Gå til innhold

Comme des Garçons H&M...liker du kolleksjonen?

royaltrux

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_troja_*
Det finnes Norsk design som ikke koster flesk, btw. Man behøver heller ikke kjøpe Norsk design, bare kjøpe litt bedre kvalitet på klærne.

Jeg liker ikke HM, jeg syns ikke det er greit å betale likte for plagg som andre betaler med helsa si for å lage.

Uansett enn hvor billig det er så hjelper det ikke når de mangler normal etikk.

Det kommer opp gang på gang at de som lager klærne for HM både er under betalt og i noen tilfeller handler det også om barnearbeid. Ser ut som om folk glemmer dette. HM står for masse konsumering, de har så billige priser at folk kjøper mye. I gjennomsnitt kastes det 10kg klær i året, det skader miljøet.

Det nytter ikke være billig når du både skader miljøet og menneskerettighetene.

Heldigvis har jeg få venner som handler der. Og jeg tror faktisk det er mange som er enige med meg om dem tenker seg litt om.

Men selfølgelig har man så dårlig råd er det greit å handle der, har man bare lyst på masse klær for bruk og kast så syns jeg faktisk ikke det er noe særlig.

det er min mening iallefall. jeg sluttet og handle der når de første avsløringene kom fram. Og nye avsløringer kommer nå og da. de bruker i tilleg masse kjemikalier samt en bomull som er svært skadelig for miljøet. Jepp, men de kommer jo med en økologisk linje snart, det har det jo stått i så og si alle blad (ingen annonse).

Men for de som liker hm kos dere med det, det viktiste er bare at dere tenkte dere om iallefall :)

Kanskje noen syns det er helt teit av meg å ha disse meningene, men vi er jo alle forskjellige :jepp:

Oj,du har virkelig lite kunnskap om det HM står for og ikke minst det systematiske arbeid mot å forebygge barnearbeid og klær laget under uetiske forhold etc. Egne representanter som reiser ned på fabrikker i land klærne blir produsert for "inspeksjon" og for å se at visse krav oppfylles osv.

Dessuten har HM hatt Organic cotton-kolleksjon i snart 2 år! Ta kontakt med kjeden hvis du ønsker nærmere informasjon om hvordan HM`s klær blir laget:)

Dette har jeg nemlig undersøkt!! Vi EEeeelsker H&M <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg prøvde den prikkete cardiganen i rød, men kjøpte den ikke bla. fordi den ikke var helt jevn i fargen helt øverst. Nå angrer jeg masse... :( Den var så myk og pen. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte...

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes modellen er fin jeg :-)

Mannen altså....

Sjelden jeg legger merke til fotomodeller lenger gitt, men denne mannen og hans blikk har jeg definitivt sett ... kanskje fordi reklameboardsen har hengt opp gjennom hele rulletrappen på Stortinget t-banestasjon og han har fulgt meg med blikket hver morgen en stund nå! he he

Men klærne skal jeg ikke ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...