Gå til innhold

Er de enda værre her, Waco?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Eller, en ting:

Og hvis du føler deg behandlet som et barn av regjeringen, så får du flytte til et land hvor kaos og anarki råder. Det finnes nok av dem.

Jeg har gjort det. Det vil si flyttet, men til et sted der det er mer orden, og mindre overformynderi. Det er deilig å føle seg respektert som menneske etter så mange år i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mindre saklige mener du.

Ja sorry, det ble en trykkleif - men det var morsomt at du måtte kommentere det selv om du forstod at det var trykk feil :ler:

Det jeg ikke prøvde å få frem, men tok opp, var at folk var latterlige og la ivei om personen som skrev, istedenfor det som ble skrevet. Hvorvidt menn eller kvinner er værst uttaler jeg meg ikke om når jeg bare påpeker at jentene her og på Kvinnesaker på VG gjør det. Jeg har til gode å se menn gjøre dette i disse fora, du trenger ikke angripe meg som mannsjåvinist av den grunn. Det virker som om det er viktigere for alle å påpeke at "menn er ikke noe bedre" enn å faktisk ta opp saken.

Ok.. når har jeg lagt ivrig i vei med å skrive om deg som person. Når har jeg kaldt deg mannsjåvinist.

Jeg spurte bare hvorfor menn er bedre enn kvinner, og det er et naturlig mot argument når du skriver at det ikke er håp for fremtiden når det er snakk om slike kvinner som du ekspemplerer.

Men dette vil du ikke svare på tydligvis :wink:

Jeg har heller ikke lyst til å komme med mange eksempler på hva som kan være bra med slike kvinner som du eksemplerer. I det hele tatt syns jeg det bare er latterlig når du kommer med dine utsagn på dette området. Men selvfølgelig så lever vi en fri verden og du skal få lov til å mene hva du vil om det du vil.

Som jeg har sagt før - så er det helt greit at du ikke er fortrolig med fremtiden når det finnes slike kvinnfolk - men da må også jeg få lov til å spørre hvordan den hadde blitt med bare mannfolk.. Skjønner du kanskje nå hvor jeg prøver å komme henner????

Det er kanskje ikke et slikt svar du er ute etter og som du har sagt er det et standard svar som kommer fra oss kvinnfolk når du kommer med dine utsagn.. Men si meg - er det så rart :P

Og du... en liten ting helt til slutt.. Som svar til Kate i ditt tidligere innlegg så spør du henne om hvem hun debatterer med til vanlig og om hun jobber i barnehage?? Hva slags svar er dette da - er ikke det du kaller for å legge ut om selve personen. Det er jo et direkte "hån" mot henne - og det var jo nettopp det du fokuserte så veldig på når det gjelder kvinnenes diskusjonsmåte. Med andre ord - så er ikke du det sprøyt bedre.

Derfor mistenker jeg deg nå som en person som bare diskuterer for å diskutere - og du har det nok veldig morsomt med alle de svara du får og ler av oss kvinnfolk som lar oss provosere :ler:

Og om dette ikke skal være tilfelle, så velger jeg å la denne diskusjonen være - for etter å ha lest dine svar så er ikke akkurat du den rette til å snakke om riktige diskusjonformer. (sikkert ikke jeg heller - men det har jeg heller aldri påstått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baxel

Ja sorry, det ble en trykkleif - men det var morsomt at du måtte kommentere det selv om du forstod at det var trykk feil  :ler:  

Ja, har for vane det, så man er sikker på at personen faktisk surret. Kan jo hende jeg surret isteden.

Ok.. når har jeg lagt ivrig i vei med å skrive om deg som person.

Du har ikke det. I og med at jeg tok opp dette i det første innlegget jeg skrev, kan det ikke ha vært meg jeg snakket om.

Når har jeg kaldt deg mannsjåvinist.

Jeg refererer til "Men kom bare ikke å si at vi kvinner er mindre usakelig enn deg og dere menn. Kvinner er ikke værre enn dere menn, som jeg innbiller meg at du prøver å få fram her (rett meg hvis jeg tar feil)."

Jeg kunne jo rettet deg der, jeg er ikke ute etter å få frem dette, men jeg ville heller vite hvorfor jeg ikke kunne få lov til å argumentere for dette, hvis jeg nå ville det.

Jeg spurte bare hvorfor menn er bedre enn kvinner, og det er et naturlig mot argument når du skriver at det ikke er håp for fremtiden når det er snakk om slike kvinner som du ekspemplerer.

Men dette vil du ikke svare på tydligvis  :wink:

Altså, jeg måtte jo skrive noe i det første innlegget for å få noen til å slenge dritt etter meg i det første innlegget, for å vise hva jeg mente, og folk gikk rett på.

Når det gjelder fremtid osv. så tenkte jeg på hvilke interesser kvinner i dag har, og ja, når jeg ser nedover listen på venstre side (ikke høyre) og ting som er nevnt er Bryllup, Fashion, Kultur, Shopping og Velvære, så ser jeg for meg stort sett selvsentrerte og lite bærekraftige interesser, som ikke akkurat fostrer folk som driver det til noe.

Dette var ikke hovedsaken i tråden heller, men en avsporing.

Som jeg har sagt før - så er det helt greit at du ikke er fortrolig med fremtiden når det finnes slike kvinnfolk - men da må også jeg få lov til å spørre hvordan den hadde blitt med bare mannfolk.. Skjønner du kanskje nå hvor jeg prøver å komme henner????

Ja, du vil diskutere en helt annen problemstilling, og med et menneske som har uttalt helt andre ting enn meg. Jeg prøver ikke å si at kvinnen ikke har en verdifull stilling i samfunnet eller noe annet slikt.

Et annet sidesprang: Hvor i Norge sier folk "komme henner"?

Det er kanskje ikke et slikt svar du er ute etter og som du har sagt er det et standard svar som kommer fra oss kvinnfolk når du kommer med dine utsagn.. Men si meg - er det så rart   :P

Er det så rart at folk bare hoster opp noe nedsettende om personen som skriver (standardsvaret), istedenfor å ta tak i saken han tar opp? Skjønte ikke helt hva du mente. Om det er det, så må jeg ha et ganske dårlig bilde av kvinner dersom jeg ikke forventer mer av dem enn at de spør om jeg noengang ble ferdig med ungdomskolen.

Og du... en liten ting helt til slutt.. Som svar til Kate i ditt tidligere innlegg så spør du henne om hvem hun debatterer med til vanlig og om hun jobber i barnehage?? Hva slags svar er dette da - er ikke det du kaller for å legge ut om selve personen. Det er jo et direkte "hån" mot henne - og det var jo nettopp det du fokuserte så veldig på når det gjelder kvinnenes diskusjonsmåte. Med andre ord - så er ikke du det sprøyt bedre.

Er det et hån å spørre om man jobber i barnehage? Noen må jo gjøre det også, og det er enn viktig og ansvarsfull jobb. Ellers, les det hun skrev, hun mente at hun ikke gadd å diskutere med noen som hadde meninger om det som skulle diskuteres. Jeg spør hvem hun er vant til å diskutere med, regner med at hun vil ordlegge seg på nytt. Jeg tar faktisk opp akkurat det hun snakker om, ser ikke noe galt i det.

Derfor mistenker jeg deg nå som en person som bare diskuterer for å diskutere - og du har det nok veldig morsomt med alle de svara du får og ler av oss kvinnfolk som lar oss provosere  :ler:  

Selvfølgelig diskuterer man for å diskutere, hvorfor skulle man ellers gjøre det? Man lærer mye av det, og får innblikk i hva andre mener, hvorfor de mener det, og hva de vet om saken. Jeg diskuterer ikke for å oppnå verdensfred, eller for å "vinne" diskusjonen. Jeg ler ikke av de som blir provosert, jeg synes det er synd, dessuten er det kjedelig å bruke 80% av tiden på metadiskusjon.

Og om dette ikke skal være tilfelle, så velger jeg å la denne diskusjonen være - for etter å ha lest dine svar så er ikke akkurat du den rette til å snakke om riktige diskusjonformer. (sikkert ikke jeg heller - men det har jeg heller aldri påstått)

Jeg er den rette til å snakke om riktige diskusjonsformer, hvis jeg føler for det. Jeg synes da ikke du er så ille, du har sagt opptil flere fornuftige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baxel
Et annet sidesprang: Hvor i Norge sier folk "komme henner"?  

OK, så det står Østfold nå.

Hadde ikke hørt det før. Sør i Østfold det kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Du gir meg iallefall en god latter og jeg trengte det nå etter å ha klart å slettet noe viktig jobb greier på datan... (en liten avsporing)

Og kom ikke her å skryt om barnehagepersonalet i forhold til ditt forrige svar - Jeg tror nok ikke akkurat det var positivt ment når du spurte om hvem denne personen pleide å diskutere med og om hun jobbet i barnehage. Les det sitatet ditt en gang til - så ser du det også regner jeg med :wink:

Og hvor vi sier "kommer henner" :hoho:

Det er vel heller litt blanding av skriftlig og muntlig kommunikasjon, og kanskje ikke en ren østfold dialekt.....

Og når det gjelder hoved innlegget ditt så har jeg fortsatt svart på dette i et av mine første innlegg... Nå begynner dette og ligne bare "pjatt".

Og sorry... hvis jeg skrev at det stod på høyre side..... Jeg mener selvsagt venstre....... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det jeg skriver, du som er kvinne og har slike fantastiske kommunikasjonsegenskaper, før du begynner å hudflette folk for det de sier, kan det kanskje være greit å lese to ganger også.

Anal eller? Så hvorfor avfeide DU eksemplene da? Jeg har aldri hørt noen kvinne underminere GHB innsats med at den ikke teller for hun er jo nesten mann. Tåpelig. Jeg synes du burde takke meg nå, for at jeg ga deg gode eksempler, som du etterlyste.

Jennifer Lopez teller ikke fordi hun er talentløs og ikke har skapt noe som helst. Jeg nevnte henne for å peke på at hun faktisk er forbilde for 16 år gamle jenter' date=' og at de har mangel på sunne kvinnelige forbilder.[/quote']

Jennifer Lopez er et sunnere kvinnelig forbilde enn på lenge. Hun har former, og er stolt av det. En motvekt til dagens ideal skapt av homofile designere. Og er det du som plutselig har bestemt at hun ikke har skapt noe som helst? Hun ler nok herfra til banken.

Her var det seriøse feil ved norsken, kanskje du skulle ha det riktig selv før du begynner å hyle :ler: Littegranne problemer med å skrive norsk? Har ingen problemer med at jeg er fordømmende FORDI noen er mann, jeg er fordømmende når noen har tåpelige ideer i det lille søte hodet sitt. :sminkedokke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har lest fredagsbilaget til Dagbladet i dag?

Der var det en meningsytring som fortjener gjengivelse:

(sitert fritt etter hukommelsen)

"Synes det er flott med en mann (Idol-Kurt) med

mellomrom mellom fortenna jeg. Vanligvis sitter det

jo mellom øra!"

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baxel

Anal eller?

Foretrekker fremsiden jeg, og fortrinnsvis mer vennlig innstilte jenter. Ellers takk.

Så hvorfor avfeide DU eksemplene da?

Jeg gjorde ikke det. Jeg skrev at jeg likte begge de damene, og kom fort til å tenke på det jeg hadde hørt kvinner si om dem før, i debatter om hvorvidt kvinnelige verdier blir satt pris på i samfunnet.

Jeg har aldri hørt noen kvinne underminere GHB innsats med at den ikke teller for hun er jo nesten mann. Tåpelig.

Det kan vel ikke jeg noe for, jeg skal heller ikke holde deg ansvarlig for at folk har sagt det. De har også sagt det i forbindelse med at de ikke liker at kvinner må gjøre ting slik som menn for å komme seg frem. At man ikke kan "kose" seg til statsminister, for å si det flåsete, men det synes jeg er en teit kritikk.

Jeg synes du burde takke meg nå' date=' for at jeg ga deg gode eksempler, som du etterlyste.[/quote']

Hvorfor det? Var det stor jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hva i alll verden er VGD?

Et forum for menn?

VrangstilteGuttersDritepådraget-forum?

VG har du vel hørt om. Det er en avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alll verden er VGD?

Et forum for menn?

VrangstilteGuttersDritepådraget-forum?

...det lurer jeg også på, men tør ikke spørre :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Baxel

Og kom ikke her å skryt om barnehagepersonalet i forhold til ditt forrige svar - Jeg tror nok ikke akkurat det var positivt ment når du spurte om hvem denne personen pleide å diskutere med og om hun jobbet i barnehage. Les det sitatet ditt en gang til - så ser du det også regner jeg med :wink:

Hmm, altså, jeg spurte om hun jobbet i barnehage, jeg pekte på at hun forventet at de hun skulle diskutere med ikke hade meninger om det som skulle diskuteres. Den første situasjonen jeg kom på der man kunne diskutere med folk som ikke hadde meninger var barn i barnehagealder, man kan overbevise dem om hva som helst, stort sett. Det var overhodet ikke ment som noe nedsettende.

Og hvor vi sier "kommer henner" :hoho:

Det er vel heller litt blanding av skriftlig og muntlig kommunikasjon, og kanskje ikke en ren østfold dialekt.....

Noesteds må det jo komme fra, men det er ikke så fryktelig nøye altså. :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig svarer jeg, hvis jeg har lyst!

Jeg synes du burde takke meg nå, for at jeg ga deg gode eksempler, som du etterlyste.

Hvorfor det? Var det stor jobb?

Nei, fordi når du ber noen om en tjeneste, spesielt fremmede, så er det vanlig folkeskikk å takke for den tjenesten, stor eller liten. Du ba om eksempler.

Jennifer Lopez er et sunnere kvinnelig forbilde enn på lenge. Hun har former, og er stolt av det. En motvekt til dagens ideal skapt av homofile designere.

Tja, hun har stor rompe (relativt til resten av kroppen), men nå tenkte jeg ikke på henne i form av kroppslig ideal (som du har rett i at hun er bedre som enn de hengslete pillevrakene).

Så er vi ivertfall enige om noe.

Skal du snakke om kvinnelige artister, trekk frem de få ordentlige som er, Madonna, Sheryl Crow, Alanis Morisette. PJ Harvey kanskje? Tori Amos.

Hvis du titter litt lenger opp, så var det du som kom trekkende med Jennifer Lopez. Ikke meg.

Nei, det var det ikke. Littegranne problemer med å lese norsk?

Feilen over er dobbel nektelse.

Har ingen problemer med at jeg er fordømmende FORDI noen er mann,

Nei, da hadde du kanskje ikke vært det.

Flink du er til å vri. Jeg er ikke fordømmende kun fordi noen er menn, det må mer til. Selv om du ikke liker å høre det.

jeg er fordømmende når noen har tåpelige ideer i det lille søte hodet sitt.  :sminkedokke:

Du vedgår med andre ord at du heller vil fordømme menneskene med de "tåpelige" idéene fremfor å plukke dem fra hverandre?

Ja, når noen lesser på med tåpelige ideer så er det ikke alltid jeg gidder å ta meg tid til å prøve å rettlede dem ved å plukke ideene deres fra hverandre, jeg avfeier dem og det er vel og en variant av å fordømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er enda værre her Baxel, de er mer utspekulerte, mer langtrekkelige, vanskeligere å overbevise og ellers ganske lite samarbeidsvillige på alle områder. Jeg tror ikke kvinner har evnen til å innrømme feil, Sylvia Brustad beviste det med hennes håndtering av brustadbrua...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

du verden og verden og vide verden og enda en runde til for en diskusjon....

en diskusjon om diskusjoner har jeg ikke vært borti før. hvem av dere som leder vil jeg ikke si høyt, men..... hmm.. det hender jeg skammer meg over å være kvinne.

Jeg ser ikke noe mannsjåvinistisk i innleggene fra whatshisface, men jeg må innrømme at hos motparten var det ikke helt fritt for litt sjåvinisme den andre veien... litt for mye ottar på en måte..

neida, bare fortsett dere, jeg trekker meg rett ut igjen for diskusjonen i seg selv var jo bare kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...