornøyd! Nå tar det ca 5-10 min på hvert ben. Hårene som kommer nå er lyse og tynne. Og det er ingen røde prikker etterpå. Nå gjør det heller ikke vondt lenger, og jeg kan se på tv osv mens jeg holder på. Har akkurat begynt å bruke den i armhuler også, og dette er faktisk ikke så ille som jeg trodde. Håper på samme resultat også her etter et års tid.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...