Gå til innhold

Frikjent for vold


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bare i den grad volden er nødvendig for å stoppe overgrepet eller avverge faren.

Joda men hvor rasjonelt kan du klare å tenke når du blir utsatt for en slik hendelse egentlig?

Endret av A.P.Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strengt tatt så er det den fornærmede som skal anmelde forholdet, før det kan tas ut tiltale.

Ikke i Norge. Politiet kan ta ut tiltale uten anmeldelse, men det er jo oftest slik at uten anmeldelse, så får de ikke tilstrekkelig kjennskap til saken til at de kan føre den for en rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et overgrep er et overgrep uansett kjønn.

Ganske forståelig at en heteroseksuell(homofil og for den saks skyld) mann reagerer slik, hvis en våkner i halvfylla og oppdager en fremmed mann i full aksjon der nede.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dro han med mannen hjem hvis han var så heteroseksuell da?

For øvrig kan ikke volden i dette tilfellet rettferdiggjøres, selv om jeg forstår det so-so.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dro han med mannen hjem hvis han var så heteroseksuell da?

For øvrig kan ikke volden i dette tilfellet rettferdiggjøres, selv om jeg forstår det so-so.

Hva da?

Tror du at mannen som tok med han andre hjem sa at han ville bli sugd? Det tviler jeg på!

Han ble sugd på pikken ufrivillig og våkner opp av at en fremmed mann suger tissen hans!

Hadde du likt å våkne opp av at en fremmed mann lå å sugde på deg?

Hadde du sagt tjoho, ja deilig fortsett - eller hadde du blitt forbannet fordi han gjordet noe med deg du ikke hadde tilatt?

Er det rart at vedkommende fikk seg en mitt i fleisen?Syns du det er rart at da han våknet - dro til denne personen når han merket hva som skjedde?

Det var på sin plass mener nå jeg!

Endret av A.P.Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig så mye sympati som blir den voldelig overreagerende mannen til del i dette forumet? Det ER ille å bli utsatt for et seksuelt overgrep, og det ER forståelig at man blir forbannet. Men at han banket opp den andre, det er ikke noe man kan forsvare. Sorry, Mack, men jeg mener faktisk at du burde vært straffa for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig så mye sympati som blir den voldelig overreagerende mannen til del i dette forumet? Det ER ille å bli utsatt for et seksuelt overgrep, og det ER forståelig at man blir forbannet. Men at han banket opp den andre, det er ikke noe man kan forsvare. Sorry, Mack, men jeg mener faktisk at du burde vært straffa for det.

Er veldig enig i det du skriver, bortsett fra at han som slo ikke skulle vært tiltalt.

Det er jeg ikke enig i.Han handlet slik de fleste i samme situasjon ville gjort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er ukjent for meg og de fleste andre menn ettersom jeg ikke har til vane å dra med meg tilfeldige menn hjem for så å sovne som følge av umåtelige mengder alkohol med det nye bekjentskapet fremdeles i huset, haha.

Det er ett eller annet fishy med det hele.

Men for all del, tillegg meg meninger jeg ikke har, Apekatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig i det du skriver, bortsett fra at han som slo ikke skulle vært tiltalt.

Det er jeg ikke enig i.Han handlet slik de fleste i samme situasjon ville gjort.....

Brøt loven, ved å benytte mer fysisk vold enn strengt tatt nødvendig, og omgjorde sinnet sitt til skade på den andre. Det er straffbart, og JEG mener det er feil at han slapp unna med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøt loven, ved å benytte mer fysisk vold enn strengt tatt nødvendig, og omgjorde sinnet sitt til skade på den andre. Det er straffbart, og JEG mener det er feil at han slapp unna med det.

Da er vi uenige!

Jeg mener at den som ble overfalt mens han sov hadde lov til å reagere med sinne...gjerne et slag på han som utførte overgrepet. Ren reflekshandling i berettiget harme.

Han som overgrep var den som burde blitt anmeldt!

Mener du at om du hadde våknet opp av at en mann sugde på pikken din skulle du da bare ledd det unna å latt han bare gå?

Endret av A.P.Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at vold er minst like ille som en slik krenkelse av hans person, mao. er han not the better man, samme hvilken rett du mener han måtte ha. Det er noe rart med at han drar med seg vilt fremmede menn med viten og vilje inn i huset sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar B
Poenget er at vold er minst like ille som en slik krenkelse av hans person, mao. er han not the better man, samme hvilken rett du mener han måtte ha. Det er noe rart med at han drar med seg vilt fremmede menn med viten og vilje inn i huset sitt.

Så du mener han kaan skylde seg selv at denne mannen sugde pikken hans mens han sov, fordi han tok han med hjem!

