Nabodama Skrevet 11. oktober 2008 #21 Skrevet 11. oktober 2008 Hvor dyr? Husker ikke helt, ettersom det er en stund siden jeg kjøpte den, men ca 1500 kr tenker jeg
Gjest imli Skrevet 11. oktober 2008 #22 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg vurderer å få satt inn spiral, men hvilken av typene skal jeg velge og hvorfor? Hva er dine erfaringer med spiral? Jeg har kobberspiral. Grunnen er at jeg ikke vil ha hormonprevensjon. Synes den har fungert greit, bortsett fra at mannen min har kjent trådene ved flere anledninger...
Gjest imli Skrevet 11. oktober 2008 #23 Skrevet 11. oktober 2008 Kobberspiral er i alle fall ikke dyrt, ca 400 kr, og man kan ha den i fem år. Er vel den billigste prevensjonen som finnes (bortsett fra hoppe av i svingen ) Hormonspiral tror jeg koster 1400 kr. Er jo billig det også da, selv om det er en stor engangsutgift. Ang. menskopp så vet jeg ikke, men har lest at det ikke anbefales med tampong, så da gjelder kanskje det samme for menskopp? :klø: Jeg synes ikke det gjorde vondt å sette inn spiralen, litt ubehagelig bare. Men det er viktig å slappe av mens den blir satt inn! Er visst en fordel å ha mensen mens den blir satt inn. Jeg fikk den satt inn ca 10 uker etter fødsel.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #24 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg hadde kobberspiral, tåler ikke hormoner så det var ikke et alternativ. Hadde ikke noe serlig smerter, men hadde svært lange blødninger (2 uker). Måtte ta den ut tilslutt. Fikk min satt inn hos en gynekolog. Var vel en som lurte på det. Menskopp gikk fint å bruke selv om jeg hadde spiralen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå