Gå til innhold

Syk og kjeder meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk hjem kl. 15.15 i dag, og har ikke gjort annet en å glo på tv, og surfe rundt. Jeg har surfet ferdig "hele" internettet, så nå får dere her inne lide resten av kvelden.

Hvor lenge er man hjemme når man har lungebetennelse?

Jeg har lovet gubben å være hjemme i morgen, og jobbe fra PC'n i senga, men pga. at vi kun er 2 på jobben som kan gjøre en jobb, med deadline til i morgen kl. 23.00, så kjenner jeg allerede at jeg er stiv i nakken av stress over ikke å kunne jobbe 150%.

Jeg har ca. 70-80 timer overtid på 3 uker, så å slappe av er ikke min sterkeste egenskap.

Jeg stresset når jeg kom hjem med rydding, og skulle støvsuge, men da satte gubben foten ned.

Ned i sofaen, på med skjerf, sitt STILLE....

Fy faan.... Jeg tror jeg går på veggen snart.

Tror kanskje jeg har en smule ADHD eller noe i det stilen, for jeg er utslitt, men ser at bordet skylle vært tørket over, og gubben tåler knapt at jeg skriver på PC. HAN SJEKKER AT DET IKKE ER JOBBRELATERT, FOR DET SKAL JEG HOLDE MED UNNA......

Er det rart jeg blir stressa?

Man burde få utdelt valium eller noe så man kan klare å sitte stille!!!

Puh.... Bare litt utblåsning her. Må sjekke nye innlegg, om det er noe jeg kan svare på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:troest:

Er hjemme på 5. uka... :murvegg:

Har du prøvd å gå og legge deg? :fnise:

Skrevet
:troest:

Er hjemme på 5. uka... :murvegg:

Har du prøvd å gå og legge deg? :fnise:

Tøyser du? 5 uker?

Da må jeg ha morfin, og ikke den som er i hostesaften. 5 uker?

Jeg tror gubben kommer til å gå fra meg innen den tiden.

Jeg skal på jobb på onsdag, for jeg kan/orker ikke være hjemme.

Jeg trives utrolig godt i mitt eget selskap, men ikke hvis jeg må.

5 uker? Det er jo lenge.... Det er vel ikke vanlig det?

Legge meg?!! Er du gal?! Jeg klarer ikke å ligge på sofaen engang. Eller jeg orker ikke, for da hoster jeg for mye. Det hjelper å sitte. Selv om gubben tror jeg juger om det da, bare for at jeg ikke skal legge meg. Altså, jeg er ikke 8 år, og nekter og sove heller.

Skrevet

Glemte å si, jeg har ikke lungebetennelse da :fnise:

Men måtte bare få ut frustrasjonen over å ha vært hjemme så lenge... :sjenert::sukk:

Har hatt lungebetennelse og da var jeg hjemme en ukes tid.

Skrevet

vært hjemmepga syk i 4 år jeg...drit kjedlig!!!

Skrevet (endret)

Nå ble jeg lettet. Har nemlig hørt noen skrekkhistorier i dag.

Det er som med de gravide, ALLE skal fortelle om sin nær-døden-opplevelse-fødsel.

Stakkars deg. Jeg kan love deg at jeg føler med deg.

Jeg har ikke psyke til å klare 5 uker hjemme. Ferie ja, men tvang, nei.

Håper du snart blir frisk. :klemmer:

Edit: måtte rette opp, for jeg slang inn sengekos smily og ikke vanlig kos.

Endret av Titti72
Gjest New Dawn
Skrevet

Hvor lenge er du sykemeldt? Legene vet jo sånn noenlunde hvor lang tid du bør holde sengen. Dersom du har fått antibiotika så blir du raskt bedre.

Skrevet
vært hjemmepga syk i 4 år jeg...drit kjedlig!!!

Stakkars... Hvordan går det?

Hva med penger da?

Nå skammer jeg meg. Jeg har INGEN TING Å KLAGE OVER!!!!

Unskyld til dere som er syke!

Skrevet
Hvor lenge er du sykemeldt? Legene vet jo sånn noenlunde hvor lang tid du bør holde sengen. Dersom du har fått antibiotika så blir du raskt bedre.

Jeg har en stygg lungebetennelse. Må tilbake på torsdag hvis det ikke har blitt bedre. Tror jeg fikk pencilin bare. Skulle få noe bredspektrett hvis ikke noen tall hadde synket eller noe.

Ang. sykemelding, så trenger jeg det ikke. Hvis jeg er borte fra jobben, så vet alle at jeg er syk, og jeg er sjefen der, så jeg kan ikke "bli hindret" av en sykemelding.

Ja jeg vet det høres dustete ut, det er ingen kjip eier, kun bare situasjonen + meg som er sånn.

