Gå til innhold

Damer med kort hår


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at en stor andel av voksne damer har kort hår? Spesielt de over 40 kanskje.

Noen prøver kanskje kort hår en gang, også får de langt i gjen, men dette er damer som klipper seg kort og lar det være kort resten av livet.

Hvorfor er det så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Jeg har hatt kort hår fra jeg var ca 16 rett og slett fordi jeg kler det mye bedre enn langt hår. Når det gjelder det praktiske, så synes jeg det er vel så mye arbeid med den sveisen jeg har nå som da jeg "bare" hadde langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Hvorfor har menn kort hår? Hvorfor er det slik at nesten alle menn har kort hår hele livet, både før og etter fylte 40? Er det noen reell grunn til at kvinner skal ha håret langt fra vugge til grav, bare for å være mest ulike menn? Kanskje det er kjekt å kunne fornye seg eksteriørmessig fra tid til annen.. Har sett meg lei av av utseendet på endel snauklipte menn. Går jo ørten på dusinet av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler langt hår og jeg kler kort hår, men jeg trives bedre med kort fordi det passer den typen jeg er. Og da mener jeg kort-kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere grunner:

- mange får tynnere hår når de blir eldre, og dermed vil håret se pistrete ut om de har langt hår

- når man blir eldre begynner ofte ting å sige. Langt hår kan forsterke uttrykket av å være dradd i ansiktet. En del vil derfor se yngre og mer opplagt ut med en kortere frisyre

- det er også lettere å holde en kort frisyre. Når man blir litt eldre er man gjerne dritt lei av alt styret med langt hår, og foretrekker heller en kledelig kort og lettstelt frisyre framfor lange lokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det sånn at en stor andel av voksne damer har kort hår? Spesielt de over 40 kanskje.

Noen prøver kanskje kort hår en gang, også får de langt i gjen, men dette er damer som klipper seg kort og lar det være kort resten av livet.

Hvorfor er det så vanlig?

De mener vel at de kler det, og stort sett gjør de jo det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley
Kanskje det er kjekt å kunne fornye seg eksteriørmessig fra tid til annen..

He, he.. God poeng. For selv om "kortklipt kvinne" bytter jeg faktisk sveis med jevne mellomrom. Og jeg "fikser" håret -så da har jeg litt variasjonsmulighet der også.

Min kjære har til sammenligning hatt nøyaktig samme sveis i de årene vi har kjent hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kort hår i perioder gjennom hele livet, så variasjon har det absolutt vært men det jeg trives best med og ser best ut med er kort hår. Så derfor tar jeg meg den friheten å ha kort hår også nå når jeg har blitt en gammel dame på 45. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere grunner:

- mange får tynnere hår når de blir eldre, og dermed vil håret se pistrete ut om de har langt hår

- når man blir eldre begynner ofte ting å sige. Langt hår kan forsterke uttrykket av å være dradd i ansiktet. En del vil derfor se yngre og mer opplagt ut med en kortere frisyre

- det er også lettere å holde en kort frisyre. Når man blir litt eldre er man gjerne dritt lei av alt styret med langt hår, og foretrekker heller en kledelig kort og lettstelt frisyre framfor lange lokker.

Du beskriver meg :)

Jeg har hatt kort hår siden jeg var 15 selv om det ikke var like tynt den gangen, men det er noe med at jeg kler det bedre også. Jeg har et smalt lite ansikt, og langt hår gjør det bare enda smalere. Jeg ser heksete ut med langt hår rundt ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente22

Mange eldre damer ser flott ut med langt hår. Men de kler myye bedre kort hår, enn mange unge gjør. Hvorfor? Vet ærlig talt ikke. Synes at man kler kortere hår når man blir eldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange unge også kler kort hår bedre. Halle Berry for eksempel er et glimrende eksempel på dame som er penest med kort hår. Sharon Stone, det samme. (Nå er ikke Sharon Stone direkte ung lenger, men hun var det en gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er få damer som ser bra ut med kort hår. Langt hår på kvinner er bedre

Jeg er helt uenig!

Mange venninner har diskutert med seg selv i årevis- skal jeg ta skrittet og klippe meg kort, eller ikke- og jeg tror kanskje 1 av 20 har angret på beslutningen. Problemet med langt hår er at det stort sett aldri ser ut som Alison Krauss, men minner mer om gardinene på KID. Langt hår er penere i teorien enn i praksis, og derfor passer det mange (men ikke alle) bedre med en kortere, stilig frisyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at en stor andel av voksne damer har kort hår? Spesielt de over 40 kanskje.

Noen prøver kanskje kort hår en gang, også får de langt i gjen, men dette er damer som klipper seg kort og lar det være kort resten av livet.

Hvorfor er det så vanlig?

Er 24 og har veldig kort hår. Det ser pent ut med lysebrun, veldig hvit eller svart hud, men jeg syns heller ikke det er så sjarmerende med halv-solsvidd-rødlig-fregnehud. Selv om det er definitivt flest av de som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mann til
Det er få damer som ser bra ut med kort hår. Langt hår på kvinner er bedre

Må nok si meg enig i dette. Det er akkurat det samme som med menn og langt hår. Noen får til den looken, men de er ytterst, ytterst få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes menn ser best ut med langt velstelt hår og damer ser best ut med korte frisyrer. Altså er det færre menn som ser bra ut på håret enn damer da det er mange kvinner med kort hår og dessverre få menn med langt velstelt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok atrktiv for jeg har hele kroppen dekt av hår!

Jeg er jo A.P.katt da, og tenk dere meg snaua :ler: ALDRI :ler:

Når det gjelder menneske(aper) så mener jeg at gutter skal ha kort hår og jenter skal ha langt eller halvlangt.

Noen, bare NOEN damer er fine eller stilige med kort, kort hår, men de er i mindretall.

SA JEG at gutter bør ha kort og ikke langt apehår????

Endret av A.P.Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få damer som ser bra ut med kort hår. Langt hår på kvinner er bedre

Menn liker langt hår. Slik er det bare. Er vel fordi det er mer dyrisk og feminit i deres øyner. (må huske at hulemennene dro huledamene etter håret :fnise: )

Jeg liker begge deler, men holder meg til langt hår så lenge jeg har pent hår. Min mor på godt over 40 har alltid hatt langt hår, men måtte si seg tapt av litt hårtap og tynnere hår som følge av årene. Tror dette er mye av grunnen gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre vedlikehold?

Det er mer vedlikehold med kort hår enn langt!

Jeg har alltid hatt langt hår. Ligger slik som det skal, trenger bare børste det om morgenen hvis jeg ikke ønsker å vaske det. Trenger heller ikke klippes så ofte, går glatt 2-3 mnd. mellom hver gang, og da gjør jeg det bare for å være "snill" med håret.

Så har jeg klipt meg kort nå. Det er et evig slit med vasking (eller iallefall ha vatn i hver morgen) for det strutter jo i alle retninger. Jeg må også bruke glattetang ofte, for det krøller seg jo der det ikke skal. Og jeg må ofte til frisøren for å rette på frisyren, for det er ikke fint med en kort frisyre som blir for lang her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...