Så om du tar med deg en person hjem så må du være obs på at han kommer til å suge deg når du sovner?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legger du/dere ord i munnen på meg? Stråmenn til de grader.

Jeg synes bare at det er mistenkelig at han drar med seg tilfeldige menn hjem. At han blir sint forstår jeg godt, men det rettferdiggjør dessverre ikke atskillige knyttede slag, trass den urett som ble gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobilian
Poenget er at vold er minst like ille som en slik krenkelse av hans person, mao. er han not the better man, samme hvilken rett du mener han måtte ha. Det er noe rart med at han drar med seg vilt fremmede menn med viten og vilje inn i huset sitt.

***

Voldtekt, strafferettslig def, utdrag: "det å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen"

Strafferamme, voldtekt: Fengsel inntil 10 år.

Legemsbeskadigelse, strafferettslig def: "Legemsbeskadigelse er en forbrytelse som etter den norske straffeloven går ut på å skade en person på legeme eller helbred, eller hensette vedkommende i avmakt, bevisstløshet eller lignende tilstand"

Strafferamme, legemsbeskadigelse: Fengsel inntil 3 år.

Vold viser seg da plutselig å ikke være en "minst like ille som en slik krenkelse av hans person", uansett hva du måtte mene.

Forøvrig er det et noe underlig fokus du har, kan du forklare hva det har med saken å gjøre at offeret her hadde hatt en fremmed med hjem?

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Brøt loven, ved å benytte mer fysisk vold enn strengt tatt nødvendig, og omgjorde sinnet sitt til skade på den andre. Det er straffbart, og JEG mener det er feil at han slapp unna med det.

***

Hvis du skal være lovtro regner jeg med du også mener den andre burde bli dømt for voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen er ukjent for meg og de fleste andre menn ettersom jeg ikke har til vane å dra med meg tilfeldige menn hjem for så å sovne som følge av umåtelige mengder alkohol med det nye bekjentskapet fremdeles i huset, haha.

Det er ett eller annet fishy med det hele.

Jeg synes det er ganske utrolig at noen finner noe fishy i at folk drar på improviserte nachspiel etter en fuktig kveld på byen. Sånt skjer da stadig vekk, uavhengig av kjønn, og uten at det ligger noe seksuelt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er vi uenige!

Jeg mener at den som ble overfalt mens han sov hadde lov til å reagere med sinne...gjerne et slag på han som utførte overgrepet. Ren reflekshandling i berettiget harme.

Det eneste du gjør i denne tråden er å SYNSE! Du mener at han hadde lov å reagere med sinne, og deg om det. Men i henhold til norsk lov er da selvtekt ulovlig, og bare innen veldig strenge grenser er det tillatt å gjengjelde seksuelle handlinger eller andre uønskede tilnærmelser med vold. Nå ble jo mannen frikjent, og jeg har ikke lest dommen og vet derfor ikke på hvilket grunnlag.

Men hvordan kan man ha en diskusjon om norske lover når du "mener" i hytt og pine om hva som er lov og ikke, når svaret ganske åpenbart er et annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi uenige!

Jeg mener at den som ble overfalt mens han sov hadde lov til å reagere med sinne...gjerne et slag på han som utførte overgrepet. Ren reflekshandling i berettiget harme.

Han som overgrep var den som burde blitt anmeldt!

Mener du at om du hadde våknet opp av at en mann sugde på pikken din skulle du da bare ledd det unna å latt han bare gå?

Jeg syns ikke det er særlg fruktbart å diskutere hva jeg hypotetisk sett kunne komme til å ha gjort. For dette dreier seg ikke om meg, men om ham, og hva han FAKTISK gjorde. Å slå noen gjentatte ganger i ansiktet kan påføre skader som fører til brudd, kroniske smerter, hjernerystelse, og i verste fall blindhet som følge av knust øyehule. Det hender jo at et ikke innsiktet slag treffer øyet.

Men jeg er helt enig i at han ble utsatt for et overgrep og hadde rett til å stoppe det. Men det er altså noe med hvor mye vold man bruker, og om det står i forhold til situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Hvis du skal være lovtro regner jeg med du også mener den andre burde bli dømt for voldtekt?

Ja, selvsagt. Han benyttet seg av en annens bevisstløse tilstand til å utnytte ham seksuelt. Det er straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge skulle fått straff.

Overgriperen strengere enn han som slo.

Lurer på hvordan han som ble slått formulerte anmeldelsen.

Jeg skal anmelde en mann som slo meg bare fordi jeg sugde pikken på han mens han sov

goraldag :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...