Jeg holder meg hjemme muligens en dag når jeg har streptokokker, men siden jeg som regel (har hatt det 6 ganger) ikke har så mye feber, så blir jeg ikke hjemme den obligatoriske uka,

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Nå skammer jeg meg. Jeg har INGEN TING Å KLAGE OVER!!!!

Unskyld til dere som er syke!

Det er alltid noen som har det verre enn andre. Det betyr ikke at man ikke skal kunne få utløp for frustrasjonen sin. :)

Jeg skjønner deg forøvrig godt. Jeg var sykmeldt i omtrent tre måneder i fjor, og gikk gjennom det du beskriver i i startinnlegget de første ukene. Deretter gikk det greiere. Man blir vant til å gjøre ting i lavt tempo.

Skrevet

Var liksom ikke slik at jeg skulle få fram at de som er syke kortere tid enn meg ikke har noe å klage over altså.

Men mener bare jeg vet hvor kjedlig det er :jepp:

Jeg har cøliaki, men formen blir ikke bedre. Så jeg er en kasteball egentlig. Ingen hvet når jeg blir frisk..

Går på rehabiliteringspenger.....ikke noe å bli rik på nei. er glad jeg har en samboer, ellers måtte jeg vel ha solgt leligheten og flyttet hjem. Men man venner seg til å leve med lite penger. Skal sies at jeg er veldig flink til å få mye ut av pengene mine.

Nei, ufrivillig ferie er ikke gøy nei;-)

Skrevet

jeg beundrer de som overlever. Jeg har po\roblemer med å slappe av.

Skrevet

øyenstikker:

Var overhode ikke sånn du ble oppfattet. Jeg føler oppriktig med deg. Har jobbet med en som hadde det samme, og jeg så hvordan han sleit på et julebord (beklagliogvis lokket jeg han med). Hadde jeg vist det var så ille, så ville jeg ikke nevt julebordet for han engang.

Stor klem til deg!!!!!!!

Skrevet
øyenstikker:

Var overhode ikke sånn du ble oppfattet. Jeg føler oppriktig med deg. Har jobbet med en som hadde det samme, og jeg så hvordan han sleit på et julebord (beklagliogvis lokket jeg han med). Hadde jeg vist det var så ille, så ville jeg ikke nevt julebordet for han engang.

Stor klem til deg!!!!!!!

JO da. Går fint å leve med cøliaki altså. Bare energien vil komme tilbake igjen!!

Kunne levd på bananer hele året jeg, bare energien kom tilbake;-)

Tusen takk for klemmen!

Hvis du vil ha noe å gjøre uten for mye anstrengelser, kan jeg jo komme med noen tips til aktiviteter. Begynner å bli gode på det nå;:-)

Pusle med å lage julepynt

Lage julegaver (smykker, male fine bokser tilå ha kaker i, lage collage av bilder fra gammelt til nåtid, til dine beste venner)

Shoppe julegaver på nettet

Ble litt mye juleting nå da men...jeg har begynt med dette allerede. Sånn som jeg kan pusle med uten at det blir stress. Kan bare chille i sofan samtidig.

Så blir vennenne mine veldig glade for personlige gaver :ler:

Skrevet

Herre gud. Jeg kan ikke tenke i de baner.

Skal jeg fikle med småting, og tenke meg selv syk i noen uker, så må jeg reise bort.

Jeg er ingen "perle-fikse-jente" eller "lage-middag-og koser-meg" type.

Jeg er bare ikke sånn.... Skulle gjerne vært det, men klarer ikke.

Men.......

Hvis min venninde hadde bruk lang tid på å fikle et smykke til meg.....

Da tror jeg at jeg hadde begynt å gråte..... For det hadde jeg satt pris på.. Virkelig....

Skrevet
Det er alltid noen som har det verre enn andre. Det betyr ikke at man ikke skal kunne få utløp for frustrasjonen sin. :)

Dette er så utrolig sant!!

Men jeg tenkte på det, hvis du føler deg tilfredsstilt med å sitte hjemme i sengen din og jobbe med deadlinen frem til i morgen kveld, hvorfor skal du ikke det? Du har jo muligheten til å hvile hvis det er behov for det, og jeg har troen på at hvis kroppen stresser med en hel masse andre ting, så får den ikke mulighet til å gjøre det den bør gjøre, nemlig gjøre seg selv frisk(skrekkelig dårlig setning det der gitt...).

Og takk, jeg har planer om å bli frisk ganske snart, jeg begynner bli lei av å se de samme seriene om og om igjen på div. tv3 kanaler. De sender nemlig de samme om morgenen/formiddagen og om kvelden/natten... :forvirret::fnise:

Skrevet

Ja er ikke det utrolig?

Oprah i går er likt som i dag??!!

Dama har jo lagt tusenvis av programmer, så de har noen å velge i mellom.

Så nettopp på en anne såpeserie, og det er jo mental terror å høre/se på.

Jag har nå 2 pc'er stående.

En jeg surfer litt på, og sjekker jobbmail på og den andre skriver jeg med.

Gubben var nettopp hjemom og så jeg satt i sofaen og ikke senga, og bare ristet på hodet. Jeg kan jo ikke sitte i en myk seng! Jeg får vondt i ryggen av å ligge der for lenge.

Den hostesafta gjør meg også kvalm, så jeg synd det er bedre i sofaen!

N

Skrevet

:fnise:

Pst, du sitter jo i sofaen og slapper av, på din måte ;)

Men ingen fysiske utskeielser! :fy_fy:

Skrevet

Uff, vet du hva - det høres ut som du faktisk TRENGER å slappe av litt, å gire litt ned.. selv om du er en aktiv type, og du sikkert bør få utløp for dette ved å gjøre mye, tror jeg ikke det er sunt å aldri KUNNE slappe av.. Du må få litt balanse i livet ditt, ellers brenner du lyset ditt i begge ender og kommer til å ende opp veldig sliten..

Jeg var litt turbo en gang jeg også, jobbet, trente masse, følte jeg måtte være med på alt og ville ikke gå glipp av noe (sier jo ikke at det er akkurat sånn du har det, men det var sånn jeg hadde det). Da sa kroppen ifra om at det var for mye; jeg ble syk og var sykmeldt i seks uker (og det tok meg over et år å bli skikkelig frisk, men jeg kunne jo jobbe lenge før jeg var helt frisk da.). Men faktisk så var det ikke så ille likevel: For i den syke perioden min lærte jeg meg å gjøre stille, rolige ting. Jeg ble en "perle-fikse-jente" som du kaller det (morsomt uttrykk forresten :fnise:) og fikk meg rolige hobbyer som jeg fortsatte med også etter at jeg ble frisk. I tillegg til de mer aktive hobbyene mine.

Hvis du mener alvorlig det du sa om ADHD, og du har plager som kan tyde på det, syns jeg du bør utredes for det. Ikke for å samle på seg en diagnose, men for at det går an å få hjelp. Har en bror med ADHD, og han var i hvert fall i bunn og grunn veldig sliten, selv om han aldri klarte å gire ned. Men med behandling ble han både roligere og fikk mer energi (av den sunne typen). (Men nå kan det jo være du bare sa det med ADHD uten å mene det?)

Uansett, god bedring; og jeg håper du klarer å gire ned noen hakk i livet ditt. :)

Skrevet
Jeg gikk hjem kl. 15.15 i dag, og har ikke gjort annet en å glo på tv, og surfe rundt. Jeg har surfet ferdig "hele" internettet, så nå får dere her inne lide resten av kvelden.

Hvor lenge er man hjemme når man har lungebetennelse?

Jeg har lovet gubben å være hjemme i morgen, og jobbe fra PC'n i senga, men pga. at vi kun er 2 på jobben som kan gjøre en jobb, med deadline til i morgen kl. 23.00, så kjenner jeg allerede at jeg er stiv i nakken av stress over ikke å kunne jobbe 150%.

Jeg har ca. 70-80 timer overtid på 3 uker, så å slappe av er ikke min sterkeste egenskap.

Jeg stresset når jeg kom hjem med rydding, og skulle støvsuge, men da satte gubben foten ned.

Ned i sofaen, på med skjerf, sitt STILLE....

Fy faan.... Jeg tror jeg går på veggen snart.

Tror kanskje jeg har en smule ADHD eller noe i det stilen, for jeg er utslitt, men ser at bordet skylle vært tørket over, og gubben tåler knapt at jeg skriver på PC. HAN SJEKKER AT DET IKKE ER JOBBRELATERT, FOR DET SKAL JEG HOLDE MED UNNA......

Er det rart jeg blir stressa?

Man burde få utdelt valium eller noe så man kan klare å sitte stille!!!

Puh.... Bare litt utblåsning her. Må sjekke nye innlegg, om det er noe jeg kan svare på det.

Men er du ikke forferdelig slapp og trøtt da? Sånn at du bare vil sove, eller se på tv.. Når jeg er syk og hjemme fra jobb pleier jeg å være helt utslitt, ligger som slakt i sengen, og ser på dårlig tv-serier uten å følge med, orker ikke lese bok eller noe. Stresser meg litt opp hvis jeg har masse som skal gjøres, men er stort sett så dårlig at jeg ikke orker å tenke på det... Dersom du ikke føler deg sånn, så kan du kanskje gå på jobb likevel? Det blir kanskje nesten bare verre dersom du sitter hjemme og tenker på alt du burde gjort? Og dersom du ikke blir så dårlig med streptokokker, så blir du kanskje ikke heller med lungebetennelse? Tviler på at du blir sykere av å jobbe hjemmefra, dersom det ikke blir noe ekstra press på deg..? Og jeg garanterer deg at du legger deg ned for å slappe av dersom du blir skikkelig dårlig. Uansett, god bedring ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...