Gjest78 Skrevet 2. oktober 2008 #21 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Stiller meg litt tvilende til det med mindre vedlikehold jeg også. Da jeg hadde kort hår så jo håret helt rart ut hver morgen, og måtte enten vaskes ordentlig eller i hvert fall bruke lang tid med kam og vann for å få håret til å ligge riktig. Det måtte også klippes hver 4-6 uke. Men det gikk riktignok svært fort å vaske og tørke det da. Hvis man har heeelt kortklipt hår som mange menn har er det jo selvfølgelig kjempeenkelt da, men det er vel ikke så veldig aktuelt for de fleste damer. Med langt hår er det jo bare å dra en børste gjennom hver morgen, og frisørbesøkene kan begrenses til ca. hver 3. måned. Men jeg vasker det ca. hver 3. dag, og det tar jo lang tid tid med sjamponering, skylling, evt. 2. vask og skylling, balsam, skylling, evt. hårkur og skylling. Deretter må det tørkes, og om man skal ordne en frisyre med hårføner, rettetang el. kan det jo ta timesvis. Men jeg stemmer likevel for at langt hår er enklere å vedlikeholde. Endret 2. oktober 2008 av Lady Lovelace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 2. oktober 2008 #22 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er mer vedlikehold med kort hår enn langt! Jeg har alltid hatt langt hår. Ligger slik som det skal, trenger bare børste det om morgenen hvis jeg ikke ønsker å vaske det. Trenger heller ikke klippes så ofte, går glatt 2-3 mnd. mellom hver gang, og da gjør jeg det bare for å være "snill" med håret. Så har jeg klipt meg kort nå. Det er et evig slit med vasking (eller iallefall ha vatn i hver morgen) for det strutter jo i alle retninger. Jeg må også bruke glattetang ofte, for det krøller seg jo der det ikke skal. Og jeg må ofte til frisøren for å rette på frisyren, for det er ikke fint med en kort frisyre som blir for lang her og der... Har samme erfaring som deg, det er mye enklere med langt hår. Jeg har tykt hår med krøller, og det blir mye styr på morran om det er kort. Har klipt meg kort én gang i mitt voksne liv, og flere blir det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 2. oktober 2008 #23 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er mer vedlikehold med kort hår enn langt! Det kommer jo an på både frisyre og hårtype... Det som er det dumme med langt hår er at det ofte bare blir hengende der, litt sånn gardinaktig. Særlig hvis man har rett hår, eller ikke så veldig tykt. Selvsagt finnes det vel omtrent like mange erfaringer som det finnes hårtyper (moahaha!), men de jeg kjenner som har klippet det "langt av gammel vane og fordi det er kjekt å samle det i strikk"-håret sitt har stort sett vært superfornøyde med å se hva det som kalles en sveis faktisk kan gjøre for utseendet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 2. oktober 2008 #24 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er mye mer arbeid å ha kort hår! Står jo til alle kanter når jeg våkner . Når jeg hadde langt hår, hang det like fint neste morgen. Men i dusjen er det nok mer tidkrevende med langt hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tigerlily¤ Skrevet 2. oktober 2008 #25 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ja, hvorfor har man den sveisen man har ? Det kan da ikke ha med noe annet enn smak & behag å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #26 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har langt hår, å jeg foretrekker å ha det. Men jeg vil tro at når vi damer når en viss alder, å de grå hårene begynner å dukke opp så vil man gjerne farve håret. Da er prosessen lettere med kort hår. Jeg synes at det ser ut som om at de damene som har kort hår, også har farvet håret sitt. Noen andre som har lagt merke til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 2. oktober 2008 #27 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har langt hår, å jeg foretrekker å ha det. Men jeg vil tro at når vi damer når en viss alder, å de grå hårene begynner å dukke opp så vil man gjerne farve håret. Da er prosessen lettere med kort hår. Jeg synes at det ser ut som om at de damene som har kort hår, også har farvet håret sitt. Noen andre som har lagt merke til det? Neida, går så fint med langt hår det. Farger bare etterveksten 1 gang i mnd, så holder det seg fint. Det gjør jeg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 2. oktober 2008 #28 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kort hår må jo klippes mye oftere enn langt hår for å holde frisyren ved like da... Så tviler på at det er mindre stress med kort hår. Kan det være "modne kvinner" tørr mer å prøve ut sånne frisyrer? kan ha noe med å gjøre at overrsakende mange kvinner blir tynnere i håret med alderen, det er ikke like tykt som før, og da passer gjerne korte litt mer guttete frisyrer, sånn at de slipper å ha langt pistrete hår :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbi002 Skrevet 4. oktober 2008 #29 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det har nok, som noen her sier, litt med at det faktisk ser bedre ut på eldre kvinner... Selv har jeg hatt både langt og kort hår vekslende i mitt 20 år lange liv, men har kommet frem til (etter mange komplimenter og overtaleleser) at jeg passer best med kort. MYE styr og stell er det, og det er ikke alltid det ser like bra ut om jeg rett og slett ikke gidder å bruke så mye tid på det, men tror ikke jeg kommer til å gå tilbake til langt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. oktober 2008 #30 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ofte er jo langt hår bare langt, uten at det er klippet verken sånn eller slik, og jeg personlig synes langt hår er fryktelig kjedelig, med mindre man har et direkte fantastisk hår, og det er det jo ikke mange som har. Jeg leste en gang at de som har håret langt, gjerne gjør det som trygghetsgreie. De tør ikke klippe håret, det er trygt å ha det langt, selv om det er kjedelig... Jeg er så kjedelig selv at dersom jeg hadde hatt tykt hår ville jeg antakelig hatt det langt for å slippe og forholde meg til det, men jeg kler kort hår mye bedre. Med langt hår ville jeg antakelig ha blitt enda mer usynlig enn jeg allerede er Nå er det guttekort med lang lugg, og farget i en rådyrbrun tone med lyse striper som gjør at det blir ganske så rødt. Og det trives jeg med. ALternativet er musegrått med grå striper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Preben, Oslo Skrevet 5. oktober 2008 #31 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvorfor er det sånn at en stor andel av voksne damer har kort hår? Spesielt de over 40 kanskje. Noen prøver kanskje kort hår en gang, også får de langt i gjen, men dette er damer som klipper seg kort og lar det være kort resten av livet. Hvorfor er det så vanlig? Også jeg lar meg forundre over kvinner med kreftsveiser/kort hår fra 40 år og oppover. Hva skjer med kvinner når de blir 40, de klipper håret kort? Sykt, for de ser vakrere ut med halvlangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 6. oktober 2008 #32 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg synes mange unge også kler kort hår bedre. Halle Berry for eksempel er et glimrende eksempel på dame som er penest med kort hår. Sharon Stone, det samme. (Nå er ikke Sharon Stone direkte ung lenger, men hun var det en gang...) Jeg har faktisk tenkt det samme selv om særlig Halle Berry. Et godt eksempel på en som er finest med helt kort hår. Men ellers må jeg faktisk si at jeg oftere liker litt lengde på håret. Noen kler å ha det helt kort, men jeg syns mange kler bedre å ha litt hår rundt ansiktet. Da snakker jeg ikke nødvendigvis om langt hår nedover ryggen, men at mange er fine med en oppklipt frisyre som rammer inn ansiktet. Om man har fint hår og velstelt hår, syns jeg dessuten det er fullt lovlig med ordentlig lengde på håret selv om man har rundet 50. Når jeg snakker om kort hår, mener jeg "guttekort". En bob til ørene er for meg langt i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 6. oktober 2008 #33 Del Skrevet 6. oktober 2008 Damer med kort, velstelt hår kan være pent (hvis de kler det, og det er jo individuelt). Men kort, rufsete hår. Sånn a la "dama mi har klipt meg" er ikke pent.. Etter å ha møtt veldig mange lesber trekker jeg den konklusjonen at rufsete kort hår på damer betyr akkurat det.. (jada, load, aim, shoot) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modic Skrevet 6. oktober 2008 #34 Del Skrevet 6. oktober 2008 Damer med kort, velstelt hår kan være pent (hvis de kler det, og det er jo individuelt). Men kort, rufsete hår. Sånn a la "dama mi har klipt meg" er ikke pent.. Etter å ha møtt veldig mange lesber trekker jeg den konklusjonen at rufsete kort hår på damer betyr akkurat det.. (jada, load, aim, shoot) Hehe, jeg har rufsete, kort hår, men jeg er IKKE lesbe!! Har forsøkt langt hår tidligere, men HATER hår som ikke ligger på riktig plass; les: som fyker rundt i ansiktet, kiler, osv. I dusjen er det veldig lettvint med kort hår, men med styling osv kan det være mer jobb (bortsett fra tørking osv, som går fort). Aberet er selvfølgelig at jeg må dusje / bruke masse vann hver morgen, fordi jeg ser ut som et skjærereir når jeg står opp. Men det får ikke hjelpe; jeg orker ikke langt hår som flagrer! Da blir det hestehale hver dag, og hvor spennende er DET??? Trives godt med kort og rufsete hår (ca 5-6 cm langt), klipper meg hver 4.-5. uke, og får stadig kommentarer om at jeg er fint klippet, at det kler meg osv. Så sånn blir det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modic Skrevet 6. oktober 2008 #35 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hehe, jeg har rufsete, kort hår, men jeg er IKKE lesbe!! Har forsøkt langt hår tidligere, men HATER hår som ikke ligger på riktig plass; les: som fyker rundt i ansiktet, kiler, osv. I dusjen er det veldig lettvint med kort hår, men med styling osv kan det være mer jobb (bortsett fra tørking osv, som går fort). Aberet er selvfølgelig at jeg må dusje / bruke masse vann hver morgen, fordi jeg ser ut som et skjærereir når jeg står opp. Men det får ikke hjelpe; jeg orker ikke langt hår som flagrer! Da blir det hestehale hver dag, og hvor spennende er DET??? Trives godt med kort og rufsete hår (ca 5-6 cm langt), klipper meg hver 4.-5. uke, og får stadig kommentarer om at jeg er fint klippet, at det kler meg osv. Så sånn blir det! .....og jeg er "bare" 32!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jadda_* Skrevet 6. oktober 2008 #36 Del Skrevet 6. oktober 2008 Også jeg lar meg forundre over kvinner med kreftsveiser/kort hår fra 40 år og oppover. Hva skjer med kvinner når de blir 40, de klipper håret kort? Sykt, for de ser vakrere ut med halvlangt! Hvordan vet du at de klipper håret kort når de blir 40, hvorfor tror du at det skjer noe med dem på det området akkurat da? Jeg tror at sannsynligheten for at de alltid har hatt kort hår er større enn at de plutselig tar saksen fatt når de runder 40. Jeg har passert den alderen men har hatt kort hår det meste av livet, men de som ikke kjenner meg kan jo tro som deg - at jeg valgte å bli korthåret som 40-åring, noe som da ikke stemmer. Noen av oss trives best med kort hår, så enkelt kan det faktisk være. Og når det gjelder graden av lettstelthet så tror jeg at så lenge du er fornøyd med den hårfrisyren du har så spiller det ingen rolle om det er lettstelt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #37 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har langt hår, å jeg foretrekker å ha det. Men jeg vil tro at når vi damer når en viss alder, å de grå hårene begynner å dukke opp så vil man gjerne farve håret. Da er prosessen lettere med kort hår. Jeg synes at det ser ut som om at de damene som har kort hår, også har farvet håret sitt. Noen andre som har lagt merke til det? Jeg har kort hår og farger det, men det hadde ikke sammenheng med grått hår. De første årene jeg hadde kort hår farget jeg det heller ikke Men det kan jo være en sammenheng noen ganger - det er flere damer i alderen 35+ som har kort hår enn yngre, tror jeg, og dermed flere med grått eller farget hår. Jeg hadde også langt og halvlangt hår fram til jeg var 26-27, så på en måte stemmer det jo det med ungdom og langt, ufarget hår for min del også. Men jeg BURDE klippet det kortere før, for jeg kler kort hår (det er ikke snauklipt, har litt lengde og form) bedre, og det lange håret "bare hang der". Det har vel bare tatt meg tid å finne ut hva jeg kler, både med tanke på sveis og farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sativa Skrevet 6. oktober 2008 #38 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har langt hår fordi jeg føler meg naken og blottlagt hvis jeg ikke har hår å "gjemme meg"bak. ang lettstelthet så synes jeg kort hår er vanskligst å holde fint. Jeg måtte vaske og føne samt kline i stuff for at det skulle være fint. Med langt hår slipper jeg dette, samt har flere variasjonsmuligheter med tanke på frisyren. (eks, rett/bølgete, fletter, sette opp osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty godt voksen Skrevet 29. september 2009 #39 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg har langt hår fordi jeg føler meg naken og blottlagt hvis jeg ikke har hår å "gjemme meg"bak. ang lettstelthet så synes jeg kort hår er vanskligst å holde fint. Jeg måtte vaske og føne samt kline i stuff for at det skulle være fint. Med langt hår slipper jeg dette, samt har flere variasjonsmuligheter med tanke på frisyren. (eks, rett/bølgete, fletter, sette opp osv) Mitt hår er tykt, fall og noe krøller. Har hatt kort hår og synes kort gjør ansiktet mitt vel så "markert" som langt. Nå er jeg ikke veldig markert, men jeg kan se at jeg begynner å bli noe eldre, litt smårynket ved munnviken og ned. Får likevel kompelemanger over at jeg holder meg godt og ser yngre ut. Tror det kommer av at jeg er slank (noen kaller meg nett), går sånn passelig ungdommelig kledd, uten at jeg overdriver. Det er min type, og kan ikke kle meg annerledes enn jeg føler meg. Håret mitt er noe nedenfor skuldrene. Som sagt tykt, fall og noe krøller nederst. Jeg er veldig usikker på hva som egentlig kler meg best, ikke alltid en ser det selv. For noen mnd. siden da jeg var hos frisøren for å stusse på det, følte jeg meg ruskete på håret i og med det er kraftig. Frisøren sa at hun faktisk synes jeg var fin nå. Det overrasket meg. Min mann synes jeg er fin. Hvordan reagerer dere på å se en ganske godt voksen dame over 50 med ganske langt hår? Jeg prøver ikke se yngre ut enn jeg er. men er redd for å klippe meg kort, av den grunn at jeg kanskje vil se mer markert ut. Håret har sine dager, noen ganger håpløst og andre ganger synes jeg det ser fint ut. Jeg har litt bredde i ansiktet, var rund i litt yngre alder, nå begynner markeringene å komme og har ikke direkte rundt ansikt lenger, heller ikke smalt. har klare øyne uten hengete øyelokk. Ser det dumt ut når så voksne damer har forholdsvis langt hår? Si akkurat hva dere mener. Det er derfor jeg spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #40 Del Skrevet 29. september 2009 Hvorfor er det sånn at en stor andel av voksne damer har kort hår? Spesielt de over 40 kanskje. Noen prøver kanskje kort hår en gang, også får de langt i gjen, men dette er damer som klipper seg kort og lar det være kort resten av livet. Hvorfor er det så vanlig? Det er bare så stygt....at de gidder! Se heller til italienske og amerikanske damer som får sine første barn i en aldern av 40 og holder seg lekre med langt hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå