Gjest Date etter brevveksling på nette Skrevet 8. oktober 2008 #1 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har treft ei på nettet jeg har lyst til å invitere med ut på et eller annet. Vet ikke hva. Hvor lenge eller hvor mange brev bør man ha brevvekslet før det er passende å be ei med ut på middag, show eller kino? Noen forslag til hva som kunne passe? Er litt redd for å virke desperat eller masete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 9. oktober 2008 #2 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg vil anbefale deg å ikke vente for lenge. Jeg vil også anbefale deg å invitere henne ut på en uformell kopp kaffe. Spar den "store" daten, med middag og teater eller kino til dere ser om dere har noe å prate om i virkeligheten også. Lykke lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 9. oktober 2008 #3 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja jeg er enig med hun over. Gjør noe enkelt. Men ha alltid muligheten til å gjøre det litt spennende hvis hun svarer til forventningene. Det er ikke alltid nettbekjentskaper slår positivt ut når man endelig møtes og da er det greit å kunne avslutte det hele før du drar igang de litt større tingene. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 9. oktober 2008 #4 Del Skrevet 9. oktober 2008 Just det, har man lyst til mer etter en kopp kaffe, så er det lurt å drikke denne på et sted hvor du kan på sparket foreslå middag, for eksempel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 9. oktober 2008 #5 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fort å bli litt skremt hvis man drar i gang noe voldsomt på første treff. Litt mer safe å starte med en kaffe eller en øl, og så kan man jo eventuelt fortsette kvelden videre hvis det er en suksess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #6 Del Skrevet 9. oktober 2008 Bra tips, invitere på kaffe, men hvor gjøre jeg det hen? kaffebar eller pub? hvor gjør jeg de hen hvis jeg på sparket skal foreslå middag? Vordan gjør jeg det spennende? Faan så dum jeg er! alt står stille. Tips mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 10. oktober 2008 #7 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ikke gjør det så vanskelig for deg selv, da blir fallhøyden så stor... Har du ikke en kafe du pleier gå? Gå der. Eller en kaffebar, det er virkelig akkurat det samme. Det viktigste er jo å treffes og se om dere kan like hverandre... Det er verre å gå på en blind-date med en som prøver for hardt, enn å sitte på en passe koselig kafe og hygge seg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 10. oktober 2008 #8 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hvis du tar henne med på en kafe, spiser litt kake, drikker kaffe. Ha tenkt ut en del spørsmål som er åpne (det vil si at du får svar som du kan bygge videre på) (ikke bare ja/nei svar) Ved å være litt smart her kan du fort finne ut om denne dama er interessant nok til at du vil forlenge daten. Da kan du elegant føre ting videre til for eksempel et museeum, eller et annet arrangement der noe skjer som fører oppmerksomheten litt vekk fra bare snakk mellom dere to. Sørg for at du vet alt som skjer i byen din denne dagen slik at du kan føre henne dit du vil. Du må få det til å se ut som om du hadde tenkt å gjøre disse tingene både med og uten henne. Jenter liker å bli tatt med på ting. Gjerne også ting de kanskje tror de ikke er interessert i. De er ofte mye mer åpne for nye ting en oss menn. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nysingel Skrevet 10. oktober 2008 #9 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ikke legg for mye i det første møtet, er mitt råd. Bare møtes og "se hverandre an". Omså bare midt på torget, eller noe. Jeg har ikke lyst å gå på en "stordate" første gang, jeg vil bare møte fyren og se om vi liker hverandre. Og så går vi til hvert vårt og avviser hverandre eller avtaler nytt møte på mail etterpå. Jeg er forresten så rar at jeg vil ha verken kaffe eller mat, det er fordi jeg blir så nervøs at jeg klarer verken å spise eller drikke. Okei, jeg kan ha en kaffekopp stående der for syns skyld, men jeg kommer til å nippe til et vannglass, thats all. Så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 10. oktober 2008 #10 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har nettdatet litt den siste tiden, og syns ikke de kaffedatene er noe særlig. Kan bli litt stivt og unaturlig. Jeg foretrekker å finne på noe litt mer aktivt. Kanskje bare gå en tur langs stranden, eller hvor som helst. Praten går lettere da, syns jeg. Så kan man legge inn en kaffekopp etter rusleturen, hvis tonen er god. Og enig med de andre. Ikke legg så mye i første møte. Da blir fallhøyden så stor. Tenk at dere skal ha en hyggelig stund sammen, og så kan man se an hvor veien går videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 10. oktober 2008 #11 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ta henne med på en cafè som du liker eller pleier å gå på. Du finner sikkert ut av om dere skal finne på noe etter det eller ikke. Som regel så merker man om man har kjemi eller ikke. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #12 Del Skrevet 12. oktober 2008 Går sjelden på kafe for å drikke kaffe. SOm nyinnflyttet må jeg etterforske litt, eller spørre om forslag fra hun jeg skal date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glamann Skrevet 12. oktober 2008 #13 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Slettet Endret 12. oktober 2008 av Glamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 13. oktober 2008 #14 Del Skrevet 13. oktober 2008 Gå på nettet, google kafeer, se om du finner en med ok omtale, hvis ikke ta hvilken som helst kaffebar som ligger sentralt for transport og si, "der skal vi!" og gå dit. Ferdig med det. Kvinner liker menn (som regel) som tar avjørelser og ikke diller for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #15 Del Skrevet 13. oktober 2008 Som nyinnflyttet var det ikke lett å finne noen bra barer. Sendte brev til henne og ba om forslag til sted. Burde kanskje ha funnet et eller annet selv, men når jeg ikke er kjent så turde jeg ikke ta sjansen på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå