Gå til innhold

Bachelor i ernæring


Gjest Gjest_student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_student_*

Hei!:) Jeg er ei jente som driver på mitt andre år for å få en bachelor-grad i ernæring. I den inngår følgende fag:

Grunleggende ernæring(75 stp)

-Anatomi og fysiologi(30stp)

-Matped.(15 stp),

-Mat og kultur( 15 stp)

-Mat og forbruk(15 stp.)

-Ernæring påbygging( 30 stp)

Det jeg lurer på er, hva ville du brukt en sånn utdanning til?

Har jo selvfølgelig en viss peiling selv, men hadde gøy å fått noen ideer og tanker rundt dette!:) Går selvfølgelig ann å ta flere fag, f.eks. grunnfag i medisin eller PPU for å flere valgmuligheter, men vil helst ikke dette da jeg tror jeg ikke har så motivasjon for dette etter maaaange år med skole! Vil ut i jobb!;)

Håper noen vil hjelpe/tipse meg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å begynne å studere dette nå, men det finnes desverre ikke i Stavanger.

P.g.a at jeg har små barn kan jeg ikke reise til Oslo eller Bergen.

Jeg undersøker alle muligheter som finnes, og håper at jeg kan ta noe via nettet...

Vet du om andre muligheter?

Ellers så er det jo et hav av muligheter for jobb innen dette yrket, samt at det kommer til å bli mer og mer aktuelt med årene som kommer.

Selv har jeg lyst til å arbeide innen helse, d.v.s legge kostholdsplan og hjelpe mennesker med forskjellige lidelser. Kanskje kurse andre også...

Kanskje arbeide selvstendig og leie meg ut..

Mulighetene er flere enn jeg kommer på i farten. :)

(Heldige deg som er så godt i gang!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at man kvalifiserer for 3-årig helse/sosialfaglig utdanning - så kan fks jobbe som miljøterapeut (fks i bofellesskap for utviklingshemmede, på dagsenter, avlastning og veldig masse forskjellig) Ellers er det jo en mulighet for å ta master i klinisk ernæring, for å bli klinisk ernæringsfysiolog, men det vet du vel.. (fins også flere mastergrader man kvalifiserer for) men det går jo an å jobbe noen år først da - hvis du føler du trenger en pause fra studiene! Eller så kan du starte opp som selvstendig næringsdrivende om du har noen spennende foretningsideer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Takk for svar!:)

Til deg som har lyst til å studere anbefaler jeg Atlantis medisinske høgskole! Det går jeg nå, og er veeeldig fornøyd! Tar det over nettet så krever jo att disiplinert!:P Men så lenge man setter seg tider og klarer å gjøre litt hver dag, går dette veldig bra! eneste minus er att det koster en del penger.. 100 000 for to år som jeg tar ettersom jeg har ett årsstudim fra før, mer for bachelor! men får jo støtte fra lånekasse!;)

Til deg som ikke skjønner hvorfor jeg har begynt på ett studie når jeg ikke veit hva jeg kan få som jobb, så har du nok misforstått meg litt! :fnise: Veit selvfølgelig om mange av mulighetene, men utdanningen er ganske åpen for en del yrker og kreativitet, og derfor fint å få tips og ideer;)

Til deg som kommer med forslag, takk skal du ha!:) har faktisk tenkt på miljøterapaut på f.eks. bolig for p.u. Tror det hadde vært interessant!:) Jobber nattevakt på en sånn bolig nå så:) Er så synd det ikke er noen særlig stillinger for f.eks kostholdsveileder o.l i kommune/fylke! Men hadde vært kjempe gøy å starte noe selv, så det har jeg tenkt på maaange ganger! Gjelder bare å komme på noe smart;) :gjeiper:

Har flere ideer eller spørsmål, kom med det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg tenker å studere ernæring enten til høsten eller til neste år. Vil bruke studiet til å jobbe med et eller annet innen idrett og spiseforstyrrelser. Har flere fag/erfaring innen idrett fra før, og jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i flere år. Håper å hjelpe andre med det samme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...