Gjest Chrizzy Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har vært yrkesaktiv de 3 siste årene. Jeg ble fast ansatt i sommer, men har jobbet på min arbeidsplass siden høsten 2007. Nå er jeg ute i svangerskapspermisjon, jeg starter på jobb igjen i februar -09. Jeg har lyst til å ta videreutdanning fra høsten -09, jeg tenker at jeg skal jobbe 50% mens jeg studerer. Slik jeg ser det så har jeg krav på utdanningspermisjon, men jeg er litt usikker på grunn av at jeg nå er hjemme i permisjon. Noen som vet om det har noe å si? Takker for svar ! Link § 12-11. Utdanningspermisjon (1) Arbeidstaker som har vært i arbeidslivet i minst tre år og som har vært ansatt hos arbeidsgiveren de siste to år, har rett til hel eller delvis permisjon i inntil tre år for å delta i organiserte utdanningstilbud. Utdanning ut over grunnskole eller videregående opplæringsnivå må være yrkesrelatert for å gi rett til permisjon. Yrkesrelatert utdanning omfatter alle typer arbeidsmarkedsrelevant etter- og videreutdanning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå