Gå til innhold

Foreldremøter

Fremhevede innlegg

Gjest Vestfold
Skrevet

Mannen min ville gjerne gå på foreldresamtale men nektet å gå sammen med meg.

Jeg ringte da til læreren og spurte om vi kunne få hver vår time Det hadde ikke læreren tid til. Jeg fikk også beskjed om at skolen ikke kunne ta slike særhensyn.

Jeg fortalte min eksmann dette og han reagerte da med sinne og at læreren tydeligvis var ute etter å kun forholde seg til meg og favorisere meg. Han antydet til og med at læreren (som en mann) nok kanskje var interessert i meg og derfor lot meg få fordeler. Ikke et sekund ville han tro på at skolen ikke hadde mulighet til å gi oss to timer. Han mente at her nektet både jeg og skolen ham å komme fordi de ikke ville gi ham egen time. Jeg ba ham ringe skolen selv men det var han ikke interessert i. Han ville ikke snakke med folk som ikke tok hensyn til hans behov!

Enden på visa var at jeg gikk til foreldresamtalen. NB! Jeg var ikke negativ til at far skulle være med! Men han vil ikke være i samme rom som meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mannen min ville gjerne gå på foreldresamtale men nektet å gå sammen med meg.

Jeg ringte da til læreren og spurte om vi kunne få hver vår time Det hadde ikke læreren tid til. Jeg fikk også beskjed om at skolen ikke kunne ta slike særhensyn.

Bare et tips: neste gang lar du mannen ringe selv. Når han får beskjed om når det er satt opp foreldrekonferanse, men ikke vil møte sammen med deg - ja da er det HANS ansvar å finne ut av det. Ikke ditt! Du gjør både han og deg en bjørnetjeneste når du stadig skal "tilrettelegge" for han - han får ikke noe eget ansvar, samtidig som han kan kjefte på deg for det andre bestemmer....

Han har et ansvar som far - og det ansvaret må han ta selv. Det handler ikke om at du er "vanskelig" hvis du ikke gjør sånt for han - det handler rett og slett om at du krever det samme av han som forelder som du krever av deg selv som forelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...