Gå til innhold

Hårfjerning.

Fremhevede innlegg

Gjest Hysterisk drittlei
Skrevet

Er det noen som har noen tips om hårfjerning?!

Og jeg mener ikke bare bikini linja, men legger, under armene osv.

Jeg har prøvd voksing (hjemme), hårfjerningskremer og barbering men jeg får aldri alt håret vekk :(.

Jeg må også barbere lårene og det er værst å fjerne det der, det funker bare aldri.

Jeg er så lei av å bare gå med bukser og lange gensere (har altfor hårete armer og) om sommeren. :cry:

Har ikke mye penger så noe laser fjerning eller no sånt går ikke. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke vil invistere i elektrolyse behandlinger.....så er det nok ikke annet å gjøre enn å fortsette å barbere med blader eller kremer....

(såvidt meg bekjent da....)

:lol:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg ville gått til anskaffelse av en epilator, med den kan du fjerne hår med roten på legger, lår, armer og armhuler. En bikinivoks i salong koster litt over 200 kroner så det ville jeg råde deg til å la andre ta seg av.

Er du sikker på at du har vokset på riktig måte, det krever nemlig litt trening i å få til dette selv.

Minnie

Gjest Hysterisk drittlei
Skrevet

Jeg mener jeg har gjort det riktig.

Har jo gjort alt som det står i 'bruksavisningen'.

Anafugia, det er ikke det at jeg ikke vil. Jeg har bare ikke råd.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Kjøp en epilator du.

Minnie

Skrevet

Bare så du er klar over det... slike hvite fjun som jenter/kvinner ofte har på ben og armer, og som syns ganske godt i sollys, er faktisk feminine og søte...

:blunke:

...nevner det, slik at ikke holdningen til noen hårfjun mister proporsjonene totalt... :)

Gjest Hysterisk drittlei
Skrevet

Ja, jeg får vel gjøre det. Takk for rådet. :)

Sandman, håret på armene mine er ikke hvite fjun. De er mørke, lange hår. Dritekkelt. :oops: :(

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Ja, jeg får vel gjøre det. Takk for rådet. :)

Sandman, håret på armene mine er ikke hvite fjun. De er mørke, lange hår. Dritekkelt. :oops: :(

En god epilator er Philips Satin Ice, den fåes hos bla. på Expert og Elkjøp og koster litt over 600 kroner, men det er en engangsinvestering. Hårene blir fjernet med roten og holder seg borte i ukevis. Men den kan du tynne ut hårveksten eller fjerne den helt.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Minnie; ser du anbefaler å bruke epilator. Kan du si noe om hvor vondt dette gjør og omtrent hvor lang tid det tar å gå over f.eks. leggene?

Jeg har vokset i salong et par ganger, men det kan jo være greit å gjøre tiltak hjemme innimellom og å vokse hjemme blir bare noe klin. Høvel og krem varer aldri lenge, selv om det er raskere å utføre. Så med noen tilbakemeldinger skal jeg seriøst vurdere å kjøpe en epilator.

Beklager "Hysterisk drittlei" at jeg blander meg borti tråden din.

Hilsen Lille emg

Gjest Hysterisk drittlei
Skrevet

Det høres veldig bra ut.

Takk, Minnie. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Minnie; ser du anbefaler å bruke epilator. Kan du si noe om hvor vondt dette gjør og omtrent hvor lang tid det tar å gå over f.eks. leggene?

Jeg har vokset i salong et par ganger, men det kan jo være greit å gjøre tiltak hjemme innimellom og å vokse hjemme blir bare noe klin. Høvel og krem varer aldri lenge, selv om det er raskere å utføre. Så med noen tilbakemeldinger skal jeg seriøst vurdere å kjøpe en epilator.

Beklager "Hysterisk drittlei" at jeg blander meg borti tråden din.

Hilsen Lille meg

Gjest Hysterisk drittlei
Skrevet

No worries, Lille meg :).

Skrevet

Det er vondere å bruke epilator enn voks, men absolutt til å holde ut. Selv synes jeg det er vondere på leggene enn i armhulene fordi hårrøttene på leggene sitter dypere på en måte. Du behøver heller ikke "spare" lenge forå ha lange nok stubber slik som med voks, epilatoren får tak i de korteste hår. har selv en braun kombinert epilator og barbermaskin og er fornøyd med den.

Er det noen som har utført bikinivoks på seg selv? Er det å anbefale? Lei av å barbere... Blir jo dyrt i lengden å få det gjort i salong. Ønsker IKKE å bruke epilatoren der...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

De første 30 sek. er verst men etterhvert blir du vant til de ørsmå stikkene og når du har gjort det ett par ganger er du så godt som "herdet". Å gå over leggene tar mellom 5-10 minutter pr. ben- det samme på armene.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar! Tror nok jeg skal investere i en epilator. Bør skynde meg før sommersesongen kommer skikkelig i gang. Forresten, blir det spesielt mye merker (røde prikker) etterpå? Var ikke plaget av det etter å ha vokset i salong.

Petruska; jeg har vokset armhulene en gang og det kommer jeg ikke til å gjøre mer, for det var forferdelig vondt. Er du sikker på at det er mindre vondt å "epilere" armhulene enn leggene?

Men man skal jo lide for skjønnheten...! :wink:

Hilsen Lille meg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hvis du ikke fikk røde prikker av voks så tviler jeg på at du vil få det av epilator men en god huskeregel er å epilere om kvelden før du legger deg. Smør deg godt inn med bodylotion etterpå- gjerne noe med aloe vera som kjøler og beroliger huden.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk igjen!

Har kjøpt en fuktighetskrem som skal ha hårvekstdempende virkning, så jeg får håpe den holder hva den lover.

Hilsen Lille meg

Gjest Liten
Skrevet

Bare husk at du ikke må beskytte leggene mot sola de første 24 timene etter at du har epilert eller vokset, ellers kan du får stygge pigmentflekker.

For øvrig støttes forslaget om epilator og/eller voks. Selv tar jeg leggene med epiltator og vokser resten hos hudpleier.

Skrevet

Kan man bruke epilator på bikinilinja?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...