Gjest *Lillian*... Skrevet 10. juni 2003 #1 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har ikke skrevet om dette før, men jeg har nå i lengre tid tenkt fram og tilbake hundre ganger.. Jeg er lei av jobben min, jeg trives ikke så godt lenger, og jeg har lyst å prøve noen nytt. Da tenker jeg på å be om permisjon i den jobben jeg har et år, for å prøve noe nytt. Kanskje finner jeg ut at det er i barnehage jeg vil jobbe, eller jeg finner ut av jeg trives bedre med noe annet. Det som er, er at jeg er utdannet barne- og ungdomsarbeider, og har ikke råd til å ta en annen utdanning. Vet ikke heeelt hva jeg har lyst til å gjøre, men kanskje noe innen regnskap/økonomi, sekretariat, resepsjon eller noe lignende. Må man ha utdannelse på alt dette? Jeg har aldri tenkt i disse baner før det siste halve året, så jeg har ikke peiling på hvordan ting gjøres. Derfor trenger jeg hjelp til å finne ut av hvordan jeg gjør ting, hvor lenge før jeg er nødt til å søke om ett års permisjon fra jobben før jeg slutter osv. Hva kan jeg få av jobber innen det jeg har lyst til å prøve uten å ha utdannelse? Håper noen kan fortelle meg litt rundt dette... Det har vært veldig hardt å ta avgjørelsen, men nå i det siste har det bare blitt verre og verre, og jeg rett og slett gruer meg for å gå på jobben. Dessuten jobber jeg sammen med et menneske som får meg til å føle meg så utrolig liten og verdiløs, selv om hun i utgangspunktet ikke gjør det bevisst såvidt jeg vet. Hun er trivelig, men hun gjør meg så patetisk og ynkelig, og jeg takler det svært dårlig da hun er min aller nærmeste medarbeider sammen med to andre. Hjelp.... Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kate Skrevet 10. juni 2003 #2 Del Skrevet 10. juni 2003 Kanskje du kan få jobb som sekretær på Barne- og Ungdomspsykiatrisk avd. på et sykehus? Er det noen hotell i området som markedsfører seg spesielt mot barnefamilier, så kunne de kanskje bruke deg som resepsjonsarbeider/aktivtetsarbeider. Jobbe på fritidsklubb? Tror du kunne brukes til mange oppgaver der man kommer i kontakt med barn og unge. Hvis det skulle dukke opp en slik stilling, så søk den selv om du ikke skulle være kvalifisert rent kontorfaglig, legg heller stor vekt på den ekstra kompetansen du har når det gjelder "kundegruppen". Lykke til! Tror du gjør rett i komme deg vekk fra en arbeidsplass der du ikke har det godt. Det blir sannsynligvis ikke bedre med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 11. juni 2003 #3 Del Skrevet 11. juni 2003 Hva med å kontakte et vikarbyrå og høre litt om hvilke muligheter de har? Da kan du også få mulighet til å prøve litt forskjellig. En del av det du nevner som aktuelt krever kanskje noe utdannelse, men jeg vil tro at det er gode muligheter for noen med annen utdanning også. Vent med å søke permisjon til du vet du har en annen jobb. Vet ikke hvor lang tid i forveien du må gi beskjed, kanskje like lenge som oppsigelsestiden din er? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå