Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #1 Del Skrevet 10. juni 2003 Vi kommer ikke til å pakke opp gavene selv, men har to i familien som skal ta seg av det. Vi kommer til å ha nok å gjøre denne dagen, og vet ikke engang om vi får så mye tid til å se på det vi får. Er det vanlig å takke for gavene på selve bryllupsdagen (muntlig, når man står og skravler med gjestene), eller holder det med takkekortet de får i etterkant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 10. juni 2003 #2 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg synes dere skal takke gjestene som har gitt dere gaver som også er i bryllupet der og da. I tillegg får de takke kort....det er sikkert mange gaver fra folk som ikke er invitert.... Men jeg synes det er en fin 'gest'.....ta en runde og kikk på hva dere har fått....(om dere ikke har 200 gjester da...da er det jo håpløst) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 10. juni 2003 #3 Del Skrevet 10. juni 2003 Vi kommer under kaffen til å gå rundt til hver enkelt å takke for gaven (ikke at vi kan si hva vi har fått av hver enkelt, da vi ikke har oversikt ennå men allikevel), samt at våre forlovere følger etter med "brurdrammen" enten cognac, likør eller mozell. I takkekortene som vi sender ut etterpå skriver vi takk for "gavebetegnelse" f.eks. takk for duken, takk for middagstallerkener o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #4 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg synes det er litt frekt å ikke takke gjestene under bryllupet jeg. Var i bryllup i helgen der det ikke ble gjort, og jeg reagerer negativt på akkurat det. Det er greit at man ikke etter en liten kikk husker hva man har fått av hver enkelt, men en generell takk for gaver under middagen bør man ha synes jeg! Det er normal høflighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 10. juni 2003 #5 Del Skrevet 10. juni 2003 Det man er minst opptatt av på bryllupsdagen er gavene, og hvordan skal man få tid til å takke alle gjestene? Det er absolutt ikke vanlig å gå rundt til alle og takke. Min mann la inn "en takk for gavene" i sin tale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 10. juni 2003 #6 Del Skrevet 10. juni 2003 Det forundrer meg at dette en gang er et spørsmål... Selvsagt takker man alle man kan på dagen - det er da vanlig folkeskikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg som startet tråden Skrevet 10. juni 2003 #7 Del Skrevet 10. juni 2003 Det forundrer meg at dette en gang er et spørsmål... Selvsagt takker man alle man kan på dagen - det er da vanlig folkeskikk! Jeg mente da ikke en generell takk i en tale under maten, men en takk til hver og en for hva en har fått. Vi har ikke så mye tid til å studere hva vi har fått av de forskjellige, og dermed lurer jeg på om det bare blir litt pinlig å takke hver enkelt uten å huske hva man har fått... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 10. juni 2003 #8 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvis man ikke rekker å takke alle, ville jeg i alle fall passet på å takke eldre familiemedlemmer som besteforeldre osv. De setter utrolig stor pris på det og legger nok ikke merke til det om du sier "Tusen takk for gaven vi har fått". Det er så fort gjort og betyr mye for mange... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #9 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvis man ikke rekker å takke alle' date=' ville jeg i alle fall passet på å takke eldre familiemedlemmer som besteforeldre osv. De setter utrolig stor pris på det og legger nok ikke merke til det om du sier "Tusen takk for gaven vi har fått". Det er så fort gjort og betyr mye for mange...[/quote'] Det var ikke det at vi ikke rakk å takke da, men at vi ikke rakk å se så nøye på gavebordet slik at vi får med oss hva hver og en har gitt! Det er da noe helt annet... Selvsagt rekker vi å takke! Men som jeg skrev over (les innleggene...) jeg er usikker på om det blir litt pinlig å takke gjestene personlig for en gave vi ikke husker hva er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #10 Del Skrevet 10. juni 2003 De bryllupene jeg har vært i har det vært vanlig praksis at brudeparet tar en runde under kaffen. Forlovere har med brett med cognac eller bailys (evt. alkoholfritt) som brudeparet gir til hver enkelt gjest når de takker for gaven. Synes det er en flott og personlig praksis. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Junebug i i Skrevet 10. juni 2003 #11 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg synes det høres ut som et godt forslag, Merete. Særlig hvis det ikke er alt for mange gjester. Selv skal vi ha 50 gjester og tror det skal være overkommelig! Jeg synes det er helt naturlig at man takker for gaven. Man behøver jo ikke si hva det var, men takke på en generell måte som Kaktus sier "Takk for gaven vi fikk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 10. juni 2003 #12 Del Skrevet 10. juni 2003 Tror egentlig ikke at noen forventer at dere skal huske alt sammen med en gang - det var derfor jeg mente at en generell takk ville være greit - også takke spesifikt for det man har fått i takkekortet. En liten avsporing: Synes også det er litt kjipt å få takkekort der det bare står "Takk for gaven vi fikk i vårt bryllup" og ikke hva brudeparet har fått. Føler liksom at man da får et masseprodusert takkekort som kunne vært til hvem som helst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #13 Del Skrevet 10. juni 2003 Bryllupet vårt 5.april ble avsluttet med at alle gjestene stilte seg i ring. Vi takket først generelt alle for at de ville dele dagen med oss, og takket for gavene. Deretter gikk vi rundt i ringen og klemte og takket samtlige. ( ikke nødvendig å si så mye til hver enkelt siden vi allerede hadde sagt det vi ville, men koselig å hilse på alle). Vi var ca 70 gjester. Dette var en fin markering av at nå var kvelden slutt. Jeg fikk forresten ikke tid til å se på gavebordet i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 10. juni 2003 #14 Del Skrevet 10. juni 2003 Vi takket alle gjestene i vår velkomst-tale, og det synes jeg er en grei måte å gjøre det på. I tillegg takket jeg en del av gjestene etter middagen, men selvsagt kun de jeg husket hva jeg hadde fått fra. Forventer ikke at man skal huske alle gavene, men jeg forventer at brudeparet på en eller annen måte både skal takke for gavene og for den hjelpen de har fått i forbindelse med bryllupet! Det bør da være det minste å legge det inn i en felles tale eller sang ved middagsbordet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 10. juni 2003 #15 Del Skrevet 10. juni 2003 Jrg har foreslått for brudeparet at vi markerer avslutningen på festen ved å ta farvel med dem ved festens slutt. Da kan vi samle alle gjestene og vi (vertskapet) takker gjestene for fremmøte og hyggelig lag. Da kan brudeparet også rette et takk til alle som har bistått, samt takke for alle gavene, og så skåler/klapper vi dem ut - og så begynner ryddinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. juni 2003 #16 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har iallefall tenkt å ta en grundig kikk (ingen inspisering) på gavebordet, slik at man i det minste i hovedtrekk får med seg hva som står der. Jeg regner også med å snakke med gjestene mine i løpet av kvelden og skal prøve å få takket så godt jeg kan. Ellers hadde jeg tenkt å avslutte kvelden med en felles takk til alle for presanger og også til mine foreldre som er vertskap for festen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 10. juni 2003 #17 Del Skrevet 10. juni 2003 Vi ber ikke gjestene for å få gaver og kommer ikke til å takke for gavene på Dagen heller! Ingen av fjorårets brudepar vi feiret deres Dag med takket for gavene annet enn med takkekort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 10. juni 2003 #18 Del Skrevet 10. juni 2003 Tror nok vi kommer til å takke generelt for gavene, men mest takke for at alle ville dele den kommende dagen med oss. Takkekort hører i hvert fall med, og ja jeg tror nok at den eldre garde gjerne liker at man kommenterer gaven vi har fått av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. juni 2003 #19 Del Skrevet 10. juni 2003 Flere av gjestene jeg takket for gavene under vårt bryllup sa; likte du det/håper det falt i smak e.l. Litt flaut å innrømme jeg husker egentlig ikke hva jeg fikk med dere, vi synes det var viktigere å rekke å snakke ordentlig med alle gjestene enn å memorere gavebordet som var SVÆRT. Takket alle spesifikt i takkekortet. De jeg husket hva jeg fikk takket jeg den dagen, som sølvtøy fra bestemødre etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå