Gå til innhold

Hva betaler dere?

Olse

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke unger selv enda, men er nygift og tanken begynner jo å streife i hode.

Jeg har da bare hatt lyst til å sammenligne hva det koster å ha et barn i barnehage og f.eks dagmamma?

Så hva betaler dere for barnehage eller dagmamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Jeg hadde gutten min i en privat barnehage og betalte 3750,- pr. mnd.

Det er rimeligere i kommunal barnehage, men vi fikk ikke plass der...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn i kommunal barnehage, full plass. Pris for en full plass er 2550,- og vi får 25% rabatt for barn nummer to. Vi betaler utrolig lite i forhold til veldig mange andre, er heldig med kommunen vi bor i. Da vår eldste begynte i barnehagen i 1999 var prisen for han 3500, nå betaler vi ca. 4500 for begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på kommunen din sin internettside (www.kommunens navn.kommune.no kanskje?) vil du finne barnehageprisene i din kommune. Der er kanskje linker til de private barnehagene også, noen av de har prisene sine oppgitt på hjemmesiden.

Dagmamma-priser varierer alt ettersom hvor i landet du bor, etterspørsel etter dagmamma osv.

Her jeg bor koster bhg 3000 i mnd - fra høsten 2500 (11 mnd i året).

Privat bhg alt fra 3500 til 4500.

Dagmamma mellom 3500 - 5000. Fra barnet er ett til tre år får du kontantstøtte + småbarnstillegg = 3600 fra høsten, gjør dagmamma til et billigere alternativ.

Helt spesifikt betaler jeg 4000 for vår dagmamma som vår datter skal gå hos til høsten (4000 i 12 mnd i året).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

3800 + 200 i melkepenger.

Privat, ja. 1000 kroner dyrere enn i kommunale.

Men det gjør ikke noe for vi svømmer jo i penger vi :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har den gamleste gutten i privat barnehage og betaler kr 2750,- for 80% tid.

Minsta er hos hvit dagmamma og vi betaler fastpris kr 2400 for 80% tid.

Vi kan også velge timespris hos dagmamman og da tar hun kr 30 i timen, men går aldri over kr 3000,- uansett hvor mye jenta er der.

Da er frokost, lunch og fruktmåltid inkludert, både hos dagmamma og barnehage.

Barnehageprisene ligger på kr 3000,- for fulltid her i kommunen, så det er ikke dyrt. Og både offentlig og privat praktiserer 40% søskenmoderasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...