Titti72 Skrevet 10. juni 2003 #1 Del Skrevet 10. juni 2003 Jenta mi kom fortvilet hjem i går og fortalte at en annen jente (begge snart 11 år) hadde kalt henne "en jævla hore og hurpe". Jeg ringte til denne jentas mor, som jeg kjenner godt, og fortalte om episoden. Jeg sa også at dette ikke er første gangen hun gjør det og de andre jentene rundt her klager også på at hun gjør det til tider. Hun snakket da med sin datter som nektet for å ha gjort det, og enden på visa er (iflg. henne) at min datter juger!! At det går ann?!! Hva gjør jeg neste gang det skjer? Leter opp jenta og "tar henne fatt" (på en fornuftig måte) eller ringer moren hennes på nytt? Må jeg sende med min datter båndopptaker for å kunne bevise det i ettertid, eller går "hardt" ut mot jenta så hun tilstår og så følge henne hjem og bekrefte det for mora hennes? Hva ville du ha gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 10. juni 2003 #2 Del Skrevet 10. juni 2003 Første jeg vil si: DET ER SÅ MANGE DUMME FORELDRE AT DET IKKE ER MULIG. Grrrrr............ Ring henne hver gang datteren sier det igjen. Få tak i en båndopptaker........skulle likt å sett trynet på moren da . Moren tror jo ikke på dere,så båndopptaker er jo ypperlig. Min datter løy sånn en gang at jeg satt der med skjegget i kassen under samtale med lærerinne. Hun hadde sagt til en negerjente at jeg ikke ville at hun skulle være med "brune" folk. Jeg konfronterte henne så bordet flakset da jeg kom hjem. Jeg forklarte henne at det var skikkelig stygt å lyge om noe sånt.Hun gråt og gråt.........var skikkelig lei seg. Men det er jo sunt at de kan vise at de er lei seg. Foreldre må slutte å tro at ungene er englebarn hele tiden......for det er de ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 10. juni 2003 #3 Del Skrevet 10. juni 2003 Fortsett å ta kontakt med moren,om du synes det er ubehagelig så forstår jeg godt om du velger å ordne opp på egen hånd. Da tar du ungen og gjør det du må innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig.Jeg har selv gjort det og angrer ikke. Denne ungen som i ditt tilfelle gjemmer seg bak den dumme mora,må du konfrontere skikkelig,gjerne en gang hun er alene. Så vil hun bli redd,begynne å gråte,true med å si det til mamma men jeg synes absolutt du skal gjøre det. Jeg har 3 barn selv og er ikke blind for at unga mine finner på streker,men det finnes også de som har unger som aldri har gjort noe galt,aldri gjør noen ting,aldri juger aldri sier et skjevt ord. Har møtt på flere av dem selv og det har faktisk også blitt sånn at det er foreldre til den ene gutten i klassen til en av ungene mine som jeg ikke har pratet med på endel år.Og sånn skal det forbli. Foreldre som er umodne ødelegger ofte for barna sine på den måten de oppfører seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 10. juni 2003 #4 Del Skrevet 10. juni 2003 Vi snakker her om unger som slenger dritt, og da må vi kunne forvente fornuftig oppførsel av foreldrene på begge sider! Synes det begynte å ligne på ganske tvilsom oppførsel fra dere voksne, hvis dere ser for dere å "ta for dere" en jentunge på 11 så hun begynner å grine etc. Opplevde en gang at min sønn ble mobbet på skoleveien. Jeg ringte den aktuelle gutten og forklarte at jeg ble lei meg, at han ble lei seg og at jeg ikke kom til å finne meg i at det fortsatte. Så ba jeg om at vi to inngikk en avtale om at han skulle la min sønn være i fred. Det funket - jeg snakket til ham som om han var voksen, jeg kjeftet ikke i det hele tatt. Dermed var problemet løst. Problemet med jenter nå, er at de bruker et språk i utskjellingen som er helt ut av alle proporsjoner. Vi voksne reagerer kraftig på det, jentene vet ofte knappest hva de sier, og skjønner ikke at vi reagerer så voldsomt. Jeg vil forslå at du snakker direkte med jenta på en ordentlig måte, kanskje alt løser seg da. Men husk at det er forskjell på hvordan voksne og barn oppfører seg! Jeg vet om tilfeller der en pappa truet en gutt med å "forfølge ham og ta igjen" - heldigvis ble den trusselen fremsatt til barnets far, så han gjorde det klart hva han mente om sånne trusler overfor unger 8) Jeg skjønner at du gjerne skulle hatt bevis på disse utskjellingene - men hvordan ser du for deg dette i praksis? Full pakk James Bond utstyr på jenta di hele døgnet?? :D Og hun kom sikkert ikke til å nevne for andre at hun hadde båndopptager på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 10. juni 2003 #5 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvor viktig er det egentlig å bevise hvem som har rett? I dette startinnlegget så fremkommer det at begge mødrene tror på sin egen datter. Ikke så rart kanskje, når man tenker seg om. :D Hva om dere avtalte at dere begge skulle ta en alvorsprat med døtrene deres? Din datter som er blitt mobbet må selvsagt få mye trøst, samtidig som man kan komme inn på hvor vondt mobbing er og at du håper hun aldri mobber andre. Den andre moren kan ta samme alvorsprat med sin datter. Det går for det samme om hun tilstår at hun har mobbet eller ei. Alvoret i budskapet går inn likevel. Da burde problemet være litt nærmere en løsning. Og man slipper å diskutere hvilket barn man skal tro på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå