Gå til innhold

Slutt med toll på undertøy og liknende

royaltrux

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager gjelder dette bare undertøy?

Regjeringen LOVTE faktisk å heve momsgrensen for handel fra utlandet, men brøt løftet. Kanskje det hadde vært en bedre ide å oppfylle det i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så langt jeg har sett, gjelder det kun truser og nattøy og sånt. Ikke BH-er. Dessverre... Og uansett kommer det vel 25% mva på, uavhengig av toll??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde da vært mye bedre de hadde hevet 200,- grensen for inførsel av varer..Jeg har jobbet i posten i 25 år, og mener dene grensen har vært uendret hele tiden. Hva er 200,- idag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde da vært mye bedre de hadde hevet 200,- grensen for inførsel av varer..Jeg har jobbet i posten i 25 år, og mener dene grensen har vært uendret hele tiden. Hva er 200,- idag??

Enig! Det hadde vært noe, det! :)

Tenk så mye fint vi kunne kjøpt, da. Og hvor mye vi kunne spart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra pressmeldingen:

For herrar eller gutar:

* Underbukser, truser, nattskjorter, pyjamaser, badekåper, slåbroker og liknande varer

* Singletar og liknande under­trøyer av vevd stoff

For damer eller jenter:

* Underkjoler, under­skjørt, under­bukser, truser, natt­kjoler, pyjamaser, neglisjéar, bade­kåper, morgo­kåper og liknande varer

* Singletar og liknande undertrøyer av vevd stoff

For dere som ennå klage, vil jeg bare si at noe er bedre enn ingenting :)

Endret av royaltrux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva gjelder for andre land? F. eks England eller Tyskland? Lurer på om de og har slike regler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel EU, som gir fri flyt av varer og tjenester :)

Så tror ikke det er noen begrensninger innad i EU.

Okei. Jeg er utelandsk så var ikke helt sikkert på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det gjelde tøybleier også?

For det må jo nesten komme i kategori "truser"?

Eller?

Det går hvertfall under klær, og ikke barneutstyr idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at 200kr-grensen ble satt i 64.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Jeg hørte på radioen for ikke så lenge siden, at den ikke var endret på 30 år. Og at 200 kr den gang, tilsvarer ca 1000 kr nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om bher kommer inn under dette....

Syns egentlig det er naturlig at bher kommer inn under lignende varer, men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lurer på om bher kommer inn under dette....

Siden ikke BHer er spesifisert, så ville jeg ikke tatt sjansen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke lett for viktorias secret å sende inn kun bh tiltollbehandling og ikke det andre..

Har en følelse av at alt blir fortollet selv om ikke alt trenger å bli fortollet. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow hvor vanskelig det skal gjøres da! haha, singleter i vevd stoff? altså de i bomull blir fortollet? hvordan i all verden skal de greie å få kontroll over dettte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...