Gå til innhold

Au pair i eget hjem, noen med erfaring?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Delfinen

Noen her som har erfaring med å huse au pair? Hvilken erfaring har du gjort deg av det? Hvordan organiserte dere det, hva med betaling fritid osv.. :o

Har faktisk tenk å skaffe meg en au pair, men har ingen erfaringer og ingen jeg kjenner som kan fortelle om det heller. Har vært å sett på nettet om forskjellige prosedyrere, men savner mere erfaringer fra folk som har hatt au pair selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Jeg også har vært au-pair,men det er vel ikke egenerfaring du er ute etter?

En kollega sin sønn har en au-pair fra Polen.

De har egen leilighet i kjelleren til au-pairen.

Holder kost + losji.

Lønn på kr. 3000,- i mnd.

Men med 4 barn lønner dette seg framfor barnehage + SFO...

Dersom hun skal være barnevakt utenom fast arbeidstid - lønner de henne ekstra.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var au-pair/praktikant i Oslo for 5 år siden..Jeg kan jo si hvordan det var der ihvertfall. Jeg bodde på et rom i 1.etasje og hadde eget bad. Passet på det yngste barnet demmes på litt over et år. Jeg fikk 3000 kr i mnd og selvfølgelig inkludert kost og losji. Jeg fikk ikke noe ekstra om jeg passet barnet en kveld eller helg. De betalte også et tegnekurs for meg på friundervisninga i sentrum, så jeg kunne ha noe å gjøre på fritiden..

Jeg jobbet ca fra 8- 9 om morgenen, til de kom hjem fra jobb. Da laget jeg middag, også spiste jeg som regel sammen med de, før jeg trakk meg tilbake. Jeg hadde også fri en dag i uka.

Betalingen fikk jeg en gang i mnd, men jeg fikk forskudd hvis jeg trengte det. Betalingen var svart... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...