Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Hvorfor blir det slik med mange damer når de når en viss alder, de finner sin mann og får barn. Hvorfor slutter de å pynte seg, og sminke seg? Jeg har mann og barn, men jeg elsker å prøve ut ny sminke og å kjøpe nye klær av og til alikevel. Ser i min krets her hvor jeg bor rett utenfor en av norges størst byer, her er jeg vel en av de eneste damene som liker å sminke meg. Når jeg hører samtaler de imellom kan det komme opp temaer som sminke, å da er det bare nedsettende kommentarer om jåleri, man er ute etter å skjule alder å slike ting. Det er jo grenser på hvor godt det lar seg gjøre å sminke seg ti år yngre, hvem kan det. Er det slik at noen tenker at nå har jeg fått meg mann, så nå kan jeg bare lene meg tilbake å slappe av? Jeg bruker ikke så mye sminke jeg, men jeg vil gjøre som jeg vil uten at folk synes at jeg er et malerskrin med litt mascara, foundation og rouge. Herregud...
Roxy Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Det der har jeg lurt på også. Ikke så mye som skal til for og se litt freshere ut,så hvorfor ikke gidde å ta seg 5 minutter ekstra på badet liksom...Det har alle tid til. *riste oppgitt på hodet*
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg føler ikke alltid behov for å gå med sminke. Og hvorfor skal jeg måtte gå med det når jeg ikke føler behov for det selv? Jeg er ren og pen, hvorfor skal jeg måtte kline fullt av ting i trynet for å se litte granne penere ut før jeg går ut? Hva gjør det dere om en person ikke har på seg mascara? Jeg synes også det er litt merkelig å bli sur fordi noen kaller en jålete om en går mascara, og i samme innlegg kritisere folk og kalle dem kjedelige fordi de ikke sminker seg... Om andre går med sminke eller ei er revnende likegyldig for meg. Andre får gå med det de har lyst til, så går jeg med det jeg har lyst til.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Ja å så har jeg sett bilder fra før de fikk unger, da har de fiffet seg opp med leppestift, mascara og lignende, gjerne i begynnelsen av forholdet de er i. Merkelige greier. Så da er egentlig konklusjonen...... har man mann og barn, hus og bil, da kan man slutte å sminke seg, klippe håret i en praktisk frisyre, å kaste kontaktlinsene, for da har man ordnet seg det man skal ha. At jeg ikke har forstått det.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Men det handler jo litt om det forholdet de er i også. Man kan jo fiffe seg litt opp for mannen av og til?
Gjest Portis Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Og de samme "kjerringene" som lar seg selv forfalle etter at mann og barn har kommet, klager over at mannen lar seg selv forfalle ... Greit nok at man gjerne har nok å gjøre i hverdagen, holde orden på huset, oppdra barna og mange har tillegg en jobb ved siden av, men å pynte seg litt for mannen en gang i blandt er ikke BARE for å tilfredstille mannen, men det gjør jo også noe med en selv.
Hoppetaujenta Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Og de samme "kjerringene" som lar seg selv forfalle etter at mann og barn har kommet, klager over at mannen lar seg selv forfalle ... ...og man kan jo spørre seg selv: hvem kom først, høna, eller egget? ;-)
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har aldrig klaget til de damene, men jeg hører at de kritiserer andre som har på seg litt foundation og leppestift, hvorfor gjør de det? De kan komme med slike ting som: De har jo mann..., handler det med at man kan pynte seg av og til bare om menn? De har ikke tid, jeg bruker 5 min De som sminker seg vil skjule alder? herregud hvor godt lar det seg skjule? Det er bare jåler som sminker seg, hva? OSV OSV.. Synes at de skal holde kjeft å godta at andre vil pynte seg, istede for å rakke ned. Jeg holder iallefall kjeft til de som ikke gidder.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har aldrig klaget til de damene, men jeg hører at de kritiserer andre som har på seg litt foundation og leppestift, hvorfor gjør de det? De kan komme med slike ting som: De har jo mann..., handler det med at man kan pynte seg av og til bare om menn? De har ikke tid, jeg bruker 5 min De som sminker seg vil skjule alder? herregud hvor godt lar det seg skjule? Det er bare jåler som sminker seg, hva? OSV OSV.. Synes at de skal holde kjeft å godta at andre vil pynte seg, istede for å rakke ned. Jeg holder iallefall kjeft til de som ikke gidder. Tja, du betegner dem jo som "kjedelige kjerringer" fordi de ikke sminker seg. Er det noe bedre enn at de kaller andre jåler? Og du holder jo ikke kjeft om det, du gnåler jo om det her
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg bare "kritiserer" her på dette forumet, ikke ellers i hverdagen. Men de som da kritisserer er de damene som ikke gidder å pynte seg litt av og til.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg bare "kritiserer" her på dette forumet, ikke ellers i hverdagen. Men de som da kritisserer er de damene som ikke gidder å pynte seg litt av og til. Det kan godt hende de pynter seg litt av og til for alt du vet. Du ser dem neppe 24/7. Det kan hende de ikke gidder pynte seg om morgenen, eller på hverdagene. Men om de pynter seg og lager romantisk middag til mannen sin lørdags kveld aner vel du lite om.
Gjest AnneShirley Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 1. Min erfaring tilsier at mennene lar seg forfalle i større grad enn kvinnene. 2. De som kutter helt ut sminking er gjerne de som ikke var så opptatt av det i utgangpunktet. 3. Dette er et personlig valg. Selv er jeg nok vesentlig mer "pyntete" av meg nå (som gift) enn da jeg var singel. Men det har nok også noe med at jeg var fattig student sist jeg var singel -og ikke hadde så mye å bruke på ting som klær og hudpleie. Ting som tid og penger skal nok ikke undervurderes i slike sammenhenger.
Antoinette Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har noen venninner med små barn som dessverre har forfalt. Årsakene til dette vet jeg litt om for vi har snakket om det og hovedgrunnen er visst TID. De føler at de ikke har tid til å fikse seg så mye som før men de fleste regner med at det tar seg opp når de kommer tilbake i jobb for da må de jo ordne seg skikkelig som alle andre som er i jobb.
AnetteR Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg synes dette problemet er større hos menn enn hos kvinner. De fleste norske menn oppi årene har jo ølvom, og innser det ikke selv en gang. De blir tynne i håret, og barbering og frisørbesøk skjer alt for skjeldent. I tillegg synes jeg "problemet" med mangel på nye og passende klær er større hos menn enn hos kvinner. De fleste kvinner har jo en del pene klær i klesskapet, og liker litt shopping, selv om de velger komfortabelt i hverdagen. Jeg føler det er en skjevhet i samfunnet der det forventes at kvinner skal pynte seg og være slanke, mens menn får lov til å forfalle fra 20 årene.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Hvor mange menn er egentlig opptatt av sminke og "stæsj"? Får heller inntrykk av at de fleste jenter sminker seg for å unngå at jålene skal kalle dem kjedelige kjerringer
Gjest Tanita Skrevet 1. oktober 2008 #16 Skrevet 1. oktober 2008 Bedre å være jålete enn å se ut som man nettopp har stått ut av senga!
Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 1. oktober 2008 #17 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har aldri vært særlig opptatt av sminke. Ofte går jeg helt uten sminke til hverdags. Har sjelden brukt mer enn et tynt lag pudderfoundation og litt mascara til hverdags. Sminken er så diskret at jeg regner med de færreste merker at jeg har den på i det hele tatt. Til fest blir det litt mer sminke, men fortsatt ikke mye. Et naturlig utseende er min greie. Og sånn har jeg alltid gjort det. Likevel har det ikke vært mangel på interesserte menn. Og samboeren min falt for mitt naturlige meg, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle bruke masse sminke.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #18 Skrevet 1. oktober 2008 Bedre å være jålete enn å se ut som man nettopp har stått ut av senga! Man trenger ikke se ut som man nettopp har stått opp av senga selv om man ikke bruker masse sminke og stæsjer håret så veldig. I ene enden av skalaen har man bimboen med altfor mye sminke og høyt hår. I andre enden har man sjuska som ikke orker å vaske fjeset eller gre håret når hun står opp. I mellom ytterpunktene finnes mange nyanser. Og jeg synes man skal slutte å kritisere alle som ikke er som en selv. La nå folk velge sitt eget liv!
Gjest Piper Skrevet 1. oktober 2008 #19 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg bruker sminke til fest, og har aldri brukt sminke til vherdags. Kunne heller ikke falle meg inn å begynne å gjøre det, selv om jeg har fått mann og barn. Jeg er den jeg er, enten jeg har mann og barn eller ikke. Jeg lener meg ikke tilbake, og blir forsløvet, men jeg er meg selv uansett. Liker man å sminke seg, så må man bare gjøre det. Men jeg syns ikke det er riktig å kritisere folk som ikke gjør det, for det er ikke alle som liker å bruke sminke hver dag. Men det er heller ikke riktig å kritisere de som bruker sminke, for de må jo få lov til å gjøre det om de vil.
Gjest Kjedelig kjerring Skrevet 1. oktober 2008 #20 Skrevet 1. oktober 2008 Da lærte jeg noe nytt i dag også... Usminket, uten "stæsj" = kjedelig person. Det er altså ( i følge trådstarter + et par andre) utseendet som bestemmer hvor interessant en er som person... godt å vite!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå